۱۳۰۹۷۴۳
۲۴۹۵
۲۴۹۵
پ

طرز تهیه یک بستنی مجلسی در منزل بدون ثعلب

بستنی میوه‌ای یکی از انواع بستنی‌های خوشمزه و محبوب است که به دلیل داشتن میوه تازه در ترکیباتش طعم بسیار دلنشینی دارد.

فرارو: بستنی یکی از خوراکی‌های خوشمزه است که در تمام فصول سال مصرف می‌شود؛ ولی خوردن آن در فصل تابستان و زمانی که هوا گرم است، به دلیل طبع خنکی که دارد، بسیار دلچسب‌تر است.

تهیه بستنی سنتی در ایران سابقه طولانی دارد و ایرانیان قدیم از مخلوط کردن برف و آب انگور چیزی شبیه به بستنی را تهیه می‌کردند.

طرز تهیه یک بستنی مجلسی در منزل بدون ثعلب

شاید بتوان گفت تاریخ تولید بستنی سنتی در ایران به حدود ۶۰ سال قبل برمی‌گردد؛ اما در دهه ۳۰ و ۴۰ بود که بستنی فروشی‌ها در ایران رونق گرفتند.

یکی از مشهورترین بستنی‌های سنتی در ایران بستنی «اکبر مشدی» بود که در حوالی میدان راه آهن تهران افتتاح شد. بستنی منبع غنی کلسیم و سرشار از مواد معدنی است که تامین کننده انرژی برای بدن است؛ همچنین خوردن بستنی به ترشح هورمون سروتین می‌انجامد که شادی‌آور است.

بستنی میوه‌ای یکی از انواع خوشمزه و پر طرفدار بستنی‌هاست که میوه تازه از مواد اصلی تشکیل دهنده آن است. برای تهیه بستنی به روش سنتی همواره نیاز به ثعلب و یا دستگاه‌های بستنی ساز است؛ اما ما در این مطلب قصد داریم تا با روشی بسیار آسان و بدون نیاز به ثعلب و دستگاه بستنی ساز یک بستنی میوه‌ای خوشمزه را آموزش بدهیم.

در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی میوه‌ای خوشمزه با روشی آسان در منزل و با استفاده از مواد در دسترس تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه بستنی میوه‌ای

توت فرنگی: ۱۰ عدد
موز: ۲ عدد
شیر: ۱ لیوان
خامه قنادی: نصف پیمانه
پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی میوه‌ای

طرز تهیه یک بستنی مجلسی در منزل بدون ثعلب

۱ ـ برای شروع کار ابتدا توت فرنگی و موز خرد شده را به مدت دو ساعت داخل فریزر بگذارید تا یخ ببندد؛ سپس موز و توت فرنگی یخ زده را داخل دستگاه غذاساز یا پارچ مخلوط کن بریزید و شیر، خامه قنادی فرم نگرفته و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید. حالا با دور تند دستگاه بزنید تا همه مواد کاملا با هم مخلوط و یکدست شود.

۲ ـ در مرحله بعد مایه آماده بستنی را داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی سطح مواد را صاف کنید. حالا ظرف را به مدت ۴ تا ۵ ساعت داخل فریزر بگذارید تا بستنی بندد. بعد از این مدت زمان ظرف را از فریزر خارج کنید و بستنی را با اسکوپ یا قاشق داخل ظرف سرو مناسب بکشید و روی آن را با سس شکلات تزیین کنید، نوش جان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج