۱۳۷۸۷۸۹
۳۰۲
۳۰۲
پ

رپورتاژ آگهی

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

در این مقاله می‌خواهیم روش پخت ماکارونی با مرغ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید طعم متفاوتی از این غذا را امتحان کنید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

«ماکارونی با مرغ» یکی از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه است که انواع مختلف آن، در سراسر جهان و در رژیم‌های غذایی مختلف دیده می‌شود. طرز تهیه ماکارونی با مرغ بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند در دستور پختش، بسته به سلیقه خود از ادویه‌ها یا سبزیجات مختلفی که به طعم آنها علاقه دارد، استفاده کند. در این مقاله می‌خواهیم روش پخت ماکارونی با مرغ را به شما آموزش دهیم تا بتوانید طعم متفاوتی از این غذا را امتحان کنید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ با سس قرمز

اگرچه روش سنتی برای درست کردن ماکارونی، استفاده از گوشت چرخ‌کرده در این غذاست؛ اما مرغ نیز طعم لذیذ و جذابی را در آن ایجاد خواهد کرد. به‌علاوه مرغ ریش‌ریش در این غذا، آن را کمی مجلسی‌تر می‌کند و جایگزین خوبی برای گوشت و سویا به‌شمار می‌آید. برای این طرز تهیه علاوه بر مرغ، به پیاز، رب، سیب‌زمینی، هویج و ادویه‌های مخصوص نیاز دارید که در ادامه به جزئیات استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

موادر لازم برای طرز تهیه ماکارونی

موادی را که برای درست کردن این مدل از ماکارونی نیاز دارید، در اینجا ذکر کرده‌ایم. زمان آماده‌سازی و پخت غذا 40 دقیقه است که پس از سپری کردن آن، با ترکیبی عالی و مقوی روبه‌رو خواهید شد:

  • سینه مرغ بدون پوست و استخوان: ۱ عدد کامل
  • پیاز: ۲ عدد متوسط
  • ماکارونی: ۱ بسته
  • رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب‌زمینی: ۲ عدد متوسط
  • هویج: ۱ عدد متوسط
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه:  به مقدار لازم
  • فلفل پاپریکا، فلفل قرمز و پودر آویشن: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ماکارونی

پس از آماده‌سازی مواد اولیه، باید مرغ را با ادویه مرینیت کنید و به همراه یکی از پیازهای خردشده، درون روغن تفت دهید. زمانی که رنگ مرغ کمی تغییر کرد، ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، زردچوبه و نمک را به آن اضافه کنید و اجازه دهید برای مدت زمان 2 تا 3 دقیقه دیگر نیز روی حرارت باقی بماند. پس از این مرحله کمی آب را در قابلمه حاوی مرغ بریزید و پس از به جوش آمدن آب، اجازه دهید تا کاملا پخته و نرم شود. این  فرایند تقریبا 30 دقیقه طول می‌کشد؛ پس از آن باید مرغ را ریش‌ریش کنید.

پیاز را خلالی کنید و در قابلمه‌ای دیگر، با کمی روغن تفت دهید تا کاملا طلایی شود. هویج‌های خلالی را هم به این قابلمه اضافه کنید تا کمی تفت بخورد. اکنون نوبت اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی رسیده است. پس از اضافه کردن رب، باید تفت دادن را ادامه دهید تا رنگ آن تغییر کند.

سپس مرغی که ریش‌ریش کرده‌اید، به‌علاوه پودر فلفل قرمز، پاپریکا و آویشن را به ترکیب مواد اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید کمی سیر هم در آن بریزید. درنهایت با ریختن 4/1 پیمانه آب جوش روی آنها، اجازه دهید روی شعله ملایم آنقدر بمانند تا غلیظ شوند.

تا زمان آماده‌سازی سس می‌توانید به سراغ پخت ماکارونی‌ها بروید. در قابلمه‌ای آب بریزید و اجازه دهید به نقطه جوش برسد؛ سپس ماکارونی‌ها را در داخل آن بریزید تا کاملا نرم شوند و سپس آنها را آبکشی کنید.

اکنون تمام مواد برای مرحله پایانی آماده است. یک لایه سیب‌زمینی را به عنوان ته دیگ در داخل قابلمه حاوی روغن قرار دهید؛ یک لایه ماکارونی و لایه دیگر را مایه ماکارونی بریزید و این کار را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. درنهایت نیز درب قابلمه را به همراه دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم بپزد. تقریبا 40 دقیقه طول می‌کشد تا غذا آماده سرو شود.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ با سس سفید

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

به جز روشی که در بالا بیان کردیم، می‌توانید طرز تهیه ماکارونی و مرغ را به گونه‌ای انجام دهید که شکل نهایی آن به رنگ سفید باشد. برای این روش تهیه، باید ماکارونی را به همراه نمک در آب بریزید و بپزید. سپس کره و روغن زیتون را در قابلمه روی حرارت قرار دهید تا کره ذوب شود. مرغ‌هایی را که از قبل خرد کرده‌اید، درون آن سرخ کنید تا رنگش سفید شود. در تابه‌ دیگری قارچ و پیاز را تفت دهید و سیر رنده‌شده را به آنها اضافه کنید.

کره را در قابلمه‌ای ذوب کنید و آرد را درون آن کمی تفت دهید. سپس آب مرغ، آب‌لیمو، نمک و فلفل را همراه با شیر و خامه داخل آن بریزید تا سس مورد نظر شما آماده شود.

در مرحله بعدی باید ماکارونی پخته و آبکش‌شده، مرغ سرخ‌شده و مخلوط قارچ و پیاز را درون سس بریزید و به خوبی آنها را هم بزنید. سپس این مواد را درون ظرف مناسب بریزید، روی آن پنیر موزارلا بپاشید و اجازه دهید برای مدت زمان 30 دقیقه با درب بسته و 15 دقیقه دیگر بدون درب، درون فر باقی بماند. اکنون غذای شما آماده سرو است و می‌توانید طعم بی‌نظیرش را بچشید.

چند نکته مهم برای درست کردن ماکارونی با مرغ

برای تهیه ماکارونی خوش رنگ، فوت‌وفن‌هایی وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید آنها را به کار ببرید تا غذایی حرفه‌ای بر میز غذا بگذارید. از میان این راهکارها، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در طرز تهیه ماکارونی با مرغ، از ذرت، نخود فرنگی یا فلفل دلمه‌ای استفاده کنید.
  • در زمان دم کردن، ابتدا حرارت را بالا ببرید تا درون قابلمه، بخار ایجاد شود، سپس زیر آن را کم کنید تا فرایند دم کشیدن انجام گیرد.
  • برای خوشرنگ‌تر شدن ته‌دیگ، در زمان پخت، از شعله‌پخش‌کن استفاده کنید.
  • برای رنگ بهتر ماکارونی می‌توانید از زعفران استفاده کنید.
  • بوی بد مرغ با اضافه کردن چند عدد برگ بو، از بین می‌رود.

سفارش انواع ماکارونی در سریع‌ترین زمان ممکن!!!

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

در این مقاله دو روش طرز تهیه ماکارونی با مرغ را به شما آموزش دادیم؛ اما نمونه‌های آماده آنها را می‌توانید در سامانه «اسنپ فود» هم سفارش دهید. کافی است در قسمت مربوط به جستجو، نام ماکارونی با مرغ را وارد کنید و نزدیک‌ترین رستورانی را که آن را در منوی خود قرار داده است، پیدا کنید. سپس با ثبت سفارش از سمت شما و قبول آن از سمت رستوران مورد نظرتان، غذا در سریع‌ترین زمان ممکن بر سر میز شما خواهد بود و می‌توانید آن را میل کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج