۱۳۱۳۰۴۸
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

پیشنهاد خاص برای آنهایی که مهمان‌ باکلاس دارند

وقتی تازه ازدواج کرده بودم من هم مثل خیلی از عروس‌خانم‌های دیگر در آشپزی مهارت زیادی نداشتم یا لااقل پختن غذاهای خاص و رسمی را خوب بلد نبودم ولی با توجه به اینکه از همان اول به آشپزی علاقه‌مند بودم هرجا که غذای خوشمزه‌ای می‌خوردم دستور پخت آن را مو به مو می‌گرفتم و بعد آن را می‌پختم.

همشهری آنلاین: وقتی تازه ازدواج کرده بودم من هم مثل خیلی از عروس‌خانم‌های دیگر در آشپزی مهارت زیادی نداشتم یا لااقل پختن غذاهای خاص و رسمی را خوب بلد نبودم ولی با توجه به اینکه از همان اول به آشپزی علاقه‌مند بودم هرجا که غذای خوشمزه‌ای می‌خوردم دستور پخت آن را مو به مو می‌گرفتم و بعد آن را می‌پختم.

پیشنهاد خاص برای آنهایی که مهمان‌ باکلاس دارند

رولت گوشت هم از همین غذاهاست. این غذا را هم بیست و خرده‌ای سال پیش وقتی تازه‌عروس بودم و برای کمک به برگزاری مهمانی بزرگ یکی از دوستانم به خانه‌اش رفته بودم از او یاد گرفتم. البته یکی دو بار آن را با نظارت او درست کردم ولی پس از آن رولت گوشت شد یکی از غذاهای اصلی من در مهمانی‌های رسمی که طرفداران زیادی هم دارد.

۱. ابتدا پیاز را رنده کرده و گوشت را با پیاز رنده شده، نمک، فلفل، زردچوبه و کمی آرد سوخاری در کاسه‌ای بزرگ بریزید و خوب ورز دهید. سپس مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

۲. یک عدد تخم‌مرغ، سیب‌زمینی و هویج را آب‌پز کنید و پس از پوست کندن به صورت حلقه حلقه درآورید و جداجدا کناری بگذارید.

۳. مقداری آرد سوخاری را روی یک سینی بزرگ بریزید و مایه گوشت را روی آن پهن کنید تا به صورت مستطیل یا مربع درآید. فقط توجه داشته باشید قطر این چهارگوش باید حتما نیم سانتی‌متر باشد. حالا مواد حلقه حلقه شده را به صورت ردیفی روی خطی فرضی میان مایه مستطیل شکل گوشت بچینید. در این مرحله کمی هم نمک و فلفل روی مواد بپاشید.

۴. یک کاسه کوچک آب کنار دستتان بگذارید و بعد از خیس کردن دستانتان لبه‌های گوشت را روی مواد برگردانید. خیس کردن دستتان را هنگام صاف کردن سطح گوشت ادامه دهید. مرحله رول کردن گوشت را تا زمانی ادامه دهید که مایه به صورت یک لوله دو سر بسته یا کیک رولت درآید.

نکته: هنگام رول کردن گوشت، مقداری آرد سوخاری هم روی آن بپاشید.  

۵. وقتی که مرحله رول کردن گوشت به پایان رسید، تخم‌مرغ دیگر را داخل کاسه‌ای شکسته و با قلم‌موی مخصوص آشپزخانه سطح رولت گوشت را به تخم‌مرغ آغشته کنید.

۶. تابه بزرگ مستطیل یا گردی آماده کنید و مقداری روغن مایع در آن بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. وقتی روغن خوب داغ شد با دقت و به آرامی رولت را به داخل روغن داغ انتقال دهید و در آن سرخ کنید.  

نکته: با گرداندن رولت به طرفین همه قسمت‌های آن را سرخ کنید.

۷. شعله اجاق‌گاز را کمتر کنید و رولت را به گوشه‌ای از تابه انتقال دهید و در گوشه دیگر ابتدا رب را تفت داده، سپس آب لیموترش و زعفران را به همراه دو لیوان آب اضافه کنید.

۸ .حالا رولت را میان تابه برگردانید، در آن را بگذارید و صبر کنید تا روی حرارت ملایم بپزد. در پایان رولت را با برش‌های لیموترش و گوجه‌فرنگی تزئین کرده و سرو کنید. این غذا را هم با نان و هم با پلو می‌توان خورد.  

پیشنهاد خاص برای آنهایی که مهمان‌ باکلاس دارند

مواد لازم برای چهار تا شش نفر:

۵۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
یک عدد پیاز درشت
دو پیمانه آرد سوخاری
۲/۱ ق چ فلفل و زردچوبه
به مقدار لازم نمک
۲ عدد تخم‌مرغ
۱ عدد سیب‌زمینی
۱ عدد هویج
۱ ق س رب گوجه‌فرنگی
۳ ق س زعفران حل شده در آب
۳ ق س آب‌لیمو ترش
به مقدار لازم روغن مایع 
مخصوص سرخ کردنی

فوت‌وفن

هر چقدر هم که شما مایه گوشت را خوب ورز داده باشید، نمی‌توانید مرحله استراحت آن در یخچال را حذف کنید زیرا مایه هنگام پخت وا می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج