جاباما
۱۲۹۷۰۲۵
۱۴۲۳
۱۴۲۳
پ

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

از زمین خوردن با دوچرخه در کودکی تا تصادف های سنگین و یا حتی بریدن عمیق دست در هنگام آشپزی، به دلایل زیادی ممکن است زخم هایی بر روی بدن ما شکل بگیرد.

روزیاتو: از زمین خوردن با دوچرخه در کودکی تا تصادف های سنگین و یا حتی بریدن عمیق دست در هنگام آشپزی، به دلایل زیادی ممکن است زخم هایی بر روی بدن ما شکل بگیرد. گاهی اوقات جای این زخم ها در قسمت هایی است که قابل مشاهده نیست. اما زخم هایی که دیده می شوند ممکن است برای برخی آزار دهنده باشد. اگرچه درمان هایی مانند لیزردرمانی، فرکشنال CO۲، فرکشنال RF، استفاده از کرم‌های پوستی می توانند در بهبود جای زخم موثر باشد، اما می توانید از روش های خانگی ای که در ادامه ذکر می کنیم برای از بین بردن آثار زخم های سطحی استفاده کنید.

درمان های خانگی برای رفع جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

کلاژن موجود در پوست وظیفه ترمیم و بهبود وضعیت پوست را به ‌عهده دارد. با افزایش سن عملکرد کلاژن ضعیف می‌شود؛ از‌این‌رو باید با استفاده از روش‌هایی، کلاژن موجود در پوست تقویت و تحریک شود که وظیفه خود را انجام دهد. این روش‌های درمان خانگی برای از بین بردن جای زخم، علاوه بر بهبود جای زخم تاثیرات مثبت قابل توجه دیگری نیز برای پوست دارند.

زردچوبه اولین گزینه برای درمان جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

از گذشته تاکنون زردچوبه به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مواد خانگی برای درمان سریع زخم و جای زخم استفاده شده است. برای درمان زخم‌های تازه نیز از زردچوبه استفاده می‌شود. این ماده باعث انعقاد سریع خون در محل جراحت می‌شود.

با بسته شدن روی زخم خطر عفونت به‌‌شدت کاهش می‌یابد. ماده‌ای به‌نام کورکومین در زردچوبه وجود دارد که به بهبود و ترمیم جای زخم کمک می‌کند. زردچوبه سریع‌تر از آن‌چیزی که فکرش را بکنید، در درمان جای زخم تاثیرگذار خواهد بود. حتما امتحان کنید.

عسل راهکاری باستانی برای از بین بردن جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

عسل این ماده شیرین و چسبنده در مراحل ابتدایی با کاهش رطوبت لازم برای رشد باکتری‌ها، باعث بسته‌شدن روی زخم‌های تازه می‌شود. برای از بین بردن جای زخم نیز کافی است عسل را به‌صورت موضعی روی محل موردنظر بمالید. درصورت نبود جای زخم نیز عسل یک ماده موثر برای ترمیم، پاکسازی پوست و درخشش آن محسوب می‌شود. با مخلوط کردن مقداری عسل، آبلیمو و گلاب یک ماسک صورت خانگی ساده و کارساز برای بهبود پوست خود تهیه کنید.

پودر سنگ آهک

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

استفاده از پودر سنگ‌آهک به ‌همراه کمی زردچوبه تاثیر چشمگیری در درمان جای زخم دارد. نام دیگر این ماده Chuna است. برای درمان جای زخم بهتر است این دوماده را با کمی آبلیمو یا گلاب ترکیب کنید که حالتی خمیری به ‌خود بگیرد. آبلیمو به ‌دلیل خاصیت سفیدکنندگی باعث ازبین رفتن تیرگی ناشی از جای زخم می‌شود.

آلوئه ورا

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

برای استفاده از آلوئه‌ورا کافی است با توجه به اندازه ناحیه جراحت یک یا چند برگ آلوئه‌ورا تهیه کنید. ژل داخل برگ آلوئه‌ورا، خاصیت ضدالتهابی و ضدلک دارد. ابتدا از وسط برگ این گیاه را برش دهید و ژل داخل آن ‌را داخل ظرفی خالی کنید. استفاده از ژل آلوئه‌ورا به‌تنهایی نیز کارساز است، اما ترکیب این ژل با موادی مانند آبلیمو یا گلاب باعث تسریع روند درمان می‌شود.

با ترکیب چنین موادی به ژل آلوئه‌ورا یک ماسک خانگی ساده و کم هزینه در اختیار شما خواهد بود. برای آبرسانی پوست و تقویت صورت نیز از این ماسک استفاده می‌شود.

روغن نارگیل

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

روغن نارگیل خاصیت ضدالتهابی و ضدلک دارد. با استفاده روزانه از این روغن بر محل موردنظر از شر لکه‌های تیره ناشی از جای زخم روی پوست خود خلاص شوید. ترکیب مقداری گلیسیرین، روغن زیتون و روغن نارگیل باعث درخشش پوست شما خواهد شد.

استفاده  از روغن زیتون برای از بین بردن جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

زیتون و روغن زیتون خواص زیادی دارند. برای درمان جای زخم باید روغن زیتون را گرم کنید سپس روی موضع موردنظر بمالید. با ماساژ این روغن باعث جذب بهتر آن شوید.

اگر روغن زیتون را در روز استفاده می‌کنید، پس از ۳۰ دقیقه آ‌ن‌ را با آب ولرم بشویید. استفاده شبانه از این روغن موثرتر خواهد بود؛ چراکه کل شب روی پوست شما می‌ماند و وظیفه خود را زودتر و بهتر انجام می‌دهد.

پیاز

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

پیاز یک ماده ضدباکتریایی است. ماده‌ای به ‌نام آلیسین که باعث رفع جای زخم می شود. کافی ست پیاز را رنده کرده یا آن ‌را به دونیمه تقسیم کنید، سپس روی محل موردنظر قرار دهید. این عمل را هفته‌ای دو یا سه بار به مدت ۳۰ دقیقه تکرار کنید. با ترکیب آب پیاز، عسل، آبلیمو، گلاب با روغن زیتون یک ماسک شگفت‌انگیز برای خود تهیه کنید.

روغن درخت چای

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

دو الی سه قطره از روغن درخت چای تمام آن چیزی است که شما برای از بین بردن جای زخم نیاز دارید. این روغن خاصیت ضدالتهابی و ضداکسیدانی دارد. روغن درخت چای به‌تنهایی کارساز تمام مشکلات است. حال اگر این روغن را با سایر مواد مغذی برای پوست ترکیب کرده و یک ماسک خانگی تهیه کنید، پوستی صاف، روشن و بدون لک خواهید داشت.

دارچین

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

یکی‌دیگر از مواد موثر برای درمان جای زخم در منزل استفاده از پودر دارچین است. بهتر است ابتدا خودتان چوب دارچین را تهیه کرده و آن‌ را پودر کنید. دارچین نیز مانند سایر مواد نام‌برده خاصیت ضدالتهابی دارد. استفاده از حالت پودری این ماده ممکن است خیلی موثر واقع نشود. بهتر است پودر دارچین را با مواد موثر دیگری ترکیب کنید که حالتی خمیری به ‌خود بگیرد.

انجام این عمل ساده خواص ناشی از پودر دارچین را در بهبود جای زخم دوچندان می‌کند. ترکیبات زیادی از پودر دارچین به ‌دست می‌آید. برای مثال این امکان برای شما فراهم است که پودر دارچین را با گلاب، روغن زیتون، روغن نارگیل، عسل یا روغن درخت چای ترکیب کنید.

روغن اسطوخودوس

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

روغن اسطوخودوس علاوه بر درمان جای زخم، در رفع چین‌وچروک‌های پوستی نیز موثر واقع شده است. بهتر است این روغن را به‌تنهایی استفاده کرده و با ماده دیگری ترکیب نکنید.

خاک مرداب

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

نام دیگر خاک مرداب، سنگ نقره است. این ماده حالت پودری دارد و همانطور که از اسم آن مشخص است، به‌ شکل خاک است. برای درمان جای زخم کافی است مقدار کمی از این خاک را روی محل موردنظر بمالید. بدون شک طی مدت زمان کوتاهی معجزه این محصول را مشاهده خواهید کرد.

سنگ نقره در اغلب عطاری‌ها یافت می‌شود. بهتر است این ماده را به‌تنهایی استفاده کنید و با ماده دیگری ترکیب نکنید. حالت پودری این ماده از حالت خمیری آن بیشتر مورد تایید واقع شده ‌است.

خیار

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

دانه‌های ریز داخل خیار از عوامل اصلی التیام‌بخشی و بهبود جای زخم محسوب می‌شود. در فصل تابستان نیز از خیار و حتی پوست خیار برای بهبود نواحی که عرق سوز شده‌اند، استفاده می‌شود. خیار یکی از بهترین عوامل در درمان جای زخم، ترمیم پوست، روشن شدن پوست و غیره است.

امروزه خواص درمانی خیار در بهبود وضعیت پوستی برای همه آشکار شده است. استفاده از خیار در انواع مختلف ماسک‌های خانگی مشاهده می‌شود.

ژل سیلیکونی درمانی موفق برای از بین بردن جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

شواهد نشان داده است که استفاده از ژل سیلیکونی در درمان جای زخم موثر واقع شده است. این ژل را می توان از داروخانه‌ها تهیه کرد. محدودیتی برای فروش بدون نسخه پزشک از این دارو وجود ندارد. ژل سیلیکونی در لایه‌های مختلفی عرضه می‌شود. اگر جای زخم شما عمیق و پررنگ است، بهتر است از ژل‌های سیلیکونی با لایه‌های بیشتر استفاده کنید.

استفاده از این ژل عوارض جانبی ندارد و در درمان زخم‌های هایپرتروفیک و کلوئیدی نیز موثر واقع شده است. ژل سیلیکونی در بازه زمانی کوتاهی شما را از شر جای زخم و لکه‌های تیره روی پوست نجات خواهد داد.

روغن ویتامین E از بین بردن جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

یکی ‌دیگر از روش‌های درمان خانگی جای زخم استفاده از روغن ویتامین E است. توجه داشته ‌باشید این روغن ممکن است باعث واکنش آلرژیکی بدن شود. پیش از مصرف این روغن را بر موضع کوچکی از پوست خود تست کنید.

اگر حساسیتی به استفاده از این روغن نداشتید، درمان خود را شروع کنید. ابتدا روغن ویتامین E را به‌مدت ۱۰ دقیقه روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید. ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بعد پوست خود را با آب گرم بشویید. این ‌کار را روزی دوبار تکرار کنید.

پس از یک دوره ۲۰ الی ۳۰ روزه شاهد نتایج چشمگیری از بهبود جای زخم خود خواهید بود.

لیمو سنگی

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

استفاده از لیمو سنگی یک روش دائمی برای از بین‌بردن جای زخم محسوب می‌شود. برای رهایی از شر لکه‌های تیره ناشی از جای زخم کافی است ابتدا آب لیمو سنگی را بگیرید. سپس مقداری از آبلیموی به‌دست‌آمده را با روغن زیتون، روغن درخت چای یا روغن ویتامین E ترکیب کنید.

این کار مانع ایجاد حساسیت پوستی می‌شود. ترکیب به‌دست‌آمده را ۱۰ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید سپس با آب ولرم بشویید.

کره کاکائو

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

کره کاکائو یکی‌ دیگر از عوامل موثر در درمان جای زخم است. این ماده را هر شب قبل از خواب به‌صورت دورانی روی پوست خود ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این کره تا صبح روی پوست شما باقی ‌بماند. استفاده از این کره در یک دوره بیست روزه شما را از شر لکه‌های پوستی راحت خواهد کرد.

با استفاده از کره کاکائو پوستی صاف، شفاف و روشن داشته باشید.

قرص آسپرین

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

برای محو کردن و از بین‌بردن جای زخم ابتدا چند عدد قرص آسپرین را خرد کنید. سپس مقدار کمی آب به آن اضافه کنید که حالتی خمیری پیدا کند. خمیر به‌دست‌آمده را حدود نیم ساعت بر روی پوست خود بمالید سپس با آب سرد بشویید.

ماسک سرکه سیب و عسل

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

یک ماسک طبیعی خانگی برای از‌بین‌بردن جای زخم ماسک عسل و سرکه سیب است. برای تهیه این ماسک میزان مساوی از عسل و سرکه سیب را باهم ترکیب کنید. با این‌کار غلظت و رقیق بودن سرکه سیب باهم به حالت تعادل می‌رسد.

این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید و صورت خود را خشک کنید. این‌ کار را هفته‌ای یک الی دو بار تکرار کنید.

چای سبز

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

یک روش خانگی برای از بین بردن جای زخم استفاده از جای سبز است. به ‌منظور استفاده از این روش ابتدا مقداری چای سبز دم کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس پنبه‌ای را به آن آغشته کنید و به‌آرامی روی پوست خود بمالید.

همینطور این امکان برای شما فراهم است که تفاله این چای را به ‌مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

ماسک چوب صندل برای از بین بردن جای زخم

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

یکی از ماسک‌های مناسب خانگی برای درمان جای زخم ماسک چوب صندل است. برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری پودر چوب صندل را با یک قاشق مرباخوری از گلاب، گلیسیرین و آبلیمو ترکیب کنید. ترکیب به‌دست‌آمده را روی پوست خود بمالید.

اجازه دهید ماسک روی پوست شما خشک شود سپس آن ‌را با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک الی دوبار در هفته استفاده کنید.

برای از بین بردن جای زخم از ماسک ماست و خیار استفاده کنید

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

در این بخش می‌خواهیم طرز تهیه یک ماسک خانگی شگفت‌انگیز را به شما آموزش دهیم. برای تهیه این ماسک با توجه به اندازه محل موردنظر مقداری ماست را با یک خیار رنده‌شده ترکیب کنید. سپس مقداری سفیدآب پودرشده نیز به ترکیبات خود بیفزایید. افزودن مقداری آبلیمو، گلاب و گلیسیرین به این ماسک خالی از لطف نیست.

آبلیمو خاصیت سفیدکنندگی دارد و گلیسیرین از خشکی پوست جلوگیری می‌کند. گلاب نیز از عوامل مهم در شادابی و طراوت پوست محسوب می‌شود.

ماسک سیب زمینی و ماست

با روش‌های خانگی از بین‌بردن جای زخم آشنا شوید

استفاده از ماسک ماست و سیب‌زمینی به‌شدت شما را غافل‌گیر خواهد کرد. این ماسک در حالت عادی نیز باعث تقویت پوست می‌شود. برای تهیه ماسک خانگی ماست و سیب‌زمینی ابتدا یک سیب‌زمینی را رنده کنید. سپس مقداری ماست به‌ آن بیفزایید.

به‌دلیل خاصیت سفیدکنندگی آبلیمو بهتر است چند قطره آبلیمو نیز به ماسک خود اضافه کنید. این ماسک را ۳۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید سپس با آب سرد بشویید. استفاده از این ماسک را تحت هیچ شرایطی پشت گوش نیندازید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج