adexo3
۱۳۸۲۵۷۳
۲۸۶
۲۸۶
پ

درمان‌های خانگی برای زخم دهان

دلایل مختلف مثل استرس می‌تواند منجر به زخم دهان شود که هنگام خوردن غذا یا صحبت باعث آزار ما می‌شود؛ با چند درمان خانگی ساده می‌توان این زخم‌ها را بهبود بخشید

خراسان: زخم‌های دهان می‌توانند بسیار دردناک باشند و مانع توانایی در خوردن و صحبت کردن شوند. اگر مستعد ابتلا به زخم دهان هستید، شاید متوجه شده باشید که معمولاً در هنگام استرس شدید دچار این زخم می‌شوید. گاهی اوقات، زخم‌های دهان می‌تواند نشانه‌ای از کمبود مواد غذایی باشد. بعد از مشورت با پزشک، با مصرف یک دوره مولتی ویتامین می‌توانید از شر زخم‌های دهان خلاص شوید و آن‌ها را نیز از بین ببرید. اگر به دنبال درمان‌های خانگی آسان و ساده برای از بین بردن آن‌ها هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.  

عسل

 عسل ماهیتی ضد میکروبی دارد و همچنین دارای خواص ترمیم زخم است. این روند، بهبود طبیعی زخم دهان را تسریع و عفونت آن را آزاد می‌کند و همچنین تحریک و التهاب را کاهش می دهد. مقداری عسل روی زخم بمالید و بگذارید بماند و هر چند وقت یک بار باید این کار را انجام دهید.

جوش شیرین

 جوش شیرین یک داروی خانگی عالی برای زخم‌های دهان است. درد را تسکین می‌دهد و با خنثی‌سازی اسیدهای زخم روند بهبودی را تسریع می‌کند. برای این منظور، آب و جوش شیرین را مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. با استفاده از انگشتان این مخلوط را روی زخم‌های دهان بمالید و بگذارید چند دقیقه خشک شود. دهان خود را با آب بشویید و غرغره کنید. این کار را سه بار در طول روز تکرار کنید.

روغن نارگیل

 روغن نارگیل به دلیل داشتن اجزای گسترده ضد میکروبی مانند اسیدهای چرب با زنجیره متوسط، زخم‌ها را به‌طور طبیعی درمان می‌کند. این ماده همچنین یک ترکیب ضد التهاب و ضد درد است. این خواص، التهاب و دردی را که به دلیل زخم دهان احساس می‌کنید، کاهش می دهد.

سرکه سیب

 اسیدیته سرکه سیب باعث از بین رفتن باکتری‌های ایجاد کننده زخم دهان و بهبود آن می‌شود. سرکه را در آب مخلوط کنید و حدود یک یا 2 دقیقه این محلول را در دهان خود بچرخانید. دهان خود را با آب ساده بشویید. این کار را هر روز صبح و عصر تکرار کنید تا زخم دهان خوب شود.

آب نمک

 آب نمک بر روی زخم اثر تسکین دهنده دارد. نمک خاصیت ضدعفونی‌کننده دارد و می‌تواند به بهبود سریع زخم کمک کند. نمک را در آب مخلوط و کاملاً با آن غرغره کنید. دهان خود را با آب ساده بشویید تا شوری اضافی از بین برود. در طول روز چند بار آب نمک غرغره کنید.

خمیردندان

یکی از خصوصیات کلیدی یک خمیردندان خوب، خاصیت ضد میکروبی آن است. استفاده از این ماده روی زخم دهان، عفونت ایجادکننده زخم را پاک می‌کند. این داروی خانگی زخم‌های دهان، سوزش دارد، بنابراین بعد از آن مقداری ژل  آلوئه ورا استفاده کنید. خمیر را با استفاده از نوک پنبه روی زخم خود بمالید.

آب پرتقال

 کلید این درمان وارد کردن مقدار زیادی ویتامین C به بدن است. دیده شده که کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به زخم دهان شود. همچنین، ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت و به بدن کمک می‌کند تا با انواع عفونت‌ها از جمله زخم‌های دهان مقابله کند. در روز دو لیوان آب پرتقال بنوشید.

زردچوبه

 زردچوبه یک ضدعفونی کننده شناخته شده است که به صورت موضعی و داخلی برای درمان عفونت استفاده می‌شود. خواص ضد التهابی و ضد میکروبی آن می‌تواند زخم دهان را تسکین دهد. پس آب و زردچوبه را مخلوط کنید و برای 2 تا 3 دقیقه روی زخم دهان بگذارید. این کار را هر روز صبح و عصر انجام دهید تا زخم دهان خوب شود.

سیر

 سیر نیز مانند زردچوبه به دلیل فعالیت ضد میکروبی قوی در برابر طیف وسیعی از میکروارگانیسم‌ها، به طور گسترده‌ای برای معالجه عفونت استفاده می شود. آلیسین موجود در سیر، جزو اصلی مسئول این خاصیت است. حبه سیر را از وسط خرد کنید و به مدت یک یا 2 دقیقه آن را به آرامی روی زخم دهان بمالید. دهان خود را بعد از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه با آب تمیز بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج