۱۲۷۲۷۵۶
۱۷۶۰
۱۷۶۰
پ

کدام ارز بیشترین افزایش را ثبت کرد؟

دلار در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و ترس از کاهش شدید رشد جهانی بود اما در مسیر ثبت بهترین سال خود از سال ۲۰۱۵ قرار گرفت.

ایسنا نوشت: دلار در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲ تحت تاثیر افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و ترس از کاهش شدید رشد جهانی بود اما در مسیر ثبت بهترین سال خود از سال ۲۰۱۵ قرار گرفت.

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، ارزش دلار در برابر سبدی از ارزها به‌طور سالانه ۷.۹ درصد افزایش یافت که بزرگترین جهش سالانه آن در هفت سال گذشته است.

ارزش دلار در هفته‌های اخیر افزایش یافته است زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال نشانه‌هایی از پایان چرخه افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند. فدرال رزرو از ماه مارس در مجموع نرخ بهره را ۴۲۵ واحد افزایش داده است تا بتواند تورم فزاینده را مهار کند.

با کاهش نقدینگی به دلیل تعطیلات، شاخص دلار حدود ۰.۴۳۳ درصد در روز کاهش یافت و به ۱۰۳.۵۳۰ رسید. یورو در آخر سال ۰.۳۴ درصد افزایش یافت و به ۱.۰۶۹۷ دلار رسید، در حالی که با کاهش ۵.۹ درصدی سالانه در برابر دلار، در مقایسه با افت هفت درصدی سال گذشته، رشد کرد. ترکیبی از رشد ضعیف منطقه یورو، جنگ در اوکراین و عملکرد سختگیرانه فدرال رزرو، یورو را در سال جاری تحت فشار قرار داده است.

پوند انگلیس آخرین بار با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱.۲۰۶۳ دلار رسید که با افت سالانه ۱۰.۸ درصدی همراه بود. دلار استرالیا ۰.۴۱ درصد افزایش یافت و به ۰.۶۸۱ دلار رسید اما در مجموع ۶.۴ درصد در سال کاهش ثبت کرده است.

یوان فراساحلی چین در برابر دلار آمریکا ۰.۷۳ درصد کاهش یافت و به ۶.۹۲۱۵ دلار رسید. این ارز در سال جاری با سرعت ۸.۷ درصد کاهش یافته که به دلیل تقویت دلار و رکود اقتصادی داخلی آسیب دیده است.

خوش‌بینی نسبت به بازگشایی چین پس از سه سال محدودیت‌های سختگیرانه کووید-۱۹ که با افزایش عفونت‌هایی که اختلالات اقتصادی بیشتری را تهدید می‌کنند، کاهش یافته است.

دلار آمریکا در برابر ین ژاپن حدود ۱.۶۳ درصد کاهش یافت و به ۱۳۰.۸۶۰ رسید. دلار در سال جاری ۱۳.۷ درصد نسبت به ین افزایش یافت که بدترین عملکرد ین از سال ۲۰۱۳ است. فرانک سوئیس در برابر دلار ثابت بود و در ۰.۹۲۳ قرار گرفت. در ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین آخرین بار با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۱۶هزار و ۵۵۰ دلار رسید که تاکنون در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۴ درصد کاهش ثبت کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج