۱۳۰۰۹۶۰
۸۴۸۴
۸۴۸۴
پ

جواب تند آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران

تنش لفظی میان تهران و باکو ادامه دارد و رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با بیان انتقادهایی تند از ایران، خواهان پایان توقف آنچه او مداخله‌جویی در امور کشورش خوانده شده است.

شرق: به گزارش رسانه‎‌های جمهوری آذربایجان، صاحبه غفاروا، رئیس مجلس، روز جمعه گفته: «هیچکس حق ندارد که در اعمال حق حاکمیت ملی آذربایجان مداخله کند. ما قاطعانه اتهامات بی‌مبنای مجلس ایران علیه کشورمان را رد می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم به انجام چنین تحریکاتی پایان دهند و از کارهایی که روابط دوجانبه را خدشه‌دار می‌کند خودداری کنند.»

خانم غفاروا در جلسه‌ای این صحبت‌ها را بیان کرده که نمایندگان مجلس برای پاسخ به مجلس ایران تصمیم گرفتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ایران چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای از نمایندگان مجلس آذربایجان خواستند که علیه اقدام دولت الهام علی‌اف، رئیس جمهور، برای افتتاح سفارتخانه در اسرائیل موضع بگیرند. آنها گفتند: «این اقدام دولتمردان جمهوری آذربایجان تبعات منفی سیاسی زیادی علیه آنها خواهد داشت.»

روابط میان تهران و باکو پس از جنگ سه سال پیش ناگورنو قره‌باغ تنش‌آلود بوده و پس از حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران و افتتاح سفارت آن کشور در اسرائیل تیره‌تر هم شده است.

خانم غفاروا تاکید کرده است که جمهوری آذربایجان یک کشور مستقل است و داشتن رابطه با هر کشور دیگری تنها به خودش مربوط است.

او گفت ایران در حالی می‌گوید بابت حقوق مسلمانان فلسطینی و سرزمین‌های اشغالی آنان در مناقشه با اسرائیل نگران است که در مناقشه میان باکو و ایروان، «هرگز مخالفتی با ارمنستان نکرد و به روش‌های گوناگون ارمنستان را کمک کرد.»

صاحبه غفاروا گفت: «آنها به کشور ما تهمت می‌زنند، در منطقه تنش و درگیری می‌آفرینند و تلاش‌ها برای برقراری صلح دیرپا میان ارمنستان و آذربایجان را مختل می‌کنند.»

روز گذشته جمهوری آذربایجان چهار کارمند سفارت ایران در باکو را به عنوان «عنصر نامطلوب» اخراج کرد. همچنین گزارشی از دستگیری افراد بیشتر به ظن ارتباط با دستگاه اطلاعاتی ایران منتشر شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج