اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۶۱۲۲۳
۱۲۸۱
۱۲۸۱
پ

با این ۱۰ نکته مهم مایکروفرتان را از خراب شدن نجات دهید

برای اینکه دستگاه مایکروفر عمر مفید داشته باشد و بتوانید سال‌ها به خوبی از آن استفاده کنید، نیاز به دانستن و رعایت یک سری نکات دارید که باید هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید.

فرادید: یکی از بهترین دستگاه‌های برقی که امروزه در بسیاری از خانه‌ها از آن استفاده می‌شود، دستگاه مایکروفر است. درواقع مایکروفر یک کمک آشپز و دستیار مخفی در آشپزخانه است که در گرم کردن و پخت فوری انواع کیک و غذا به شما کمک می‌کند.

 برای اینکه دستگاه مایکروفر عمر مفید داشته باشد و بتوانید سال‌ها به خوبی از آن استفاده کنید، نیاز به دانستن و رعایت یک سری نکات دارید که باید هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید

در این مطلب به ارائه ده نکته مهم برای استفاده درست از دستگاه مایکروفر پرداخته‌ایم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید. 

با این 10 نکته مهم مایکروفرتان را از خراب شدن نجات دهید

 

۱ـ پوشاندن ظرف غذا

اولین و مهمترین نکته که به داشتن عمر مفید دستگاه مایکروفر شما کمک می‌کند، این است که هنگام گرم کردن غذا، حتما روی ظرف غذا را با درپوش پلاستیکی بپوشانید. با این کار زمان گرم کردن غذا کاهش پیدا می‌کند و ذرات غذا روی در و دیوار و منفذهای دستگاه نمی‌پاشد که برای طول عمر مایکروفر مفید است.

۲ـ سوراخ کردن پوسته مواد

اگر می‌خواهید مواد پوسته دار مانند سیب زمینی و گوجه را داخل دستگاه مایکروفر گرم کنید، برای جلوگیری از ترکیدن آنها بهتر است قبل از اینکه آنها را داخل مایکروفر بگذارید، با چاقو چند سوراخ روی سطح این مواد ایجاد کنید.

۳ـ گرم نکردن روغن

بهتر است روغن را به تنهایی داخل مایکروفر گرم نکنید؛ زیرا روغن با دمای بالا گرم می‌شود و این کار می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

۴ـ عملکرد درست هنگام یخ‌زدایی

بسیاری از افراد از دستگاه مایکروفر برای یخ‌زدایی مواد منجمد مانند مرغ، گوشت و ماهی استفاده می‌کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، بهتر است در اواسط زمان یخ زدایی یکبار دستگاه را خاموش کنید؛ سپس گوشت، مرغ یا ماهی را زیر و رو کنید تا یک سمت آن نسبت به سطح زیرین خشک نشود. بهتر است هنگام پخت گوشت، مرغ و ماهی در مایکروفر نیز در اواسط زمان پخت این کار را انجام بدهید.

۵ـ اضافه کردن آب به غذا

اگر قصد گرم کردن غذا یا پختن غذا در مایکروفر را دارید، بهتر است کمی آب به غذا اضافه کنید تا زمان پخت و گرم کردن کمتر شود و ویتامین‌های موجود در غذا نیز حفظ شود.

۶ـ استفاده از ظروف مناسب

بهتر است ظورف لب پریده را داخل دستگاه مایکروفر نگذارید؛ همچنین بهتر است ظروف فلزی  را داخل دستگاه نگذارید، مگر اینکه این ظروف برای استفاده در داخل مایکروفر طراحی شده باشد.

۷ـ گرم نکردن تن ماهی

هرگز از مایکروفر برای گرم کردن کنسرو تن ماهی یا هر نوع کنسرو دیگر استفاده نکنید.

۸ـ روشن نکردن خالی دستگاه

هرگز دستگاه مایکروفر را به صورت خالی روشن نکنید.

۹ـ استفاده از بستر مایعات

بهتر است همیشه در دستگاه مایکروفر بستر مایعات وجود اشته باشد تا غذا بهتر گرم شود یا بپزد. برای این کار یک لیوان نشکن کوچک را آب کنید و در گوشه مایرکوفر و خارج از سینی قرار بدهید، طوری که مانع چرخش سینی نشود و بگذارید همیشه آنجا بماند.

۱۰ـ از ظروف خیلی سنگین استفاده نکنید

به این نکته توجه داشته باشید که هرگز ظروف سنگین را داخل مایکروفر نگذارید؛ زیرا غلتک زیر سینی که موجب چرخش سینی مایکروفر می‌شود، با این کار آسیب می‌بیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج