۱۳۳۹۵۲۱
۷۵۷
۷۵۷
پ

ترمیم دندان‌های جلو با چه روش‌هایی انجام می شود؟

ترمیم دندان جلو بالا و پایین معمولا با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود.در ادامه به بررسی برخی از این روش‌ها می‌پردازیم و با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ترمیم دندان جلو با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟ یکی از مهمترین دلایل ترمیم دندان جلو زیبایی ظاهر است. اعتماد به نفس تمامی افراد زمانی بیشتر است که از زیبا بودن ظاهر خود اطمینان داشته باشند. قطعاً هنگام  ارتباط توجه کرده‌اید که افرادی با دندان‌های سالم‌تر و زیباتر، با اعتماد به نفس بیشتری صحبت می‌کنند. اما افرادی که دندان‌های نامرتب، تیره و خراب دارند: کمتر در جمع حاضر خواهند شد. آسیب دیدگی دندان تحت تاثیر شرایط مختلفی اتفاق می‌افتد. اما چنانچه یک روتین مناسبی برای نگهداری از دندان‌های خود داشته باشید: دندان‌های شما کمتر دچار آسیب دیدگی می‌شوند.

حال برای ترمیم دندان جلو که تاثیر زیادی روی زیبایی دارد، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. امروزه با پیشرفت علم از روش‌های بسیار متنوعی برای ترمیم دندان استفاده خواهد شد، اما میزان تاثیرگذاری روش روی کیفیت زیبایی و هزینه آن برای بیماران مهم است. شما چه پیشنهادی برای ترمیم دندان جلو دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترمیم دندان با یک روش موثر با ما همراه شوید.

دلایل آسیب دیدگی دندان‌ های جلو

دندان‌ها تحت تاثیر شرایط مختلفی آسیب می‌بینند.‌ چنانچه از دندان‌های خود به خوبی مراقبت کنید دیگر نیازی به استفاده از روش‌های ترمیم دندان نخواهد بود. اما برخی از عوامل تاثیرگذار که باعث خرابی دندان‌ها می‌شود، شامل:

  • وارد شدن ضربه‌های بسیار سنگین و شکستن دندان
  • لب پر شدن و ترک خوردن دندان
  • خوردن زیاد شیرینی جات و پوسیدگی دندان
  • مصرف مواد ترش و اسیدی بسیار زیاد
  • وارد شدن فشار زیاد به دندان یا دندان قورچه
  • مصرف سیگار و مشروبات الکلی و تغییر رنگ دندان
  • عدم مراقبت از دندان و مسواک نزدن

ترمیم دندان‌های جلو با چه روش‌هایی انجام می شود؟

 

منظور از ترمیم دندان جلو چیست؟

دندان‌های جلو معمولا در معرض آسیب‌های زیادی مانند شکستگی و ترک خوردگی هستند. این آسیب‌ها می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در ظاهر و عملکرد دندان‌های جلو شوند به همین دلیل با استفاده از روش‌های مختلف باید این مشکلات را از بین برد. یکی از روش‌ها کاربردی برای از بین بردن این مشکلات، ترمیم دندان جلو است. این راهکار با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود کگه در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

روش های ترمیم دندان‌ جلو

اکنون می‌دانیم اهمیت ترمیم دندان جلو چیست. قطعاً که با شرایط کنونی و نابسامانی قیمت‌ها، هزینه‌های ترمیم در هر روش نیز روز به روز افزایش می‌یابد. به طور کلی برای ترمیم دندان جلو چند روش مناسب وجود دارد که شامل:

باندینگ دندان جلو

از روش‌های غیر مستقیم ترمیم دندان جلو باندینگ دندان است. باندینگ شامل لایه‌های باریکی از جنس پورسلین است که آن را جایگزین پوسته روی مینای دندان آسیب دیده می‌کنند. معمولاً برای دندان‌های لک‌دار و نامرتب نیز روش باندینگ دندان نقش موثری دارد. این روکش‌ها را دقیقاً متناسب با ابعاد و شکل دندان شما طراحی می‌کن. رنگ باندینگ دندان دقیقاً مشابه مینای دندان است.

ترمیم دندان‌های جلو با چه روش‌هایی انجام می شود؟

ترمیم با آمالگام (پر کردن دندان جلو)

آمالگام یک آلیاژی است که از جنس جیوه، مس، روی و قلع خواهد بود. این روش برای ترمیم دندان‌های پوسیده جلویی بسیار مورد توجه است. اگر به دنبال مقرون به صرفه‌ترین روش ترمیم دندان جلو هستید، می‌توانی به روش ترمیم با آمالگام اشاره کرد. این روش بسیار آسان است اما مقاومت بسیار بالا و طول عمر زیادی نیز دارد. برای ترمیم دندان‌های پوسیده از نظر زیبایی نتیجه بسیار مطلوبی به همراه خواهد داشت.

روش ترمیم دندان جلو با کامپوزیت

استفاده از روش درمانی کامپوزیت یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای اصلاح دندان‌های جلو است. پروتزهای کامپوزیت برای ترمیم زیبایی دندان جلو بیشترین استفاده را دارند. در واقع کامپوزیت از جنس رزین است و رنگی مشابه با رنگ دندان اصلی نیز خواهد داشت. برای ترمیم دندان‌های پوسیده یا آسیب دیده این روش مناسب است اما هزینه درمان آن نیز نسبت به بسیاری از روش‌ها بالاتر خواهد بود. در واقع این روش حدود ۶ سال مقاومت دارد. اما توصیه می‌شود هر ۵ سال یک بار پروتزهای کامپوزیتی را تعویض نمایید.

ترمیم دندان‌های جلو با چه روش‌هایی انجام می شود؟

روکش دندان جلو

بسیاری از افراد برای ترمیم دندان جلویی خود از روکش دندان استفاده می‌کنند. در واقع روکش دندان مدت‌هاست که برای ترمیم دندان رواج دارد. این سرپوش‌های دندانی باعث پوشش کامل سطح دندان خواهند شد. ابتدا باید دندان‌ها جرم‌گیری شوند و پس از خیس کردن آنها روکش با کمک یک چسب مخصوص روی دندان قرار می‌گیرد. این روکش‌ها برای زیبایی دندان و چهره بسیار حائز اهمیت هستند و چه بسا اینکه مقاومت دندان را بیشتر می‌کنند. معمولا این روکش‌ها از جنس سرامیک، فلز یا ترکیبی از این دو خواهند بود.

ترمیم دندان‌های جلو با چه روش‌هایی انجام می شود؟

لمینت برای ترمیم دندان جلو

یکی از روش‌های کاربردی برای از بین بردن ایرادات دندان‌های جلو، استفاده از لمینت برای ترمیم دندان‌های جلو است. استفاده از لمینت دندان می‌تواند یک روش بسیار مناسب برای ترمیم دندان باشد چرا که در این روش می‌توان رنگ و سایز دندان‌ها را به طبیعی‌ترین شکل ممکن بازسازی کرد.

ترمیم دندان جلو با گلس اینوومر

برای ترمیم دندان جلو بالا و پایین می‌توانید از پروتز شیشه‌ای اینوومر استفاده کنید. این پروتز بسیار مستحکم و به رنگ کرمی می‌باشد که برای ترمیم دندان‌های شکسته و پوسیده از آن استفاده می‌شود. معمولاً این روش بیشتر برای کودکان کاربرد دارد و قیمت این روش مقرون به صرفه است. حتی مانع از پوسیدگی دندان نیز می‌شود چرا که پروتز شیشه‌ای حاوی فلوراید می‌باشد که از دندان در برابر پوسیدگی محافظت خواهد کرد.

ایمپلنت دندان جلو

روش‌های بسیار موثر و مطلوبی برای ترمیم دندان جلو استفاده می‌شود. قطعاً شما هم نام ایمپلنت دندان را شنیده‌اید. این روش به عنوان محبوب‌ترین روشی است که با کمک عمل جراحی به استخوان فک اتصال می‌یابد. در واقع به منظور نگه داشتن روکش دندان یا پل از این روش استفاده می‌شود. اگرچه روند ترمیم ایمپلنت دندان بسیار طولانی‌تر است، اما ماندگاری بیشتری دارد.

عصب کشی برای ترمیم دندان جلو

در بسیاری از موارد برای حل مشکل دندان‌ها دکتر تشخیص می‌دهد که دندان باید کشیده شود. این روش ممکن است دلخواه برخی از افراد نباشد. در این صورت می‌توان با استفاده ار عصب کشی دندان را نگه داشت و بعد از عصب کشی مشکلات آن را از بین برد.

بهترین روش‌ برای ترمیم دندان جلو کدام است؟

باید بدانید برای انتخاب بهترین روش‌ برای ترمیم دندان جلو ابتدا باید بهترین روش که مناسب شرایط شماست را انتخاب کنید. در این انتخاب تشخیص پزشک متخصص نیز بسیار تاثیرگذار است. با این حال بسیاری از متخصصان بر این باورند که کامپوزیت دندان یکی از بهترین روش‌ها برای ترمیم دندان جلو است چرا که مواد به کار رفته در این روش کاملا تضمینی هستند و طول عمر بسیار بالایی دارند.

مراقبت های لازم بعد از ترمیم دندان جلو

بعدر از انجام ترمیم دندان برای مشاهده نتایج بهتر انجام مراقبت‌های زیر بسیار تاثیرگذار است:

  • از خوردن غذاهای سفت چسبناک خودداری کنید
  • از خوردن نوشیدنی های خیلی گرم و خیلی سرد بپرهیزید
  • به محل جراحی شده دست نزنید 
  • مصرف دخانیات را محدود کنید
  • درد مداوم دندان را نادیده نگیرید

نتیجه

یکی از معیارهای اصلی زیبایی داشتن دندان‌های سالم، سفید و بی‌عیب و نقص است. قطعاً توجه کرده‌اید افرادی که دارای دندان‌های آسیب دیده، شکسته شده و یا حتی تیره هستند؛ ظاهر آنها ترسناک‌تر جلوه می‌دهد. برای داشتن لبخندی زیبا و چهره‌ای دوست داشتنی حتماً دندان‌های آسیب دیده خود را ترمیم کنید. اما استفاده از روش‌های مناسب برای ترمیم دندان اهمیت دارد. معمولا از روش‌های مختلفی نظیر باندینگ، لمینت، روکش دندان و غیره استفاده می‌کنند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را خواهند داشت. قطعاً که روش‌های خانگی تا حدودی می‌تواند تاثیرگذار باشد اما نیاز به فرصت زمان بسیار طولانی دارد و تاثیرگذاری آن بسیار کمتر از روش‌های علمی و پزشکی است. اما شما باید هزینه‌های بیشتری را بابت این روش‌ها پرداخت کنید. کیفیت و نتیجه مطلوب کار اهمیت بسیار زیادی دارد و چه بسا اینکه هزینه‌ها نیز مورد توجه هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انتخاب بهترین روش برای ترمیم دندان‌های خود با ما تماس بگیرید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج