۱۳۱۲۴۰۱
۹ نظر
۶۲۱۰
۹ نظر
۶۲۱۰
پ

رشد سر این دختر ۳۰ ساله متوقف نمی‌شود!

تصاویر تکان دهنده نشان می‌دهد که چگونه سر یک دختر ۳۰ ساله به دلیل یک بیماری نادر که نیمی از مبتلایان را قبل از سه سالگی می‌کشد، سه برابر شده است.

فرارو: یک زن برزیلی که سر دخترش به دلیل یک بیماری نادر به رشد خود ادامه داده است، مدعی است فرزندش دائما مورد تمسخر قرار می‌گیرد.

گرازیلی آلوس رگیس سال‌هاست که روی تخت قرار گرفته است و قادر به صحبت کردن نیست و اخیراً به دلیل رشد سرش، بینایی خود را از دست داده است. مصیبت او قبل از تولدش شروع شد و به هیدروسفالی - تجمع غیرطبیعی مایع در اطراف مغز - در رحم مبتلا شد.

رشد سر این دختر ۳۰ ساله متوقف نمی‌شود!

آدالگیسا سوارس آلوز ۴۸ ساله مادر این دختر گفت: من او را تا آخرین روز زندگی‌اش دوست خواهم داشت.

به گفته کلینیک مایو، این دختر از هیدروسفالی، تجمع مایع در حفره‌های عمقی مغز، که اندازه بطن‌ها را افزایش می‌دهد و به اندام فشار می‌آورد، رنج می‌برد. کلینیک مایو گفته که مایع مغزی نخاعی به طور معمول از طریق بطن‌ها جریان می‌یابد و در بطن‌های مغزی یا حفره‌ها و فضا‌های توخالی و اطراف سطح مغز در گردش است. اما فشار بیش از حد مایع مغزی نخاعی می‌تواند به بافت‌های مغز آسیب برساند و باعث ایجاد طیفی از مشکلات عملکرد مغز شود.

به دلیل تجمع سریع مایعات، سر بیمار می‌تواند به سرعت به اندازه غیر معمول متورم شود، همانطور که در مورد این نوزاد این اتفاق رخ داده است.

آدالگیسا برای اولین بار پس از تجربه درد شکم در دوران بارداری متوجه شد که مشکلی وجود دارد. این ناراحتی به حدی رسید که در هشت ماهگی بارداری، به سختی از رختخواب بلند شد.

سونوگرافی بعدی نشان داد که نوزاد سر بزرگی دارد و پس از آن پزشکان تشخیص را اعلام کردند. متأسفانه، آن‌ها تخمین زدند که به دلیل تجمع مایع در جمجمه، او فقط چند ماه زنده خواهد ماند.

وقتی گرزیلی به دنیا آمد، به دلیل اندازه سرش که در طول سال‌ها حتی بزرگتر شده است، لقب «نوزاد غول پیکر» را به خود اختصاص داد. با این حال، او انتظارات ناخوشایند پزشکان را در طول عمر خود نادیده گرفته است و ماه آینده ۳۰ ساله خواهد شد.

با این حال، زندگی یک پیک نیک نبوده است: سر او در طول عمرش به تورم ادامه داد تا جایی که با وجود انجام چندین عمل جراحی، اکنون قادر به راه رفتن، صحبت کردن یا دیدن نیست.

گرازیلی در حال حاضر به مراقبت شبانه روزی با آلوز - که مراقب تمام وقت او است - نیاز دارد که به او غذا بدهد، تمیز کند و حمام کند، زیرا او به تنهایی قادر به انجام این کار نیست.

در حالی که هیدروسفالی معمولاً با جراحی قابل درمان است، آدالگیسا ادعا می‌کند که هیچ کاری نمی‌توانست قبل یا بلافاصله پس از تولد گرزیلی انجام دهد. در صورت عدم درمان، مانند مورد گرازیلی، هیدروسفالی حدود ۵۰ درصد از کودکان را قبل از سه سالگی می‌کشد و از هر پنج مورد تنها یک نفر تا بزرگسالی زنده می‌ماند.

فداکاری این مادر به فرزندش بسیاری از کاربران را تحت تاثیر قرار داده است. یکی از کاربران نوشت: خدا خیلی به تو برکت دهد. دیگری نوشت: این خانم یک مادر فوق‌العاده است و کاربر دیگری نوشت: خانم آدالگیسا، تو فرشته ای، خداوند همیشه تو را حفظ کند.

آدالگیسا گفت که بدش نمی‌آید که مردم همچنان دخترش را که مجبور است از پوشک بزرگسال استفاده کند و از شیشه شیر تغذیه می‌کند، «بچه غول‌پیکر» خطاب کنند، اما گفت که نام‌های دیگر بی‌رحمانه است. او گفت: «بچه» کلمه‌ای محبت‌آمیز است، اما وقتی او را «سر بزرگ» صدا می‌زنند، احساس ناراحتی می‌کنم. اما نکته مهم این است که من و همه خانواده و دوستانمان، گرازیلی را آنطور که هست دوست داریم.

وی گفت: من هرگز امیدم را از دست نمی‌دهم، زیرا زنی با ایمان هستم و همیشه خدا را بالاتر از همه چیز قرار می‌دهم و هر روز دعا‌های زیادی می‌کنم.

این خانواده که در سائو لوئیس در شمال شرقی برزیل زندگی می‌کنند، به پرداخت‌های دولت متکی هستند. با این حال، آن‌ها هنوز با تعدادی از چالش‌ها به دلیل هزینه‌های مراقبت از گرازیلی روبرو هستند.

گرازیلی در هر ماه از ۳۰ بسته پوشک بزرگسالان استفاده می‌کند که هر بسته ۱۲.۲۰ پوند (۱۵.۳۰ دلار) هزینه دارد و ۳۶۶ پوند دیگر (۴۵۹ دلار) در ماه برای سایر لوازم ضروری خرج می‌شود.

در تلاشی برای افزایش آگاهی از وضعیت نوزادش، آلوز اغلب ویدئو‌ها و تصاویری از غرور و شادی خود را در صفحه اینستاگرام خود که بیش از ۸۰۰۰ دنبال کننده دارد، منتشر می‌کند. در یک کلیپ با بیش از ۱۰۰ هزار بازدید، می‌توان والدین را در حال تغذیه از یک بطری به گرازیلی دید.

رشد سر این دختر ۳۰ ساله متوقف نمی‌شود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      یا خدا خودت کمکش کن

    • ناشناس

      بهتر نبود بدنیا نمی اومد؟ تا اینطور زجر نکشه وقتی مادرش از دنیا بره تکلیفش چیه....واقعا اومدن این بچه ها بدنیا بیشتر ظلم به خود این بچه ها است

    • ناشناس

      این مادر ۱۸ سالش بوده که این بچه رو به دنیا آورده خدا صبرش بده سخته برای همچین سنی،،

    • ناشناس

      بزرگترین ظلم رو در حق این بچه کرده مادرش زمانی ک در سونو تشخیص دادن
      هیچ ادمی سزاور اینهمه درد نیس

    • بی نام

      انگارجن هاعوض ش کردن

    • ناشناس

      سونوگرافی قبل از زایمان به خاطر اینه که همچین نوزادانی که یک عمر باید درد و زجر رو تحمل کنن به دنیا نیان

    • سام

      اون زمان سی سال پیش مثل الان نبود که سونو بگه مشکلداره بعد بچه بدنیا نیاد،بالاخره ازمایشی برای مادرش هست که حتما خداوند اجر خوبی براش درنظر میگیرد

    • ناشناس

      یک انسان رو با وجود اینکه می دونی قراره تا اخر عمر زجر بکشه و هیچی از زندگی درک نکنه بدنیا بیاری بعد لقب مادر فداکار هم بهش بدن لابد حس غرور هم داره جالبه

    • ناشناس

      خدا جونم شفاش بده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج