۱۳۰۰۲۴۹
۱ نظر
۲۲۵۷
۱ نظر
۲۲۵۷
پ

انقلاب بزرگ در علم پزشکی با کمک مدفوع انسان!

پیوند مدفوع می‌تواند به روشی برای معالجه بیمارانی تبدیل شود که طی درمان سرطان خون، دچار عوارض جانبی شدید شده‌اند.

گجت نیوز: پیوند مدفوع می‌تواند به روشی برای معالجه بیمارانی تبدیل شود که طی درمان سرطان خون، دچار عوارض جانبی شدید شده‌اند.

پیوند مدفوع یا FMT یکی از روش‌های درمانی نوظهور است که در آن از میکروب‌های دفاعی روده یک اهداکننده‌ی سالم، برای بازیابی سلامت دستگاه گوارش بیماران استفاده می‌شود. حالا در یک کار تحقیقاتی تازه، اثربخشی پیوند مدفوع در درمان GVHD (بیماری پیوند در برابر میزبان) بررسی شده است. این بیماری، می‌تواند یکی از اثرات جانبی درمان با پیوند مغز استخوان در افراد مبتلا به سرطان خون باشد.

محققان در استرالیا، نخستین تیمار آزمایشی FMT را روی افراد نجات‌یافته از سرطان خون تدارک دیده‌اند که طی درمان، به GVHD دچار شده‌اند. در فاز نخست آزمایش، ۱۰ بیمار تحت تیمار قرار می‌گیرند و مانند اهدای خون، اهداکنندگان مدفوع نیز به‌دقت سلامت‌سنجی می‌شوند.

انقلاب بزرگ در علم پزشکی با کمک مدفوع انسان!

بیماری پیوند در برابر میزبان، یک اختلال سیستمیک است که باعث حمله سلول‌های ایمنی از مغز استخوان اهداکننده، به بافت‌های مختلف فرد گیرنده می‌شود.

دکتر آندریا هدن، یکی از مجریان این طرح آزمایشی می‌گوید: «پیوند مغز استخوان یک شمشیر دولبه است. این روش درمانی، از یک طرف می‌تواند منجی افراد مبتلا به سرطان خون باشد؛ اما متاسفانه، می‌تواند سبب بروز GVHD هم شود و جان آن‌ها را به‌خطر بیندازد. معمولا افراد درگیر GVHD که به مشکلات گوارشی دچار شده‌اند، به درمان خیلی سخت پاسخ می‌دهند و باید با بستری طولانی‌مدت، تحت مراقبت‌های بیمارستانی و مصرف‌کننده‌ی داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی باشند».

اعضای تیم تحقیقاتی امیدوارند طی انجام آزمایش‌های پیوند مدفوع، میکروب‌های خاصی را بیابند که در بهبود وضعیت بیماران  GVHD، بیشترین تاثیر را دارند. اگر این موفقیت حاصل شود، امکان ساخت فرآورده‌های ساده‌تر یا حتی قرص برای درمان این بیماری، دور از دسترس نخواهد بود.

اثربخشی این طرح آزمایشی، می‌تواند به خلق روش‌های درمانی بهتر برای سایر مشکلات گوارشی، نظیر بیماری کرون و کولیت زخمی هم کمک کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      قابل توجه اونایی که روغن بنفشه را مسخره میکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج