۱۲۷۸۱۲۱
۱۰۱۳
۱۰۱۳
پ

چند توصیه‌ به کنکوری‌ها

مطالب جدید نخوانید، فقط مرور و تست

یک مشاور تحصیلی با بیان اینکه داوطلبان در چند روزباقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به هیچ عنوان نباید مطالب جدید مطالعه کنند، گفت: خواندن مطالب جدید نمی‌تواند تاثیر زیادی روی دانسته‌های داوطلبان داشته باشد.

ایسنا: یک مشاور تحصیلی با بیان اینکه داوطلبان در چند روزباقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به هیچ عنوان نباید مطالب جدید مطالعه کنند، گفت: خواندن مطالب جدید نمی‌تواند تاثیر زیادی روی دانسته‌های داوطلبان داشته باشد.

مطالب جدید نخوانید، فقط مرور و تست

 نبی رحمانی با بیان اینکه کنکوری‌ها در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون دی ماه نیاز به آرامش دارند، گفت: توصیه می شود داوطلبان آزمون سراسری در روزهای باقی مانده تا برگزاری آزمون سراسری مثبت اندیش بوده و به نتیجه کنکور فکر نکنند و از صحبت کردن با افراد منفی باف دوری کنند.

رحمانی با بیان اینکه برجسته کردن نتیجه آزمون سراسری برای داوطلبان اضطراب آور است، گفت: اضطراب می‌تواند کارایی داوطلبان را تا حد زیادی پایین آورده و داوطلب را از نتیجه مطلوب دور کند.

این مشاور تحصیلی از داوطلبان خواست با توجه به دو مرحله‌ای شدن آزمون سراسری،برای کاهش استرس خود به آزمون دی ماه صرفا به عنوان یک پیش آزمون برای رفع اشکالات خود نگاه کرده و فکر نکنند این آزمون پایان کار است.

رحمانی افزود: داوطلبان باید روی اعتماد به نفس خود کار کرده و به این دید به آزمون سراسری نگاه کنند که برای قبول شدن در رشته و دانشگاهی که به آن علاقه دارند، نیازی نیست حتما به همه محتوای کتب درسی مسلط باشند و با تمرکز بر روی داشته‌های خود می‌توانند نتیجه مطلوب را کسب کنند.

رحمانی با بیان اینکه داوطلبان در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری به هیچ عنوان نباید مطالب جدید مطالعه نکنند، تصریح کرد: خواندن مطالب جدید نمی‌تواند تاثیر زیادی روی دانسته‌های داوطلبان داشته باشد، در حالیکه با اختصاص زمان باقیمانده به مرور و تست زنی می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند.

وی تاکید کرد: داوطلبان باید در این روزهای پایانی تورق سریع کتب درسی را فرموش نکنند، چون اگر مطالب درسی را مرور نکنند، دچار فراموشی شده و نتیجه مطلوب را نخواهند گرفت.

رحمانی با بیان اینکه بهتر است داوطلبان مرور مطالب درسی را از دروسی که بیشتر در آنها مشکل دارند شروع کنند، یادآور شد: مرور کردن دوباره خوانی نیست و داوطلبان هنگام مرور کردن صرفا باید به نکات اصلی کتاب پرداخته و خلاصه‌ها را مرور کنند.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری روی مدیریت زمان کار کنند، گفت: بهترین کار این است که داوطلبان هر روز را به پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری یکی از سالهای گذشته با شرایطی مشابه آزمون سراسری  اختصاص داده و از این طریق مدیریت زمان سر جلسه کنکور را یاد بگیرند و در ادامه هم به تحلیل پاسخ‌های خود بپردازند.

رحمانی یک توصیه هم برای نحوه تمرین تست زنی به داوطلبان داشت و از آنها خواست از سطحی تست زدن صرف نظر کرده و سعی کنند بعد از تست زنی نکات مهم و ریزه‌کاری‌های سوالات را تجزیه و تحلیل کنند.

وی تاکید کرد: تمرین تست زنی با حجم کم، اما با دقت و همراه با تجزیه تحلیل می‌تواند در کارکرد بیشتر کنکوری‌ها سرجلسه آزمون تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه در روز آخر هیچ دردی از داوطلبان دوا نمی‌کند، گفت: توصیه می شود داوطلبان این روز را صرفا به علایق خود اختصاص داده و به فکر کنکور نباشند.

رحمانی منظم کردن زمان خواب را در چند روز باقیمانده تا آزمون سراسری به کنکوری‌ها توصیه کرد و افزود: توجه به این موضوع سبب خواهد شد تا داوطلب سرجلسه آزمون احساس خواب آلودگی نداشته باشد.

رحمانی از داوطلبان خواست تا در چند روز باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری شب‌ها زود بخوانند و نهایتا تا ساعت 23 بیدار بمانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج