اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۰۷۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

باک‌ ها با بنزین ذخیره‌ شده پر می‌شوند؟

افزایش ۴ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال جاری در حالی صورت گرفته که بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت پالایش و پخش فراوده های نفتی میزان واردات بنزین محدود شده و به نظر می رسد دولت با کاهش واردات، نیاز بنزین کشور را از محل بنزین ذخیره ای تامین می کند.

ایسنا: افزایش ۴ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال جاری در حالی صورت گرفته که بنا به اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت پالایش و پخش فراوده های نفتی میزان واردات بنزین محدود شده و به نظر می رسد دولت با کاهش واردات، نیاز بنزین کشور را از محل بنزین ذخیره ای تامین می کند.

بنا به آخرین آمار روزانه ۶۳ میلیون لیتر بنزین در داخل کشور تولید می شود، و این در حالی است که بنا به آخرین آمار میانگین مصرف بنزین کشور در هفته منتهی به ٣١ مردادماه امسال ، به ٧٣ میلیون لیتر نزدیک شده است.

بر این اساس اگر چه دولت یازدهم به طور رسمی اعلام کرد که برای تامین بنزین باید اقدام به واردات کند اما واردات بنزین در دولت دهم نیز انجام می شد، به طوری که پس از آنکه دولت دهم در پی تشدید تحریم‌ها از اجرای طرحی برای خودکفا شدن در تولید بنزین خبر داد و بارها اعلام کرد که در تولید بنزین خودکفا شدیم و حتی توان صادرات بنزین را نیز داریم، بیژن زنگنه، از همان ماه‌های ابتدایی که بر مسند وزارت نفت تکیه زد، پرده از راز واردات بنزین برداشت و اعلام کرد که واردات بنزین همیشه انجام می‌شده و اکنون نیز انجام می‌شود و حتی تاکید کرد که در سال‌های قبل هم روزانه دو، سه و یا چهار میلیون لیتر واردات بنزین انجام می‌شده است.

زنگنه همچنین آلودگی بنزینی که با ریفورمیت پتروشیمی ها تولید می شد را تایید کرد و در نتیجه تولید این نوع بنزین در کشور از ابتدای خرداد ماه متوقف شد و بنا به بنا به ابلاغیه هیات دولت به وزارت نفت مبنی بر قطع دریافت اکتان افزا از مجتمع‌های پتروشیمی، مقرر شد کمبود بنزین مصرفی کشور از طریق واردات بنزین یورو ۴ توسط وزارت نفت جبران شود.

بنا به این گزارش انتقادات نسبت به واردات بنزین موجب شد تا خبری مبنی بر توقف واردات بنزین از سوی برخی رسانه ها منتشر شود اما شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی این امر را تکذیب و اعلام کرد: واردات بنزین به کشور بر اساس ضوابط و مقررات قانونی به هیچ عنوان متوقف نشده بلکه با توجه به ذخایر مطلوب بنزین کشور و بنا به دستور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران میزان واردات بنزین در خرداد ماه به صورت مقطعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

بر این اساس میزان واردات بنزین در خرداد ماه به پایین ترین سطح خود رسید و به میزان قابل توجهی کاهش یافت و آنطور که عباس کاظمی معاون وزیر نفت اعلام کرده در ادامه این روند اکنون نیز میزان واردات بنزین به طور چشم گیری کاهش یافته و با وجود افزایش ٣ میلیون لیتری مصرف، واردات بنزین هم بیش از ٣ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

به گفته وی در سال گذشته مجموع بنزین تولیدی حاصل از ریفورمیت دریافتی از پتروشیمی ها و واردات این فرآورده به ١٠ میلیون می رسید، اما حجم واردات بنزین در سال جاری کمتر از ٧ میلیون لیتر در روز است.

کاظمی همچنین اعلام کرده که با توسعه کمی و کیفی پالایشگاهها و ساخت پالایشگاههای جدید تا پایان برنامه توسعه پنجم و اوایل برنامه ششم، از واردکننده بنزین به صادرکننده آن تبدیل خواهیم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج