اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۱۸۵۰۵
۵۷۱۵
۵۷۱۵
پ

نوشیدنی ها و خوراکی هایی که حافظه را تقویت می کنند

چای سیاه و سبز، شکلات تلخ، لوبیا، کلم‌پیچ، شاهی، پیاز و میوه‌هایی مانند گیلاس، شاه‌توت، انگور سیاه و سیب، مقادیر مفیدی از فلاوانول دارند

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ چیزی را فراموش کرده‌اید؟ نمی‌توانید نام یک بازیگر را که پیش‌ از این می‌دانستید به خاطر بیاورید؛ همان بازیگری که در فلان فیلم بازی کرده بود؟

به گزارش نیویورک‌پست، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که در این صورت، شاید در رژیم غذایی خود به میزان بیشتری از  گیلاس نیاز داشته باشید.

پژوهشگران دریافته‌اند که افرادی که رژیم غذایی‌ آن‌ها حاوی مقدار کمی فلاوانول - ماده‌ای که در برخی غذاها یافت می‌شود- بوده است، پس از سه سال مصرف مکمل‌های فلاوانول، به حافظه بهتری دست یافتند.

گانتر کوهنل، از نویسندگان این مقاله و استاد علوم تغذیه در دانشگاه ریدینگ در بریتانیا، می‌گوید: «این نتایج هیجان‌انگیزند، زیرا نشان می‌دهند که مقدار بهینه‌ای از فلاوانول‌ها در رژیم غذایی وجود دارد.»

به گفته متخصصان چای سیاه و سبز، شکلات تلخ، لوبیا، کلم‌پیچ، شاهی، پیاز و میوه‌هایی مانند گیلاس، شاه‌توت، انگور سیاه و سیب، مقادیر مفیدی از فلاوانول دارند.

پژوهشگران از بیش از سه هزار و ۵۶۲ فرد سالمند خواستند که مکمل ۵۰۰ میلی‌گرمی فلاوانول (یا دارونما) را به صورت قرص به مدت سه سال مصرف کنند. همچنین، با استفاده از آزمون‌های مجازی حافظه کوتاه‌مدت، حافظه آن‌ها به شکل سالانه آزمایش شد.

علاوه‌بر این، برای تعیین سطح فلاوانول‌، هم در ابتدای دوره مطالعه و هم به صورت سالانه، از ادرار شرکت‌کنندگان نمونه‌برداری شد.

در افرادی که در آغاز دوره بررسی، میزان زیادی فلاوانول در رژیم غذایی خود داشتند، حتی با مصرف مکمل‌های فلاوانول هم بهبود خاصی در حافظه آن‌ها مشاهده نشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج