۱۳۷۱۹۵۳
۳۹۵
۳۹۵
پ

کدام پروبیوتیک، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد؟

فشار خون بالا، بیماری شایع پزشکی و عامل خطر کلیدی برای بیماری قلبی است که تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ایسنا: فشار خون بالا، بیماری شایع پزشکی و عامل خطر کلیدی برای بیماری قلبی است که تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسال جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به نقل از هلث، نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف بیشتر قند به ویژه فروکتوز، منجر به افزایش شیوع فشار خون در سطح جهان شده است.

کدام پروبیوتیک، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد؟

کارشناسان اظهار کردند که برخی از پروبیوتیک‌ها ممکن است بر میکروبیوم روده و تنظیم فشار خون تاثیر بگذارند و نتایج پژوهش بر روی حیوانات نشان داد که دو نوع پروبیوتیک اثر ضد فشار خون دارند.

طی آزمایش ۱۶ هفته‌ای، برخی از موش‌ها هر روز با آب مخلوط با فروکتوز و برخی نیز با بیفیدوباکتریوم لاکتیس M۸ یا لاکتوباسیلوس رامنوسوس M۹ تغذیه شدند. درمان پروبیوتیکی به‌طور قابل توجهی فشار خون حیوانات را کاهش داد و سطح آن را به حالت عادی بازگرداند.

نتایج این پژوهش نشان داد که اثربخشی پروبیوتیک در کاهش فشار خون با برخی از میکروب‌های روده و مسیرهای متابولیک مرتبط است.

دکتر جون لی، یکی از پژوهشگران گفت: شواهد جمع‌آوری شده از اثر ضد فشار خون پروبیوتیک‌ها و غذاهای تخمیر شده پروبیوتیک در آزمایش‌های انجام شده در یک ظرف آزمایشگاهی یا لوله آزمایش (in vitro) و تحقیقات انجام شده بر روی یک موجود زنده (in vivo) حمایت می‌شوند، بنابراین ما معتقد بودیم که دریافت رژیم غذایی از غذاهای پروبیوتیک به خوبی مکمل درمان سنتی فشار خون است.

به نظر می‌رسد که مصرف بیش از حد قند از طریق مکانیسم‌های مختلف ازجمله کاهش تولید نیتریک اکسید کلیه، مقاومت به انسولین، افزایش احتباس نمک و تغییر میکروبیوتای روده، فشار خون را افزایش می‌دهد.

با این حال، حفظ فشار خون در سطوح طبیعی در موش‌های تغذیه شده با فروکتوز نشان می‌دهد که مداخلات پروبیوتیک می‌توانند ترکیب میکروبی روده را بهبود بخشند.

این مطالعه از روشی برای کشف ارتباط بین تغییرات فشار خون و تغییرات میکروبیوتای روده استفاده کرد.

گروه تحقیقاتی متوجه شد که رژیم غذایی فروکتوز منجر به کاهش باکتری فیرمیکوت‌ها (Firmicutes) و افزایش سطح باکتروئیدها (Bacteroidetes) شد با این حال، تکمیل آن با هر یک از پروبیوتیک‌ها باعث شد که جمعیت این باکتری‌ها به سطح طبیعی بازگردد.

علاوه بر این، این مطالعه چندین گونه باکتری را شناسایی کرد که بر سطح فشار خون تاثیر می‌گذاشتند، به عنوان مثال، کاهش سطح آلوپرووتلا و آلیستیپس و افزایش سطح گونه‌های پیرولوبوس و لاوسونیا با کاهش فشار خون مرتبط بود.

دکتر ژیهونگ سان، یکی از پژوهشگران این تحقیق گفت: پروبیوتیک‌ها با پتانسیل تنظیم فشار خون بالا و تغییر شکل رویکرد ما به سلامت قلب و عروق، راهکاری امیدوارکننده در پزشکی پیشگیرانه هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج