۱۲۹۸۵۵۲
۸۰۳۵
۸۰۳۵
پ

همسر آقای نخست وزیر رسوایی به بار آورد!

همسر نخست وزیر انگلیس متهم است به واسطه شراکت در یک سازمان خیریه‌ خصوصی، بطور مستقیم از سیاست‌های مالی دولت بهره‌مند شده که این امر، پرسش های حقوقی را در زمینه تضاد منافع شخص اول دولت، ایجاد کرده است.

ایرنا : همسر نخست وزیر انگلیس متهم است به واسطه شراکت در یک سازمان خیریه‌ خصوصی، بطور مستقیم از سیاست‌های مالی دولت بهره‌مند شده که این امر، پرسش های حقوقی را در زمینه تضاد منافع شخص اول دولت، ایجاد کرده است.

نشریه انگلیسی «آی» روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که منافع مالی خانم آکشاتا مورتی - دختر یک تاجر میلیاردر هندی - در آژانس خصوصی مراقبت از کودکان موسوم به «کورو کیدز» در دست بررسی قرار دارد.

خانم مورتی طبق اعلام سازمان ثبت شرکت‌ها، از مارس ۲۰۲۱ تاکنون در این موسسه خیری حضور داشته و در تاریخ ۶ مارس (۱۵ اسفند) ۲۰۲۳ به عنوان سهامدار کورو کیدز ثبت شده است.

این درحالی است که براساس برنامه جدید دولت انگلیس قرار است بطور آزمایشی ۶۰۰ پوند به پرستاران جدید کودکان و ۱۲۰۰ پوند به پرستارانی که از طریق آژانس کودکان به این حرفه ملحق می‌شوند بعنوان تشویقی پرداخت شود.

این بدین معناست که آژانس‌هایی مانند کورو کیدز شاهد افزایش کسب و کار بواسطه تقاضای پرستارانی خواهند بود که درچارچوب برنامه جدید دولت به این حرفه می‌پیوندند.

نخست وزیر انگلیس دیروز (سه‌شنبه) در نشستی با حضور روسای کمیته‌های مختلف پارلمانی ادعا کرد که تمام درآمدهای او در اظهارنامه مالی ارائه شده به پارلمان روشن است. ریشی سوناک اما نه در جلسه دیروز به شراکت همسرش در سهام موسسه کورو کیدز اشاره کرد و نه در اظهارنامه مالی ارائه شده به پارلمان.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس مدعی شد مسائل خانم آکشاتا مورتی، شخصی است و به دولت ارتباطی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا نخست وزیر درباره تضاد منافع سرمایه‌گذاری‌های همسرش در کورو کیدز و سیاست‌های مالی دولت نگران است، گفت: همانطور که نخست وزیر گفته، همه منافع مالی او به روش معمول اعلام می شود.

نمایندگان پارلمان انگلیس بر اساس دستورالعمل این نهاد قانون‌گذار، موظفند که هرگونه منافع مالی از جمله منافع متعلق به اعضای خانواده خود را اعلام کنند.

سوناک و همسرش با دارایی بالغ بر ۷۳۰ میلیون پوند در ردیف دویست و بیست‌ودومین افراد ثروتمند انگلیس قرار دارند؛ به همین خاطر از نامبرده به عنوان ثروتمندترین نماینده مجلس یاد می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج