۱۲۸۶۳۶۵
۲۵۹۹۶
۲۵۹۹۶
پ

دلایل کمبود پیاز اعلام شد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره ماجرای کمیاب شدن پیاز گفت: با شروع دوباره بارندگی‌ها کشاورزان نتوانستند بار را برداشت کنند و از انبارها هم بار کمی ارسال شد و ما با کمبود عرضه روبه‌رو شدیم که منجر شد قیمت پیاز به ۱۸ هزار تومان و امروز به ۲۲ هزار تومان برسد.

همشهری آنلاین نوشت: رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره ماجرای کمیاب شدن پیاز گفت: با شروع دوباره بارندگی‌ها کشاورزان نتوانستند بار را برداشت کنند و از انبارها هم بار کمی ارسال شد و ما با کمبود عرضه روبه‌رو شدیم که منجر شد قیمت پیاز به ۱۸ هزار تومان و امروز به ۲۲ هزار تومان برسد.

دلایل کمبود پیاز اعلام شد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره ماجرای کمیاب شدن پیاز و تغییرات قیمتی این محصول به همشهری آنلاین گفت: قیمت پیاز ۳ روز افت شدیدی داشت و حتی در میادین به ۱۵ هزار تا ۱۹ هزار تومان رسید که علتش نبود بارندگی بود و کشاورزان ما در سیستان و بلوچستان، جیرفت و بندرعباس توانستند بار را به‌موقع برداشت کنند. همچنین، در این مدت درب انبارها باز شد و طی دو روز، روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تن پیاز وارد میادین شد. این موضوع سبب شد پیاز نو جیرفتی از ۱۵ هزار تا ۱۹ هزار تومان و پیاز زنجان و اصفهان از ۱۹ هزار تا ۲۰ هزار تومان به فروش برود.

مصطفی دارایی‌نژاد ادامه داد: حتی در این مدت در حدود ۵۰۰ تن از ۱۲۰۰ تن بار ورودی در روزهای پنجشنبه و جمعه در میادین ماند و خریداری نبود اما با شروع بارندگی کشاورزان نتوانستند بار را برداشت کنند و از انبارها هم بار کمی ارسال شد و کمبود عرضه مجددا منجر شد قیمت پیاز به ۱۸ هزار تومان و امروز به ۲۲ هزار تومان برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه در صورتی که هوا مساعدت نکند و کمبود عرضه جبران نشود، پیاز گران‌تر می‌شود، افزود: امسال در پاکستان سرمای هوا محصولات را نابود کرد و مشکل پیاز ما از آنجایی شروع شد که پاکستان روزانه ۲ تا ۳ هزار تن و عراق ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن پیاز ما را بلعیدند. در این فضا ما به واردات نیاز داشتیم اما به‌رغم اینکه وزارت جهاد کشاورزی صحبت از واردات پیاز کرده است هیچ خبری از پیاز وارداتی نیست.

دارایی‌نژاد ادامه داد: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که ۵۰ هزار تن بار پیاز وارد کرده است اما واقعیت این است که در بازار و میادین تهران چیزی نیامده که قابل احساس و نمود باشد چون اگر واقعا پیاز در این حجم وارد شده بود قیمت پیاز به مرز ۱۵ هزار تومان می‌رسید و در آن ثابت می‌شد ولی الان روزانه هر کیلو پیاز روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان گران‌تر می‌شود.

پرتقال گران شد

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران درباره گرانی موز هم گفت: قیمت موز به دلار بستگی دارد و واردکنندگان چون اعتباری می‌خرند و ارز هم هنوز ثبات قیمت پیدا نکرده است مجبورند قیمت را بالاتر بدهند البته ما به آنها نرخ داده‌ایم و واردکنندگان مجازند روی هر کیلو موز تا حدود ۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته باشند که با احتساب سود ۳ هزار تومان آنها الان هر کیلو موز در میادین ۶۰ تا ۶۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

دارایی‌نژاد با اشاره به گرانی پرتقال گفت: آذرماه به کشاورزان اعلام شد که به دلیل برودت هوا محصول خود را زودتر از روی درخت بچینند اما متاسفانه حدود ۳۰ درصد پرتقال‌ها روی درخت ماند و سرمای اخیر منجر به یخ زدن محصول شد. محصول یخ‌زده هم تلخ می‌شود، برای همین الان محصولی که در انبار است ۲ تا ۳ هزار تومان افزایش قیمت یافته است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد قیمت پرتقال و سیب بیان کرد: پرتقال در میادین سطح شهر از ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رود. سیب قرمز دماوندی از ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار؛ سیب سفید دماوندی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان؛ و سیب قرمز سلماس و نقده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان و نوع سفید آن تا ۲۶ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج