۱۳۳۳۹۹۷
۲۳۴۸
۲۳۴۸
پ

شناخت علائم سکته مغزی و اقدام سریع در هنگام وقوع آن

در هنگام سکته مغزی، هر میزان زمان از دست رود، به همان میزان سلامت مغز از دست رفته است.

روزیاتو: در هنگام سکته مغزی، هر میزان زمان از دست رود، به همان میزان سلامت مغز از دست رفته است. در هنگام بروز علائم سکته مغزی هر دقیقه مهم است. سکته مغزی یک رویداد پزشکی جدی است و در صورت عدم درمان سریع می تواند منجر به ناتوانی های برگشت ناپذیر یا حتی مرگ شود. متخصصان از مردم می خواهند تا در مورد علائم سکته مغزی بیشتر بدانند تا بتوانند آنها را شناسایی کرده و زودتر کمک بگیرند.

شناخت علائم سکته مغزی و اقدام سریع در هنگام وقوع آن

سکته مغزی معمولاً کاهش ناگهانی جریان خون به مغز است. در این حالت ممکن است چیزی جریان خون به مغز را مسدود کرده باشد یا یک رگ خونی در مغز ترکیده باشد. اکثر سکته ها زمانی رخ می دهند که لخته ها یا ذراتی مانند رسوبات چربی به نام پلاک مانع رسیدن خون به مغز شوند. گاهی اوقات، جریان خون فقط برای مدت کوتاهی، تقریبا ۵ دقیقه، مسدود می شود. این حملات کوتاه همچنان خطرناک هستند و می توانند هشداری برای سکته مغزی در آینده باشند.

شناخت علائم سکته مغزی و اقدام سریع در هنگام وقوع آن

علائم سکته مغزی اغلب با سردرد شدید و ناگهانی، مشکلات بینایی در یک یا هر دو چشم، مشکل در راه رفتن، فلج یا بی حسی در صورت یا اندام ها و اختلال در صحبت کردن شناخته می شود. در شرایطی که احتمال می دهید کسی دچار سکته مغزی شده، ابتدا از فرد بخواهید لبخند بزند و ببیند آیا یک طرف صورتش می افتد یا نه. سپس، از آنها بخواهید که هر دو دست را بلند کنند. توجه کنید آیا هر دو دست بالا می آید یا یکی از بازوها نمی تواند حرکت رو به بالا داشته باشد و می افتد. درنهایت از آنها بخواهید جمله ای را تکرار کنند تا متوجه اختلال در تکلمشان شوید. اگر هر یک از این موارد ایجاد نگرانی کرد، به دنبال کمک پزشکی فوری باشید. درمان و بهبودی به شدت سکته مغزی و سرعت مراقبت های پزشکی بستگی دارد. سکته‌های کوچک‌تر ممکن است تأثیر کمتری بگذارند، اما سکته‌های بزرگ‌تر می‌توانند به جنبه های زیادی از زندگی فرد آسیب برساند.

شناخت علائم سکته مغزی و اقدام سریع در هنگام وقوع آن

فشار خون بالا، کهولت سن و سابقه مشکلات عروقی، همگی از عوامل خطرناک برای سکته مغزی هستند. دیابت و مصرف زیاد الکل نیز می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد. تمام چیزهایی که از بیماری قلبی جلوگیری می کند از بیماری عروق مغزی نیز جلوگیری می کند. سیگار نکشیدن کلید کاهش خطر است. برای کاهش تجمع رسوبات چربی، یک رژیم غذایی کامل و کم‌چرب، ۳۰ دقیقه ورزش در روز ، کاهش استرس و خواب کافی می تواند موثر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج