اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۸۳۸۸
۴۰ نظر
۲۶۹۵۶
۴۰ نظر
۲۶۹۵۶
پ

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

روزنامه ایران در گزارشی از کیفیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی مدارس خبر داده است که این معضل محدود به سرویس‌های بهداشتی مدارس نمی‌شود و این دغدغه در خارج از فضای مراکز آموزشی و در سطح جامعه هم احساس می‌شود.

روزنامه ایران در گزارشی از کیفیت نامطلوب سرویس‌های بهداشتی مدارس خبر داده است که این معضل محدود به سرویس‌های بهداشتی مدارس نمی‌شود و این دغدغه در خارج از فضای مراکز آموزشی و در سطح جامعه هم احساس می‌شود.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنشی انتقادی به شرایط اسفناک سرویس‌های بهداشتی در ایران تصاویری از توالت‌های عمومی در ژاپن را بازنشر کردند که دو نمونه از آن را در ادامه می‌بینید:

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

در ادامه گزارش روزنامه دولت تحت عنوان «عوارض سرویس‌های غیر بهداشتی مدارس» را بخوانید:

* تعداد مناسب و تمیزی دستشویی‌ها و سرویس‌های بهداشتی در مدارس از اهمیت‌ زیادی برخوردار است. اما از دیرباز تاکنون، یکی از دغدغه‌های والدین و دانش‌آموزان، نظافت و تمیزی سرویس‌های بهداشتی بوده است. هنوز هم در برخی مدارس در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و این موضوع سلامت دانش‌آموزان بویژه دختران را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

* در برخی از مدارس، نبود گاه و بیگاه مایع دستشویی، تعداد کم دستشویی‌ها و مهمتر از همه تمیز نبودن دستشویی‌ها از جمله عواملی است که موجب می‌شود دانش‌آموزان از رفتن به دستشویی صرف‌نظر کنند و همین، آغاز مشکلات سلامتی بخصوص در زمینه ناراحتی‌های گوارشی، کلیوی و عفونت ادراری است.

* این در حالی است که به گفته متخصصان اورولوژی، نگه‌ داشتن ادرار در کودکان، حتی گاهی می‌تواند سبب از بین رفتن کلیه آنها شود. از دیدگاه متخصصان، ادرار کردن در محیط کثیف خیلی بهتر از نگه‌داشتن ادرار است. پزشکان معتقدند مثانه‌ای که از هفت صبح تا یک ظهر ادرار را نگه دارد، مثانه فلجی خواهد شد.

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

سرویس‌های بهداشتی هفته‌ای یکبار تمیز می‌شوند

رزا دانش‌آموز پایه ششم در یکی از مدارس ابتدایی ورامین است که بارها به خاطر استفاده نکردن از سرویس بهداشتی مدرسه با دل‌درد به خانه برگشته است. مادر او به «ایران» می‌گوید: «سرویس بهداشتی مدرسه دخترم به خاطر نداشتن سرایدار مقیم، شاید هفته‌ای یک بار آن هم به زور تمیز شود و حال می‌توانید شرایط دستشویی‌ای را که یک شیفت آن دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی هستند، تصور کنید.

چرا که آنها کوچک بوده و نمی‌توانند توالت را بعد از استفاده تمیز کنند.» این مادر با تشریح شرایط نامناسب دستشویی مدرسه دخترش گفت: «شیلنگ سرویس‌های بهداشتی اکثر پایه ندارد و روی زمین رها شده است که دانش‌آموزان رغبت به برداشتن و استفاده از آن نمی‌کنند. همچنین به‌دلیل نبود مایع دستشویی و ضدعفونی کننده در قسمت سرویس‌های بهداشتی معمولاً اکثر دانش‌آموزان از دستشویی استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل دخترم به محض رسیدن به خانه اول به دستشویی می‌رود و گاهی همین دیر رفتن به دستشویی سبب شده است دل‌درد‌های شدیدی را متحمل شود.»

سنگ کلیه و مثانه

فرقی نمی‌کند که دانش‌آموز مدارس شهرستان باشی یا تهران؛ موضوع عدم رعایت بهداشت در سرویس برخی مدارس، کلی است. شیما دانش‌آموز پایه هشتم در یکی از مدارس دولتی تهران است. مادر شیما از مشکلات پیش آمده برای دخترش به خاطر استفاده نکردن از سرویس بهداشتی مدرسه به «ایران» می‌گوید: «شیما از کلاس چهارم به بعد، دیگر از سرویس‌های بهداشتی مدرسه‌اش استفاده نکرد و همیشه می‌گفت آنقدر کثیف هستند که اصلاً دوست ندارم پا به آنجا بگذارم.»

این مادر ادامه می‌دهد: «قبلاً دخترم ساعت 12 و نیم به خانه بازمی‌گشت اما اکنون به خاطر پایه تحصیلی‌اش گاهی تا ساعت 14 در مدرسه می‌ماند. یک روز زنگ زد و گفت حالش بد است. با عجله خودم را به مدرسه رساندم. می‌گفت دل‌درد دارم. وقتی به دکتر مراجعه کردیم و بعد از آزمایش و عکس، متوجه شدیم که عفونت ادراری گرفته و سنگ کلیه و سنگ مثانه هم پیدا کرده است. هنگامی که پیش پزشک متخصص رفتیم، به دخترم گفت که حتماً باید مرتب از دستشویی استفاده کند و ادرار را نگه ندارد و به او توصیه کرد آب زیاد بنوشد. اما تجویز پزشک عملاً در 9 ماه سال امکان‌پذیر نیست، به همین دلیل دخترم اغلب با درد شکم به خانه بازمی‌گردد چون رغبتی به استفاده از سرویس بهداشتی کثیف ندارد. این مسئولان هستند که باید در صورت وجود چنین شرایطی تمهیداتی برای اجبار مدیران این قبیل مدارس برای بهبود شرایط به کار ببندند.»

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

اصلاح عادات ادراری در کودکان  

فوق تخصص جراحی‌های کم تهاجمی سیستم ادراری نسبت به عفونت‌های ادراری در کودکان هشدار داد و گفت: والدین باید عادات ادرار کردن را به بچه‌ها آموزش دهند چرا که نگه‌داشتن ادرار در زمان طولانی می‌تواند منجر به عفونت ادراری و آسیب به کلیه کودکان شود.

دکترعلیرضا لاشیئ در گفت‌وگو با «ایران» در خصوص عفونت ادراری در کودکان گفت: با توجه به فیزیولوژی، عفونت ادراری در جنس مؤنث بیشتر از مذکر ایجاد می‌شود. در کودکان هم به همین صورت است به طوری که در دختر بچه‌ها بیشتر از پسربچه‌ها عفونت‌های ادراری دیده می‌شود.

عفونت ادراری و بیماری‌های کلیوی

این فوق تخصص جراحی‌های کم تهاجمی سیستم ادراری، با اشاره به خطرات عفونت ادراری در کودکان توضیح داد: آسیب جبران‌ناپذیر به کلیه یکی از خطرات مهم عفونت ادراری در کودکان است. در پسربچه‌ها برای جلوگیری از ایجاد عفونت، نکته اول انجام ختنه است و نکته دوم که برای همه کودکان فارغ از جنسیت اهمیت دارد، اصلاح عادات ادراری است.

وی در خصوص عفونت در پسربچه‌ها گفت: در سال اول زندگی «بدو تولد تا یک‌سالگی» پسرها بیشتراز دخترها احتمال عفونت دارند به همین دلیل توصیه‌ها بر این است برای جلوگیری از ایجاد عفونت در نوزادان پسر، در ماه اول تولد ختنه صورت گیرد. با ختنه، دیگر شاهد عفونت ادراری در پسربچه‌ها نخواهیم بود. اینکه در یک سال اول زندگی عفونت ادراری بیشتر در پسربچه‌ها نسبت به دختربچه‌ها دیده می‌شود در کودکانی است که ختنه نشده‌اند.

وی افزود: کودکان بعد از دوسال، کم کم نسبت به استفاده از سرویس بهداشتی یا توالت مشتاق می‌شوند باید در همان سنین آموزش‌های مناسب به کودک داده شود تا ادرارش را برای مدت طولانی نگه ندارد و در طول روز چند بار از توالت استفاده کند.

دکترلاشیئ ادامه داد: همان طور که می‌دانید کودکان به خاطر بازی کردن اکثراً ادرار خود را نگه می‌دارند و کم کم مثانه بیمار می‌شود. زمانی که ادرار در مثانه می‌ماند عفونت ایجاد می‌شود و همین امر زمینه ساز آسیب به کلیه در آنهاست.

ما حسرت یک توالت تمیز را هم با خود به گور خواهیم برد

فوق تخصص جراحی‌های کم تهاجمی دستگاه ادراری با اشاره به اینکه باید به کودکان آموزش داده شود که سروقت و در فواصل کوتاه از توالت استفاده کنند، بیان کرد: کودکانی که یبوست داشته و اجابت مزاج خوبی ندارند به طور ثانویه دفع ادرار خوبی هم نخواهند داشت اگر یبوست درمان شود ریسک اختلالات ادرار کمتر می‌شود و عفونت کمتری ایجاد می‌شود.

از بین رفتن عملکرد کلیه‌ها

وی با بیان اینکه تب‌های بی‌دلیل کودکان را باید جدی گرفت، عنوان کرد: کودکان درک درستی از سوزش ادرار ندارند و گاه نمی‌توانند مشکل خود را بیان کنند و ممکن است تنها علامت این عفونت، تب‌های بی‌دلیل کودکان باشد. از دیگر نشانه‌های عفونت ادراری می‌توان به بی‌قراری کودکان هنگام ادرار کردن و تغییر رنگ ادرار اشاره کرد. در صورت مواجهه با این علائم باید فوراً به متخصص مراجعه کنند.

دکترلاشیئ افزود: عفونت ادراری خطرناک نیست اما اگر روی کلیه بنشیند که نشان آن تب‌های بی‌دلیل است، خطرناک خواهد بود به طوری که یکبار عفونت کلیه در کودکان می‌تواند 50 درصد عملکرد کلیه را تا پایان عمر از بین ببرد چرا که کلیه کودکان در حال رشد است. اما اگر افراد بالغ دچار عفونت کلیه شوند خطرساز نیست و با پاک شدن عفونت همان آدم سابق خواهند شد.

 فوق تخصص جراحی‌های کم تهاجمی سیستم ادراری افزود: یکی از مراجعه‌کنندگانم خانم جوانی بود که در کودکی دچار عفونت ادراری تب دار شده بود والدینش متوجه نشده بودند. همین امر سبب شده بود در بزرگسالی یکی از کلیه‌هایش چروکیده و کوچک بماند. کودکان با این مشکل در بزرگسالی دچار فشارخون می‌شوند و فشار خون، آن کلیه سالم را هم از بین می‌برد.

۷ ساعت نگه‌داشتن ادرار یعنی فلج کردن مثانه

وی در پاسخ به اینکه آیا سرویس بهداشتی کثیف در مدارس می‌تواند عفونت را منتقل کند، گفت: کودکان نباید ادرارشان را نگه دارند. از دیدگاه متخصصان، ادرار کردن در محیط کثیف خیلی بهتر از نگه‌داشتن ادرار است. باید به بچه‌ها آموزش دهیم حتی اگر در برخی مدارس سرویس بهداشتی تمیزی نیست، ادرار خود را نگه ندارند. درست است که شیلنگ سرویس بهداشتی آلوده می‌تواند منتقل کننده عفونت ادراری باشد اما دانش‌آموز می‌تواند بدون دست زدن به جایی دستشویی رفته و درنهایت بعد از ادرار با دستمال خودش را خشک کند و زمانی که به منزل رسید شست و شو را انجام دهد. اما اگر با این تصور که دستشویی مدرسه آلوده است، دانش‌آموز از هفت صبح تا یک ظهر خودش را نگه دارد، ضررش صددرصد بیشتر از رفتن به توالت کثیف است. مثانه‌ای که از هفت صبح تا یک ظهر ادرار را نگه دارد مثانه فلجی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مدارس سیفون ندارند دلیلش این هست

    • ناشناس

      سرویس مدارس؟!!
      بابا بگو دانشگاه
      وقتی رفتم سرویس دانشگاه ، فهمیدم اونهایی که تو مدرسه بودن الان همونها چپیدن تو دانشگاه

    • Saeed Ghasemi

      سلام من خودم کارمند اموزش پرورشم با تمام کمبودها مقصر والدین هستن که به بچه های خود اموزش نمیدن ما در مدارس هر روز بهشون تذکر میدیدم ولی گوش نمیدن

      پاسخ ها

      • ف

        باید بهشان آموزش بدهید .اول سال هم یک مدت کسی را بگذارید تا زیر نظرشان بگیرند. البته با مهربانی نه خشونت و کم کم یادشان بدهند و عادتشان بدهند . .چون فردا همین ها هستند که وارد جامعه می شوند و رعایت نمی کنند .

    • ناشناس

      اگر مدیر و معاون مدرسه از توالت بچه ها استفاده کنند قطعا نسبت به تمیزی آنها حساس خواهند بود.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نسخه را برا خودت بپچ وقتی خدمتگزار نیست انتظار داری کی تمیز کنه خودم معاون هستم ۴ تا سرویس دو شیفت پسر با عدم رعایت از جانب دانش آموز با ۳ روز خدمتگزار

    • صادق راستگو

      توالت اکثر مدارس خیلی کثیف میشه بچه ها نمی تونند برند توالت این وضع خیلی طر داره برای بچه ها لطفا رسیدگی کنید

    • ایرانی

      جالبه ...از ماست که بر ماست! چرا نگفتین ما فرهنگ درست استفاده کردن از هیچ چیزو نداریم ؟ کی کثیف می کنه این مکان هارو !

    • حسین

      مدرسه ای که خدمتگزارندارد چاره چیست؟
      و بچه هایی که تربیت نشدند تا از دستشویی درست استفاده کنند

    • ناشناس

      زمان ما میخواستی بری دستشویی معلم اجازه نمیداد !
      احساس میکرد تنها جایی که توی زندگی میتونه قدرت نمایی کنه . جلوی دستشویی رفتن یه بچه اس !
      بچه ای که در اینده 100 تا بیماری میگرفت بابت این بیماری روحی معلم ها
      چند سال پیش یکی از اون معلم های بیمار رو توی خیابون دیدم توی صف مرغ ایستاده بود
      خواستم برم جلو بگم کارما ی سال ها اذیت بچه ها یقه ات رو گرفته . دیدم یارو ارزش اینو هم حتی نداره

    • ناشناس

      بچه های من. توی مدرسه به دستشویی نمی‌رفتند. صبر می‌کردند. تا ظهر که بیایند خونه. میرسیدن خونه. کیف رو پرت میکردند. می‌دویدند به سمت توالت.

    • sami

      یعنی چی بدون استفاده از شلنگ و با دستمال یعنی ادرارشو همونجوری رها کنه برای نفر بعدی ؟؟؟

    • کیانا

      تو مدرسه پسر من چند تا از دستشویی ها شلنگ ندارن و وضعیتشون خوب نیست
      مدارس دولتی از همه بدتر

    • ناشناس

      ای کاش بعضی از والدین تو آموزش بهداشت به بچه‌ها شون جدی تر بودند و بهشون یاد می‌دادند بعد از اینکه شماره دو تموم شد باید سرویس رو آب بکشند و پی پی شون رو یادگاری نگذارند

    • سجاد

      متاسفانه توی ایران حتی شیر اب و مایع دستشویی ها به سرقت برده میشود،ما چجوری میتونیم مثل ژاپن باشیم وقتی همه جا دزد هست

    • مهران

      همش مقصر یه عده پدر مادرها هستن که درست اصولی استفاده کردن از سرویس بهداشتی ب بچهاشون یاد نمیدن . این فرهنگ یاد دادن ب بچه ها درست استفاده کردن از سرویس بهداشتی نسبت ب کشورهای پیشرفته عقب موندگی داریم ..پس بیخودی گردن اینو اون ندارتد که ب سرویس های مدارس رسیدگی نمیشه ...

      بچه میره دسشویی اصلا راه روش دشویی کردن بهش یاد ندادن که بهداشت شخصی خودتو رعایت کن ..خودشو نشسته در میاد بیرون تقصیری هم نداره چون بد یاد گرفته ...
      همین که ۸۰ درصد مدارس بچهای کوچک دسشویی غیره اصولی استفاده میشه ..پس فراش مدرسه گناه ش چیه

    • ناشناس

      مشکل از بی تربیتی بعضی بچه هاست .چون مدارسی هم که هر روز سرویس را تمیز می کنند ، باز این مساله هست. چون دانش آموز اصلا احساس نمی کنه وظیفه ی خودشه که دستشویی را با آب بشوره . برای من جالبه که خودشون را هم نمی شورن ، خانواده نمیفهمن چرا شلوار این بچه بو میده، چرا لباس زیرش کثیفه ؟ اصلا مریض نمیشن ؟

    • شیپورچی

      تو مدرسه ها حتی مایع دستشویی هم نمیزارن،مدیر و ناظم و معلمها یه دستشویی جدا برای خودشون درشو قفل میزنن

      پاسخ ها

      • محمد

        ببخشید من خودم سرایدار هستم وهر روز سرویس تمیز میشه وحتا به بچه ها گفتم اگر سرویسی کثیف بود میان من را خبر میدن وتمیز میکنم ولی بازم بچه هایی هستن که خودم دیدم حتا دستشون را نمیشورن وبا همان دست هم سر کلاس دست به نمیکت میکشه هم زنگ تفریح غذا میخوره بعد اولیا میان میگن بچه ما دیروز در مدرسه بیمار شده واینکه مایع صابون داخل سرویس‌ها نیست این درست نیست چون من خودم شده از جیب خودم هم بگذارم میگیرم میریزم داخل جامایع

    • ناشناس

      لایک

    • ناشناس

      مگه چیزی هست بخورن دستشویی لازم باشه همش باد خالیه آهنگ با ریتم های ضعیف ضعیف

    • ناشناس

      این تصاویر میماند به یک کشوری که منل کشورهای فقیر است نه کشوری نفت داره دنیای معادن ودرامد خیلی زیاد خجالت دلت ایران

    • نیمه پر لیوان

      ولی نمیدونم چرا سرویس بهداشتی مدرسه ما اینقدر تمیزه :))))؟

    • جواد لطفی

      یادش بخیر ناظم ما ۳۵ سال پیش میگفت تخم مرغ توی تابه درست که میکنید روغن میریزید تا تخم مرغ نچسبه شما هم دسشویی میریند قبل از آن اب بریزید تا نچسبه هنوز از تخم مرغ بیزارم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عه... حالم به هم خورد

      • مسعود

        لابد خودش اینجوری بوده که تجربه اش را منتقل میکرده خیلی نفهم بوده

      • ناشناس

        سرویس بهداشتی اکثر مدارس مشکل دارد ،چون دانش آموز رعایت نمیکند ،موقع تعطیل شدن باید با آب پر فشار ومواد ضد عفونی کاملا شسته شود وهر روز باید انجام شود تا داخل لوله ها کثافت نمونه ،والدین باید بچه های ابتدایی را تو خونه آموزش بدهند ،در تابستان باید سرویس ها شسته وبسته باشند وموقع باز گشایی باید از اسید برای باز شدن وضد عفونی لوله ها استفاده شود ،چون با کفش گلی و...وارد سرویس می شوند لوله فاضلاب ها زود پر میشود وچند سال یک بار بایدلوله بازکن وآب واسید مسیر پاک سازی شود، فرهنگ استفاده از مکان های عمومی را کلا نداریم

    • مهران

      این یک واقعیته

    • ناشناس

      دختر من در مدرسه دستشویی نمیره چون همیشه کیثیفه جالب مدیر از والدین درخواست کمک نقدی کرده تا برای سرویس ها فلاش تانک نصب کنن

    • ناشناس

      من ژاپن زندگي كردم و هنوز هم ميرم و ميام اصلا مدارس و آموزش ابتدائي ژاپن با هيچ جاي دنيا قابل مقايسه نيست و رتبه اول در دنيا رو داره و قياس كردن اون سيستم آموزشي با ايران كه اصلا سيستم نداره بسيار كار نابخردانه اي هستش

    • نامشخص

      چرا؟
      واقعاً چرا ؟ یعنی چی بابای مدرسه تمیز نکنه بچه هام باید رعایت کنند

    • مهدی

      تو یوتیوب سرچ کنید آموزش تمیز کردن توالت و تمیز کردن مدارس به دانش آموزان ژاپن. مسئولان و مدیران آموزش و پرورش چرا توی هر مسائلی با دنیا جنگ دارین؟ خب چیزهای خوبشون و الگوبرداری کنید چ ایرادی دار؟

    • ناشناس

      ما ملت ایران مخصوصا قشر فقیر جامعه همه جیز را به گور میبرن خودرو و مسکن . موادغدایی وووو
      البته از دسترنج مسئولین عزیز

    • ناشناس

      متاسفانه فراموش کردیم که اینها بچه هستند از خانواده های با فرهنگ مختلف میان، هستند خانواده هایی که خیلی براشون تفاوتی نداره که به بچه روش درست را یاد بدن یا خیر ویا تعداد بچه هاشون ماشاله زیاده ( برادران افاغنه) که یاد نمیدن. حالا حساب کنید دوشیفت 300 یا 400 نفره ویا بیشتر بخوان از 10 تا سرویس استفاده کنندپس باید آموزش و پرورش یه زحمتی بکشه یه هزینه هایی جهت نظافت مدرسه ها با استخدام خدمتگزار درست وحسابی انجام بدن ودر سالهای اول مدارس آموزش به بچه ها بدن منم دوتا دختر دارم بدلیل بد دل بودن به هیچ عنوان از سرویس های بهداشتی عمومی استفاده نمیکنن که بااین قضیه مشکلات زیادی داریم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بزرگسالشون رو هم دیدیم از فرودگاه تا بین راهی طرف دلش نمیاد آب بریزه بره. انتظار دارید بچه هاشون بلد باشن؟ متاسفانه مدل توالت ایرانی اونم بدون درپوش مستعد بوی بد هست ولی اگر همونم درست استفاده کنن بو و آلودگی به حداقل می‌رسه

    • ناشناس

      برای اینکه فرهنگ استفاده ازتوالترابعضیها یاد ندارن.درکل فرهنگ ایران پایین است.

    • م ا

      متاسفانه یک سری اصلا رعایت نمی کنند. اون بچه ای که ازش صحبت می شه بیشتر از ۷ سال سنشه. چرا نباید بدونه چه جوری خودش و دستشویی رو تمیز کنه؟!!!!

    • ناشناس

      دستشویی های پارکها رو ببینید واقعا افتضاحه، البته استان به استان فرق میکند حتی دستشویی مدارسشون و حتی دستشویی مطب ها که کسی نظارتی نداره متاسفانه، در کل استان تهران از همه جا بهتر است ما که اینطور دیدیم

    • ناشناس

      چند سال پیش یه سفر به خارج داشتیم،در بر گشت قبل پرواز گلاب به روتون رفتم دستشویی،چند تا خدمتکار فقط کارشون رسیدگی به دستشویی بود ،منتظر خالی شدن سرویس شدم یه خانم ایرانی بیرون اومد ،میخواستم وارد شم چشمتون روز بد نبینه داخل کاسه پر و بوی زننده...به خانم خدمتکار گفتم،گفت هر وقت پرواز ایران داریم وضع همینطوره و بیچاره با یه عالمه ضد عفونی کننده وارد سرویس شد ،برای اولین بار احساس ایرانی بودنم جریحه دار شد یعنی بهش زحمت نداده بود سیفون را بکشه ،و بچه هایی چنین مادرانی هستن که روی تمیزی سرویس بهداشتی شده یه آرزو برای جامعه ایرانی

    • شهرزاد

      بنظرم یه واحد آداب توالت رفتن جا بدن تو دروس اول ابتدایی و دوباره ترم اول دانشگاه هم تکرارش کنن تا کم کم مشکل حل بشه.صدا و سیما هم میتونه تو سریالهای پر بیننده اموزش بده...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج