اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۹۰۳۹
۳۰۷۰
۳۰۷۰
پ

نحوه تشخیص تقلبی بودن یا اصل بودن عسل

عسل واقعی ظاهری کدر دارد و ممکن است ظرف مدت چند هفته یا چند ماه در انباری شما متبلور (اصطلاحا شکرک زدن) شود. ظاهر کدر به دلیل وجود کریستال ها در داخل عسل و همچنین ذرات لانه زنبوری و دانه های گرده است. اگر عسل شما هرگز کریستالیزه نمی شود (شکرک نمی زند) ممکن است خالص نباشد.

فرارو: احتمالا نمی‌ دانستید که بسیاری از عسل‌ هایی که در قفسه‌ های فروشگاه‌ های مواد غذایی یافت می‌ شوند در واقع تقلبی هستند. در واقع، عسل یکی از خوردنی‌هایی است که بیش از هر خوردنی دیگری تقلبی آن در بازار وجود دارد.

عسل تقلبی چیست؟

به نقل از بتر هومز اند گاردنز، عسل تقلبی را می توان به طرق مختلف درست کرد از حرارت دادن به آن گرفته تا فیلتر کردن تا رقیق کردن با افزودنی های اصلاح شده مانند شکر یا شربت. می توان آن را خیلی زود به عنوان شهد گیاهی برداشت کرد، اصلاح نمود و به عنوان محصول نهایی به نام عسل فروخت. برخی از سازندگان عسل تقلبی تا جایی پیش می روند که به جای علوفه طبیعی به زنبورها شکر و شربت برای تولید عسل می دهند.

نحوه تشخیص تقلبی بودن یا اصل بودن عسل

 

مشکل اقتصادی ناشی از عسل تقلبی آن است که باعث کاهش قیمت عسل می شود که به شدت بر زنبوردارانی که عسل واقعی را تولید می کنند تاثیر می گذارد. این امر باعث می‌شود که آنان نتوانند از طریق تولید عسل امرار معاش کنند. هم چنین، این موضوع باعث می شود آنان فشار بیش تری بر زنبورهای خود وارد کنند تا شهد بیش تری برای تولید مقادیر بیش تر جمع آوری کنند که احتمالا به ضرر سایر گیاهانی خواهد بود که در غیر این صورت گرده افشانی می کردند. این شیوه ‌ها اغلب زنبورها را مجبور می ‌کنند تا خود را با بقای رژیم غذایی همگن ‌تر وفق دهند و بر سلامت کلی آنان تاثیر منفی می گذارند.

به دلیل تغییر چشم ‌انداز عسل زنبورداران به طور فزاینده ‌ای به منابع درآمدی دیگر روی می‌آورند زیرا این حرفه در حال از دست دادن پایداری خود می باشد. با کاهش تولید کنندگان عسل اصل و واقعی عرصه برای تولید کنندگان عسل تقلبی هموارتر می شود.

از نظر تغذیه احتمالا شوکه کننده نیست که بدانید عسل تقلبی فاقد بسیاری از فواید درمانی مرتبط با عسل واقعی است. عسل اصل و خام به دلیل داشتن ترکیبات زیست فعال با خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی شناخته شده است. هم چنین عسل اصل می تواند از سلامت قلب و عروق، روده و تنفس محافظت کند. هنگامی که عسل تقلبی را مصرف می کنیم ساخته شده از شکر تصفیه شده یا شربت ذرت با فروکتوز بالا نه تنها تمام این فواید درمانی را از دست می دهیم بلکه در واقع یک ماده بسیار التهاب زا را مصرف می کنیم که اساسا تاثیر معکوس بر سلامتی مان دارد.

تنها راه برای کسب اطمینان از تقلبی نبودن عسل آن است که ترکیب شیمیایی آن را بررسی کنید یا منشاء واقعی محصول را بررسی نمایید. بسیاری از ما تجهیزات آزمایشگاهی گران قیمتی در خانه نداریم تا ترکیب عسل خود را بررسی کنیم اما بسیاری از ما به راحتی به یک تولید کننده عسل محلی دسترسی داریم. البته می توانید از حواس خود نیز برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن عسل استفاده کنید. برخی می گویند مواد موجود در عسل تقلبی طعم و رایحه گُل عسل خالص را ندارند. برخی معتقدند چسبندگی بیش از اندازه عسل نشانه تقلبی بودن آن و وجود انواع قندها یا شربت های تصفیه شده در محصول است چرا که عسل اصل نباید شدیدا چسبنده باشد بلکه باید بیش تر شبیه موم یا کِرِم بین انگشتان تان باشد.

هم چنین، عسل واقعی ظاهری کدر دارد و ممکن است ظرف مدت چند هفته یا چند ماه در انباری شما متبلور (اصطلاحا شکرک زدن) شود. ظاهر کدر به دلیل وجود کریستال ها در داخل عسل و همچنین ذرات لانه زنبوری و دانه های گرده است. اگر عسل شما هرگز کریستالیزه نمی شود (شکرک نمی زند) ممکن است خالص نباشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج