۱۳۰۵۹۷۷
۱۷۲۵
۱۷۲۵
پ

فوت و فن آموزش درست کردن بستنی به کودکان

همه شما مادر‌ها معمولا تمام هم و غمتان این است غذایی بپزید که باب طبع و سلیقه بچه‌هایتان باشد تا شاید آن‌ها میل و رغبت بیشتری به خوردن پیدا کنند.

فرارو: همه شما مادر‌ها معمولا تمام هم و غمتان این است غذایی بپزید که باب طبع و سلیقه بچه‌هایتان باشد تا شاید آن‌ها میل و رغبت بیشتری به خوردن پیدا کنند، ولی آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که لااقل ماهی یک‌بار هم که شده شرایطی را فراهم کنید تا بچه‌ها خودشان – البته با نظارت خودتان - آشپزی کنند؟

با این کار هم آن‌ها تفریحی آموزنده خواهند داشت و هم شما به مقصودتان می‌رسید.

فوت و فن آموزش درست کردن بستنی به کودکان

علاقه نشان ندادن بچه‌ها به خوردن میوه و آبمیوه از جمله معضلات پدر و مادرهاست؛ در حالی که شما می‌توانید میوه‌ها و آبمیوه‌ها را در قالب بستنی یخی به خوردشان بدهید. این کار یک مزیت مهم دیگر هم دارد؛ اینکه در این تابستان بچه‌ها را از مصرف بستنی یخی‌های کارخانه‌ای بی‌خاصیت و گاهی هم مضر نجات داده و بستنی یخی‌های سالم خانگی را جایگزین آن‌ها کرده‌اید.

توضیح: درست کردن این بستنی مثل هر غذا و خوراکی دیگری چند مرحله دارد که در هر مرحله بعضی از کار‌ها را باید شما به عنوان پدر و مادر انجام دهید و بعضی‌ها را به خود بچه‌ها بسپارید. طبیعی است که بچه‌ها هرچه بزرگ‌تر باشند دخالت شما کمرنگ‌تر می‌شود.

شما به این چیز‌ها نیاز دارید

شما بزرگترها:

هندوانه و طالبی یا خربزه یا هر میوه مورد نظر دیگر را پوست بکنید و با چاقو به تکه‌های بزرگ به قطر یک و نیم سانتی‌متر درآورید و آماده در اختیار بچه‌ها قرار دهید.

شما بچه‌ها:

تکه‌های میوه را روی تخته آشپزخانه بگذارید و با فشار دادن قالب‌های مختلف شیرینی‌پزی روی میوه‌ها، آن‌ها را قالب بزنید. حالا شما یک عالمه میوه دارید که به شکل آن قالب‌های ماه و ستاره و ماهی و... درآمده‌اند.

شما بزرگترها:

قالب‌های بستنی چوبی را روی یک سینی بچینید و از طرفی دیگر آبمیوه یا شربت مورد نظر را داخل شیشه یا پارچ بریزید و آماده بگذارید.

نکته: اگر آبمیوه‌های انتخابی خیلی پررنگ نیستند با استفاده از کمی پودر یا قطره رنگ مخصوص غذا آبمیوه را رنگی کنید.

شما بچه‌ها:

حالا نوبت شماست که در هر قالب چندتا از میوه‌های قالب زده شده را بچینید. در هر بستنی دو تا میوه کافی است. فقط توجه داشته باشید بهتر است که میوه‌های یک بستنی یک شکل نباشند.

شما بزرگترها:

دوباره نوبت به شما رسید. اگر فرزندتان کمتر از ده سال دارد که مرحله پر کردن قالب‌ها با شربت یا آبمیوه را باید خودتان انجام دهید و اگر فرزندتان بزرگ‌تر است، به او کمک کنید و هر کدام از قالب‌های بستنی را با یک آبمیوه یا شربت پر کنید. فقط توجه داشته باشید رنگ میوه‌ها و رنگ شربت با هم متفاوت باشند تا تکه‌های میوه در شربت معلوم باشند و زیبا نشان داده شوند.

شما بزرگترها:

این کار دیگر مخصوص خودتان است. با دقت فراوان قالب‌ها را به فریزر منتقل کنید و تا زمانی که بستنی کاملا سفت نشده و به اصطلاح نگرفته است آن را از فریزر خارج نکنید.

شما بچه‌ها:

مرحله نظارت با شماست. هر یک ساعت یک‌بار در فریزر را باز کنید و با یک قاشق چک کنید که بستنی سفت شده یا نه؟ ولی یادتان باشد مرتب در فریزر را باز و بسته نکنید. «هر یک ساعت یک بار» یادتان باشد.

شما بچه‌ها و بزرگ‌ترها:

بعد از اینکه بستنی‌ها سفت شدند آن‌ها را از فریزر خارج کرده و چند ثانیه به صورت وارونه زیر شیر آب سرد روان بگیرید تا بستنی از قالب جدا شود. فقط مراقب باشید که این کار را طولانی انجام ندهید، چون خود بستنی آب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج