اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۷۴۱۳۳
۱۸۲۵
۱۸۲۵
پ

برای جلوگیری از شب ادراری کودکان چکار کنیم؟

یک فوق تخصص کلیه کودکان گفت: در شب ادراری‌هایی که بعد از پنج سالگی ادامه یابد و یا به صورت ثانویه و بعد از یک دوره خشک بودن کودک ایجاد می‌شود و نیز شب ادراری‌هایی که با روز ادراری همراه می‌شود، نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی کامل وجود دارد.

ایسنا: یک فوق تخصص کلیه کودکان گفت: در شب ادراری‌هایی که بعد از پنج سالگی ادامه یابد و یا به صورت ثانویه و بعد از یک دوره خشک بودن کودک ایجاد می‌شود و نیز شب ادراری‌هایی که با روز ادراری همراه می‌شود، نیاز به مراجعه به پزشک و بررسی کامل وجود دارد.

برای جلوگیری از شب ادراری کودکان چکار کنیم؟

دکتر محمدرضا توحیدی با اشاره به علل شب ادراری و راه‌های پیشگیری از آن، گفت: بطور کلی در اغلب موارد نگرانی برای خیس کردن‌های شبانه قبل از پنج سالگی وجود ندارد و باید به کودک فرصت داد، زیرا در این سن کورتکس مغز هنوز تکامل کافی برای کنترل مثانه را به طور کامل بدست نیاورده است.

وی با بیان اینکه شب ادراری در پسرها دو برابر دخترهاست، عنوان کرد: هیچکس به طور قطع نمی‌داند چه چیزی موجب شب ادراری می‌شود، اما عوامل مختلفی نظیر عدم تعادل هورمونی، مثانه‌های کوچک و یا بیش فعال، عفونت های ادراری، قطع تنفس‌های کوتاه زمان خواب، یبوست و حتی مشکلات مهمی مانند دیابت به خصوص در شب ادراری‌های ثانویه ممکن است در ایجاد این مشکل نقش داشته باشند.

توحیدی با بیان اینکه اگر شب ادراری کودک بنا به تشخیص پزشک از نوع اولیه بوده و ناشی از بیماری زمینه‌ای دیگری نباشد جای نگرانی وجود ندارد، عنوان کرد: این نوع شب ادراری به مرور زمان حتی بدون مصرف دارو خود به خود برطرف می‌شود، ولی در اکثر مواقع به علت تاثیراتی که از نظر روانی بر کودک و والدین می‌گذارد، ترجیح داده می‌شود که مداخلات درمانی انجام شود.

وی راه‌های تشویقی با کارتهای جایزه یا دادن برچسب‌های ستاره دار به ازای هر بار عدم شب ادراری را از روش‌های درمانی مناسب دانست.

این فوق تخصص کلیه کودکان عدم مصرف آب زیاد و نوشیدنی‌های ادرارآور در ساعات منتهی به خواب، عدم مصرف لبنیات و نمک و شیرینی قبل از خواب و استفاده از اسپری بینی یا قرص‌های حاوی هورمون ضد ادرار قبل از خواب را از راه‌های موثر جلوگیری از شب ادراری کودکان عنوان کرد.

توحیدی ادامه داد: در برخی موارد نیز از داروهایی که باعث افزایش حجم مثانه می‌شود و یا داروهای ضد افسردگی استفاده می شود و گاهی نیاز به فیزیوتراپ و انجام فیزیوتراپی عضلات کف لگن نیاز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج