۱۳۸۷۴۵۹
۲۱۹۴۶
۲۱۹۴۶
پ

طرزتهیه مسقطی با شیره انگور، ساده و خوشمزه

در بین وعده‌های غذایی خوردن تنقلات جایگاه ویژه‌ای دارد اما اینکه چه چیزی می‌خوریم و به چه اندازه میل می‌کنیم اهمیت زیادی دارد!

راهنماتو: در بین وعده‌های غذایی خوردن تنقلات جایگاه ویژه‌ای دارد اما اینکه چه چیزی می‌خوریم و به چه اندازه میل می‌کنیم اهمیت زیادی دارد!
 
طرزتهیه مسقطی با شیره انگور، ساده و خوشمزه
 
 جدا از بحث چاقی و لاغری، خوردن تنقلات مفید برای بدنمان لازم است اما اینکه روزانه مقدار زیادی کیک و شیرینی و چیپس و پفک بخوریم یا فرزندانمان از آنها تغذیه کنند ضررهای جبران ناپذیری دارد که قطعا دودشان به چشم خودمان خواهد رفت!
 
برای اینکه میان وعده‌های جذاب و پرفایده داشته باشید باید کمی زحمت بکشید! البته که خیلی کار دشواری در پیش نخواهید داشت اما ارزش آن از خورده هله هوله‌های آسیب رسان خیلی بیشتر است.
برای درست کردن مسقطی با شیره انگور تنها به چند ماده اولیه نیاز دارید و کمی وقت! درحد زیادی هم زمان از شما نخواهد گرفت، خودتان بخوانید تا به این نتیجه برسید!

مواد لازم:

مواد غذایی مقدار
شیره انگور

یک لیوان

نشاسته ذرت

۲ قاشق غذاخوری

آرد سفید

۲ قاشق غذاخوری

پودر هل

نصف قاشق چایخوری

گردو

۴ عدد

آب

۲ لیوان

 

 

طرز تهیه:
 
در ابتدا آب، نشاسته ذرت، آرد سفید و شیره انگور را با هم مخلوط کنید و وقتی یکدست شد روی حرارت گاز قرار بدهید. شعله گاز هم ملایم باشد و به کار هم زدن ادامه بدهید تا کمی غلیظ بشود. در این قسمت وقت اضافه کردن گردو و پودر هل است. گردو را با چاقو خرد کنید تا به تکه‌های ریزتری تبدیل بشود، لازم نیست گردوی شما پودر باشد و می‌خواهیم زیر دندان حس بشود! بعد از اضافه کردن آنها باز هم به عمل هم زدن به آرامی ادامه بدهید تا غلظت آن به حدی برسد که کش بیاید.
 
یک ظرف که از نظر اندازه مناسب باشد انتخاب کنید، کف و دیواره‌های آن را کمی چرب کرده و مواد مسقطی را داخل آن بریزید و چند ساعت در یخچال قرار بدهید تا خودش را بگیرد. بعد از این مدت روی تخته یا کانتر آشپزخانه مقداری پودر نارگیل بپاشید و مسقطی را برگردانید و سمت دیگر آن را هم پودر نارگیل بریزید و به قطعات و اندازه‌های دلخواه برش بزنید.
 
مسقطی خوشمزه‌ی شما حاضر است تا هروقت میلتان کشید آن را بخورید و از طعم خوشش لذت ببرید. یکی از تنقلاتی که شکر و روغن ندارد و می‌توانید به راحتی از فواید آن که همانا افزایش خونسازی در بدن است بهره مند شوید. شیره انگور خواص زیادی دارد که یکی از آنها مناسب کسانی است که از مشکل کم خونی رنج می‌برند.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج