جاباما
۱۲۷۱۹۷۹
۲۱۶۵
۲۱۶۵
پ

بهترین یافته‌های علمی حوزه سلامت در ۲۰۲۲

زندگی سالم نباید پیچیده باشد. همان طور که در طول مدت سال جاری آموختیم تغییرات و بررسی‌های کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی در احساس شما ایجاد کنند و از مشکلات بزرگ در مسیرتان جلوگیری نمایند.

فرارو: زندگی سالم نباید پیچیده باشد. همان طور که در طول مدت سال جاری آموختیم تغییرات و بررسی‌های کوچک می‌توانند تفاوت بزرگی در احساس شما ایجاد کنند و از مشکلات بزرگ در مسیرتان جلوگیری نمایند.

در ادامه به بهترین یافته‌های حوزه سلامت در سال ۲۰۲۲ میلادی اشاره می‌کنیم:

بهترین یافته‌های علمی حوزه سلامت در 2022

۱-آزمایش فشار دادن پوست برای یافتن کم آبی

فشار دادن سریع پوست می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد که می‌توانید از طریق آن متوجه شوید آیا میزان مایعات از دست داده شده توسط بدن تان بیش از مایعات دریافتی بوده است یا خیر. این موضوع اغلب در تابستان و حتی در زمستان نیز رخ دهد. مطالعات نشان داده‌اند که هوای سرد خطر کم آبی بدن را افزایش می‌دهد، زیرا افراد زمانی که در هوای سرد قرار می‌گیرند احساس تشنگی نمی‌کنند در حالی که بدن شان در حال از دست دادن مایعات است. برای درک میزان کم آبی بدن تان به سادگی یکی از بند‌های انگشتان را برای حدود ۳ ثانیه فشار داده و سپس رها کنید. اگر به میزان کافی آب نوشیده باشید یا اصطلاحا به خوبی هیدراته شده باشید پوست ظرف مدت چند ثانیه به حالت اولیه خود باز می‌گردد، اما اگر دچار کم آبی شده باشید پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و برای لحظه‌ای در حالتی که فشار داده اید باقی می‌ماند.

۲-پس از غذا خوردن پیاده روی سریع داشته باشید تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته پیاده روی تنها به مدت دو تا پنج دقیقه پس از غذا خوردن می‌تواند به جلوگیری از افزایش شدید قند خون بعد از غذا خوردن کمک کند. ایستادن نیز می‌تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

با این وجود، پژوهشگران در نشریه Sports Medicine گزارش دادند که پیاده روی سریع متابولیسم قند خون را بعد از غذا خوردن در مقایسه با نشستن طولانی مدت بعد از غذا بهبود می‌بخشد. این در حالیست که اغلب افراد پس از شام که به طور سنتی بزرگترین وعده غذایی در طول شبانه روز محسوب می‌شود ساعت‌ها بدون حرکت زیاد تلویزیون تماشا کرده و سپس می‌خوابند.

۳ -ده هزار قدم در روز پیاده روی کنید تا خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهید

عادت پیاده روی می‌تواند خطر زوال عقل را به میزان نصف کاهش دهد. برای کسانی که نمی‌توانند به میزان ۱۰ هزار قدم در روز پیاده روی کنند تنها ۴ هزار قدم در روز پیاده روی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را به میزان یک چهارم کاهش دهد. هم چنین، برداشتن گام‌های سریع‌تر نتایج عالی را به همراه خواهند داشت. بنابراین، پیاده روی سریع بهترین گزینه است.

۴-با خواب کافی وزن خود را کاهش دهید

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شد در نشریه JAMA Internal Medicine استراحت کافی در شب میزان غذایی که افراد در طول روز می‌خورند را کاهش می‌دهد و این میزان مصرفی به طور متوسط حدود ۲۷۰ کالری کم‌تر از میزان غذای مصرفی در بزرگسالانی بوده که به طور مزمن دچار کم خوابی هستند.

اگر خواب کافی بیش از سه سال حفظ شود باعث کاهش وزنی ۱۱ کیلوگرمی در فرد خواهد شد. در مقاله مرتبط با مطالعه صورت گرفته در این باره اشاره شده که میزان خواب کافی تغییر دهنده بازی در تلاش برای مقابله با اپیدمی چاقی است. به گفته پژوهشگران علت این موضوع آن است که هفت تا نه ساعت خواب توصیه شده در شب به تنظیم متابولیسم کمک می‌کند و منجر به گرسنگی و ولع کمتر برای خوردن می‌شود.

۵- تمرین تنفسی ۴-۷-۸ را امتحان کنید تا بهتر بخوابید

اگر نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند آرام شوید و دوباره بخوابید. ابتدا برای شمارش چهار نفس بکشید. سپس نفس خود را تا هفت بشمارید. در نهایت، در حین شمارش تا عدد هشت نفس خود را بیرون دهید. کارشناسان می‌گویند تکرار این الگو ضربان قلب شما را کاهش داده و احساس آرامش بخشی را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود راحت‌تر به خواب بروید.

۶-برای هوشیار نگهداشتن حافظه خود رمان بخوانید

حافظه در دهه سوم زندگی فرد شروع به کاهش می‌کند. برای مقابله با این موضوع مطالعه رمان توصیه می‌شود، زیرا کتاب‌های غیر داستانی این کار را به طور کامل انجام می‌دهند. البته می‌توانید مطالبی را نیز مطالعه کنید که اطلاعاتی درباره مقولاتی که به آن علاقه دارید به شما ارائه می‌کنند.

با این وجود، مطالعه رمان به شما کمک می‌کند تا مجبور شوید شخصیت‌های داستان را به خاطر بسپارید. شما باید موارد و مسائل مطرح شده در مورد آنان به خاطر بسپارید. از این نظر رمان باعث می‌شود مغز شما درگیر شده و دچار چالش شود. دنبال کردن دستورالعمل‌های آشپزی نیز کارکرد مشابهی دارند و مغزتان را مجبور می‌کنند تا مراحل آن را به خاطر بسپارد.

۷-نوشیدنی‌ای برای درمان یبوست

این نوشیدنی که در پلتفرم تیک تاک مورد توجه قرار گرفته از ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا، نصف آب لیمو و یک فنجان آب تشکیل شده است. برای درست کردن آن همه موارد را با یکدیگر مخلوط کرده و بگذارید پنح دقیقه باقی بماند تا دانه‌های چیا حالت ژله‌ای پیدا کنند. متخصصان تغذیه تایید می‌کنند که این ترکیب به طور بالقوه می‌تواند کارآمد باشد، زیرا فیبر و آب مورد نیاز بدن را تامین کرده و به کاهش یبوست کمک می‌کند.

فیبر محلول در دانه‌های چیا ممکن است برای این منظور مفید باشد، زیرا می‌تواند به نرم‌تر شدن مدفوع کمک کند. آب نیز به حرکات روده شما کمک می‌کند.

۸- برای کاهش اضطراب ورزش کنید

یک عادت سالم می‌تواند نگرانی‌های مرتبط با اضطراب را کاهش دهد: ورزش منظم. نتیجه مطالعه‌ای که در قالب مقاله در نشریه اختلالات عاطفی منتشر شده نشان می‌دهد زمانی که افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی سه بار در هفته تمرین ورزشی انجام داده بودند علائم اضطراب در آنان در مقایسه با افرادی که فعالیت فیزیکی نداشتند بهبود یافته بود.

برای کسب بهترین نتیجه ترکیبی از تمرینات کاردیو (مجموعه تمرینات هوازی مفید برای سلامت بدن) و قدرتی را به مدت دست کم ۴۵ تا ۶۰ دقیقه سه بار یا با دفعات بیش‌تر در هفته دست کم به مدت سه ماه انجام دهید. انجام مداوم این تمرینات حداکثر سود را در مورد کاهش اضطراب به شما خواهد رساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج