اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۹۶۳۷
۴ نظر
۱۴۶۷
۴ نظر
۱۴۶۷
پ

آقای یاوری: حجاب برای ما مثل آب و هواست؛ کوتاه نمی‌آییم

روزنامه جام جم، گزارشی منتشر کرده از وضعیت امر به معروف و نهی از منکر زنان بی‌حجاب و در این گزارش با آقای یاوری «مسئول گروه جهادی امر به معروف» گفتگو کرده. آقای یاوری در این گفتگوی خود گفته: «حجاب برای ما مثل آب و هواست و از اجرای آن، کوتاه نمی‌آییم». بخشی از این گزارش را برای شما آورده ایم.

روزنامه جام جم، گزارشی منتشر کرده از وضعیت امر به معروف و نهی از منکر زنان بی‌حجاب و در این گزارش با آقای یاوری «مسئول گروه جهادی امر به معروف» گفتگو کرده. آقای یاوری در این گفتگوی خود گفته: «حجاب برای ما مثل آب و هواست و از اجرای آن، کوتاه نمی‌آییم». بخشی از این گزارش را برای شما آورده ایم.

این روزنامه نوشته: چهارراهی در میانه خیابان انقلاب که هنوز هم راوی ومبدا بسیاری از حرکت‌های اجتماعی وسیاسی است و آدم‌هایی که هر روز دقایقی ازعمرشان را در این چهارراه سپری می‌کنند یا شاید هرازچندگاه گذرشان به این گوشه شلوغ شهر بیفتد و در این بخش از خیابان انقلاب پا بگذارند. رهگذرانی که هرکدام فقط چندثانیه‌ای مهمان نگاه هم هستند وهمین تکرار ثانیه‌هاست که می‌تواند تغییر ایجاد کند، موضوعی را درذهن‌مان عادی‌سازی کند یا امری را پراهمیت و کم‌اهمیت جلوه دهد. شاید به همین دلیل است که گروهی جهادی و مردمی گرد هم آمده‌اند تا فریضه امر به معروف و نهی‌ازمنکر در موضوع حجاب را از این نقطه به سرانجام برسانند و به خانم‌های بی‌حجابی که دراین شلوغی درحال تردد وعبور هستند تذکر بدهند«حجاب‌شان را رعایت کنند». 

آقای یاوری: حجاب برای ما مثل آب و هواست؛ کوتاه نمی‌آییم

آقای رحیم یاوری، مسئول این گروه جهادی درباره نقشه دشمن برای تثبیت کشف حجاب در کشور این‌گونه توضیح می‌دهد:« مسأله آسیب‌ها و تهدیدهایی که در حوزه حجاب از طرف دشمن رقم می‌خورد و بحث بدحجابی و ضعیف الحجابی در طول سال‌های گذشته همواره مطرح بوده‌است. حتی در مواجهه با برخی گروه‌های مشکوک که برای خانم‌ها و آقایان لباس‌های خاص طراحی می‌کردند، بر همه خواص معلوم بود که پشت این اتفاقات دست دشمن است و اهدافی را برای به فساد کشاندن جامعه و متلاشی کردن خانواده‌ها دنبال می‌کنند. طبق مستندات متقن، برخی از کسانی که در طول سال‌های گذشته با پوشش بد و به‌صورت سازمان یافته در جامعه ظاهر می‌شدند، از طرف دشمن ماموریت داشتند و اجیر شده بودند و از این طریق بر نحوه پوشش افراد غافلی که مبانی اعتقادی و فرهنگی قوی نداشتند، تاثیر نامطلوب گذاشته‌اند، هرچند ضعف‌ نهادهای فرهنگی ما هم در این مسأله بسیار موثر بوده است.»

شکل‌گیری گروه نماز برای اجرای دستور الهی و حکم ولی 

آقای یاوری، مسئول طرح نماز که به مخفف « نهضت مصون‌سازی اجتماعی زنان» است درباره علت و نحوه شکل‌گیری این گروه مردمی می‌گوید: « براساس شواهد و قرائن، اظهارات مواضع دشمن، جریانات ضد انقلاب، امروز برای همه روشن است که یکی از اهداف دشمن و اپوزیسیون مسأله کشف حجاب و تثبیت آن در کشور است، کما این‌که از قبل هم تبلیغات آن را شروع کرده‌بودند. لذا رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی‌های‌شان تصریح کردند که سرویس‌های جاسوسی دشمن پشت این ماجرا هستند وهشدارهای لازم را دادند. سال۹۷هم فرمودند ما درمسأله حجاب عقب‌نشینی نداریم. با وجود همه این صحبت‌ها، متاسفانه نهادهای مسئول هیچ کار جدی جز برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها و ارائه مقالات و امثال این را نداشتند و شاهد کار عملی جدی چه از طرف نهادهای نظارتی و چه از طرف نهادهای فرهنگی و چه نهادهای دینی نبودیم. هرقدر هم افراد متدین و مردم هشدار دادند و تجمعات و تحصن‌هایی از سوی خانواده شهدا و ایثارگران برگزار شد، افاقه نکرد.»

وی می‌افزاید: «این درحالی است که رهبر معظم انقلاب،بی‌حجابی را حرام شرعی و حرام سیاسی دانستند و این تعبیری است که درباره هیچ ناهنجاری دیگری به کار نبرده‌اند! وقتی رهبر جمهوری اسلامی به عنوان ولی فقیه و مرجع مسلم، چنین تعبیری را به کار می‌برند این مسأله وظایفی را بر مسئولین و آحاد جامعه بار می‌کند. اما با وجود تاکیدات ایشان هیچ‌کس کاری نکرد؛ نهایتا از اوایل امسال ما با جمعی دوستان انقلابی و دغدغه‌مند جلساتی گذاشتیم که قطعا باید کاری کنیم و برای ادای دستور دین و دستور خدا تصمیم گرفتیم وارد عمل شویم.» 

سنگ بنای حرکتی جهادی 

آقای یاوری نحوه شکل‌گیری این گروه چند صد نفره برای تذکر لسانی و احیای امر به معروف را این‌گونه روایت می‌کند: «‌همه شهدای جمهوری اسلامی در وصیت‌نامه‌های خود به طور جدی روی مسأله حجاب تاکید داشته‌اند، لذا دشمن برای زدن ریشه حجاب برنامه‌ریزی دقیق کرده است؛ بر این اساس ما هم طی جلسات متعدد، ضمن مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری و بررسی نقشه دشمن، برای مقابله با آن تدبیرکردیم.بنابراین ما از ابتدای فعالیت گروه به دنبال احیای فریضه امر به معروف در زمینه عفاف و حجاب بوده‌ایم و این موضوعی است که ما از آن کوتاه نمی‌آییم. همان‌طور که مقام معظم رهبری هم بارها بر آن تاکید فرموده‌اند، البته مشی ما منطبق بر روش‌های منطقی و درست و در چارچوب دستورات دین و قوانین است.»

این‌گونه می‌شود که سنگ بنای حرکت این گروه جهادی و مردمی گذاشته شده و کسانی که دغدغه دین و دینداری دارند، گرد هم می‌آیند اما با شیوه‌های درست و پس از دیدن آموزش‌های لازم و سازماندهی وارد عرصه می‌شوند.

دورنمای جهادی آمران به معروف

آقای یاوری اهداف و دورنمای این گروه جهادی را این‌گونه ترسیم می‌کند:«ازآنجایی‌که مسأله امر به معروف و نهی از منکر امری همگانی و واجبی است که قضا ندارد و اگر آن را ترک کردید، دیگر نمی‌توانید جبران کنید؛ از طرفی مسأله حجاب مهم است چرا که امروز مسأله کشف حجاب است و فردا ده‌ها آسیب اجتماعی دیگر هم فراگیر و عادی‌سازی خواهد شد.بنابراین نخستین هدف ما از این طرح اجرای حکم الهی بود و دومین هدف این‌که همه بدانند از مسأله حجاب کوتاه نمی‌آییم و کوتاه آمدنی نیست. حجاب برای ما مثل آب و هواست. هدف سوم هم این بود که متدینین دوباره جرات امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند و این موضوع همگانی و یک مطالبه عمومی شود. بر این اساس ما جمعی از متدینین را جمع کردیم و به آنها آموزش دادیم و کار را از اوایل آبان ماه آغاز کردیم و تا امروز هر شب خانم‌ها و آقایان متدینی از راه‌های دور مثل کرج، پاکدشت و نقاط دور تهران و برخی با فرزند شیرخوار و برخی با خانواده تشریف می‌آورند و ما را همراهی می‌کنند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آب و هوا نداریم متوجه هستید
      پس اگه میشه سه تاش رو باهم رسیدگی کنید ممنون میشیم

    • ناشناس

      آب و هوا که نداریم

    • ناشناس

      اول برید آب وهوای مسموم و درست کنید بقیه ش پیشکش

    • ناشناس

      خداروشکرنه اب داریم نه هوای سالم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج