۱۳۰۲۷۵۹
۲۲۷۵
۲۲۷۵
پ

رپورتاژ آگهی

تا زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۴ چقدر باقی مانده ؟

افرادی که سال گذشته در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده‌اند، با نزدیک شدن به ماه اردیبهشت بی صبرانه منتظر تاریخ اعلام نتایج لاتاری هستند و تقریبا هر چند روز یکبار، زمان باقی مانده تا زمان اعلام نتایج لاتاری را چک می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کامل و به روز درباره زمان اعلام جواب لاتاری در اختیار این دسته از مخاطبان قرار دهیم.

افرادی که سال گذشته در لاتاری آمریکا ثبت نام کرده‌اند، با نزدیک شدن به ماه اردیبهشت بی صبرانه منتظر تاریخ اعلام نتایج لاتاری هستند و تقریبا هر چند روز یکبار، زمان باقی مانده تا زمان اعلام نتایج لاتاری را چک می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات کامل و به روز درباره زمان اعلام جواب لاتاری در اختیار این دسته از مخاطبان قرار دهیم.

لاتاری گرین کارت آمریکا، بزرگترین رویداد مهاجرتی جهان است. هر سال تعداد زیادی از مردم جهان در لاتاری ثبت نام می‌کنند و منتظر زمان قرعه کشی آن هستند. کسانی که در قرعه کشی لاتاری برنده می‌شوند، می‌تواند ویزای آمریکا بگیرند و برای همیشه در آمریکا زندگی کنند. از مزایای این برنامه این است که ایرانیان نیز می‌توانند در آن ثبت نام کنند.

تا زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 چقدر باقی مانده ؟

تاریخ و زمان اعلام اسامی برندگان لاتاری امسال

چیزی که باید بدانید این است که اسامی برندگان لاتاری منتشر نمی‌شود، هر شخص باید نتیجه لاتاری خود را بررسی کند و متوجه شود که آیا در لاتاری انتخاب شده است یا خیر.

مورد مهم بعدی که باید بدانید این است که اگر سال قبل (1401 یا 2022 میلادی) در لاتاری ثبت نام کرده باشید، در واقع در برنامه لاتاری 2024 آمریکا ثبت نام کرده‌اید و باید به دنبال زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 باشید. این مشکلی است که برخی افراد ثبت نام کننده در لاتاری هر سال با آن مواجه هستند و از نام دقیق برنامه‌ای که در آن ثبت نام کرده‌اند، آگاهی ندارند.

بعد از یادآوری این دو مورد باید اطلاع دهیم که طبق دستورالعمل رسمی لاتاری، زمان دقیق اعلام جواب لاتاری 2024 (لاتاری 1401) در 6 می 2023 (16 اردیبهشت 1402) ساعت 8:30 شب به وقت تهران خواهد بود.

آیا امکان تغییر زمان اعلام نتایج لاتاری وجود دارد؟

در جدول زیر تاریخچه زمان اعلام نتایج قرعه کشی لاتاری از سال 2020 تا 2024 قابل مشاهده است. همانطور که در این جدول می‌بینید، معمولا جواب لاتاری همیشه 6 ماه بعد از پایان مهلت ثبت نام لاتاری، اعلام شده است.

بنابراین انتظار می‌رود امسال هم تغییری در برنامه اعلام نتیجه لاتاری رخ ندهد و همه چیز طبق برنامه پیش رود. اگر هم تغییری در آن رخ دهد، در حد چند روز است و جای نگرانی نیست.

نام برنامه لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری

زمان اعلام نتایج لاتاری

زمان بسته شدن پرونده

لاتاری 2024 آمریکا

5 اکتبر 2022

(13 مهر 1401)

 6 می 2023

(16 اردیبهشت 1402)

30 سپتامبر 2024

(9 مهر ۱۴۰3)

لاتاری 2023 آمریکا

6 اکتبر 2021

(14 مهر 1400)

7 می 2022

(17 اردیبهشت 1401)

30 سپتامبر 2023

(۸ مهر ۱۴۰۲)

لاتاری 2022 آمریکا

7 اکتبر 2020

( 16 مهر 1399)

می 2021

(اردیبهشت 1400)

30 سپتامبر 2022

(۸ مهر ۱۴۰۱)

لاتاری 2021 آمریکا

2 اکتبر 2019

(10 مهر 1398)

می 2020

(اردیبهشت 1399)

30 سپتامبر 2021

(۸ مهر ۱۴۰۰)

لاتاری 2020 آمریکا

3 اکتبر 2018

(16 مهر 1397)

می 2019

(اردیبهشت 1398)

30 سپتامبر 2020

(9 مهر 1399)

 

 

تا زمان اعلام نتایج لاتاری 2024 چقدر باقی مانده ؟

 

نحوه اطلاع رسانی جواب لاتاری

آگاه باشید که مرجع اصلی برگزار کننده لاتاری، هیچگونه ایمیل، پیام یا نامه‌ای برای برندگان لاتاری ارسال نمی‌کند و هیچ اطلاع رسانی در زمینه جواب لاتاری ندارد. همه افراد ثبت نام کننده باید در زمان اعلام نتایج به سایت لاتاری مراجعه کنند و نتیجه خود را استعلام کنند.

برخی افراد سودجو در تاریخ اعلام جواب لاتاری، ایمیل برنده شدن در لاتاری برای دیگران ارسال می‌کنند. هدف از ارسال این ایمیل‌ها، انجام کلاهبرداری و سودجویی است. بنابراین فریب ایمیل برنده شدن در لاتاری را نخورید و مطمئن باشید که خبر برنده شدن شما در لاتاری به صورت ایمیل ارسال نمی‌شود.

می‌توانید بصورت تصویری نحوه چک کردن جواب لاتاری را در سایت رسمی در مقاله زیر مشاهده کنید :

https://hamimohajer.com/immigration/usa/dv-lottery/entrant-status-check/status-check-learning

 

مدارک مورد نیاز برای دیدن جواب لاتاری

برای استعلام نتیجه لاتاری، به نام و نام خانوادگی، سال تولد خود و کانفرمیشن نامبر لاتاری نیاز دارید. اگر به یاد داشته باشید، بعد از به پایان رسیدن ثبت نام لاتاری، یک سریال دارای رقم و حروف دریافت کردید که مقابل آن عبارت Confirmation number (کانفرمیشن نامبر) نوشته شده بود.

برای دیدن نتیجه لاتاری خود، به کانفرمیشن نامبر نیاز دارید. ولی اگر فراموش کرده‌اید این کد را ذخیره کنید یا آنکه کد کانفرمیشن خود را گم کرده‌اید، جای نگرانی نیست. باز هم می‌توانید از روشی دیگر جواب لاتاری خود را چک کنید.

برای مطالعه آموزش کامل و تصویری استعلام نتیجه لاتاری، می‌توانید مقاله نحوه بررسی نتیجه لاتاری را بخوانید.

از کجا بفهمم که در لاتاری برنده شده ام؟

اگر بعد از استعلام نتیجه لاتاری خود، با صفحه یک خطی مواجه شدید که در آن به شکل برجسته و با حروف بزرگ نوشته شده است :  HAS NOT BEEN SELECTED ، در این صورت به آن معناست که در لاتاری امسال انتخاب نشده اید و باید در برنامه های بعدی دوباره شانس خود را امتحان کنید.

اگر جواب لاتاری شما به شکل یک نامه بود و در گوشه سمت راست آن لوگوی وزارت امور خارجه آمریکا وجود داشت. در آن صورت با صفحه برندگان لاتاری مواجه شده‌اید. تبریک می‌گوییم! شما در حال خواندن نامه برندگان لاتاری هستید. در ابتدای این نامه، نام و نام خانوادگی شما نوشته شده است و در ادامه آدرسی را مشاهده می‌کنید که در هنگام ثبت نام لاتاری آن را وارد کرده‌اید.

مراحل بعد از برنده شدن در لاتاری چیست؟

فقط با برنده شدن در لاتاری نمی‌توانید به آمریکا بروید. بعد از برنده شدن باید مراحل دریافت ویزای لاتاری را انجام دهید و فقط با دریافت ویزا می‌توانید وارد آمریکا شوید. برای گرفتن ویزای لاتاری (یا همان ویزای تنوع نژادی) باید مراحل زیر را طی کنید:

  • تکمیل فرم مهاجرتی برندگان لاتاری (DS-۲۶۰)
  • انتظار برای تعیین وقت مصاحبه در سفارت آمریکا
  • انجام مراحل مدیکال ویزای آمریکا (در خارج از کشور)
  • مصاحبه حضوری در سفارت آمریکا (در خارج از کشور)

به علت محدود بودن زمان دریافت ویزا، توصیه می‌کنیم که در تمام مراحل از تجربه کارشناسان معتبر مهاجرتی استفاده کنید و به صورت شخصی برای انجام مراحل اقدام نکنید.

منبع : hamimohajer.com

https://hamimohajer.com/immigration/usa/dv-lottery/entrant-status-check

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج