۱۴۰۲۴۶۶
۴۰۲
۴۰۲
پ

ترکیب این شوینده‌ها سمی و مرگبار است

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به خطرات ترکیب شوینده‌های خانگی هشدار داد و گفت: گازهای ناشی از ترکیب برخی شوینده‌ها بسیار سمی و خفه‌کننده است.

تسنیم: مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به خطرات ترکیب شوینده‌های خانگی هشدار داد و گفت: گازهای ناشی از ترکیب برخی شوینده‌ها بسیار سمی و خفه‌کننده است.

ترکیب این شوینده‌ها سمی و مرگبار است

زهرا جهانگرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز و خانه تکانی عید نسبت به مسمومیت با مواد شوینده هشدار داد و بیان کرد: در هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده‌های شوینده و پاک‌کننده پنجره‌ها را بازکنید تا هوا به‌خوبی در محیط جریان داشته باشد.

وی افزود: مخلوط کردن فرآورده‌های سفیدکننده با ترکیبات جرم‌بر مطلقاً ممنوع است زیرا بخارات و گازهای ناشی از این اختلاط بسیار سمی و خفه‌کننده است.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: هنگام استفاده از مواد سفیدکننده و یا جرم‌بر در سرویس‌های بهداشتی، درب و پنجره را باز و هواکش را روشن کنید؛ پس از مصرف مواد شوینده، سفیدکننده، جرم بر و لوله‌بازکن در محیط‌های دربسته و کوچک مانند دستشویی و حمام به‌هیچ‌عنوان در این مکان‌ها توقف نکنید چراکه گازهای تولیدشده در فضای کوچک، خفه‌کننده و سمی است.

وی با تأکید بر این که هنگام استفاده از مواد شیمیایی حتماً از وسایل محافظت‌کننده مانند دستکش بلند، کفش نفوذناپذیر، لباس آستین‌بلند، شلوار بلند و جوراب استفاده کنید؛ گفت: در صورت تماس پوست و یا چشم با مواد اسیدی و یا قلیایی پوست و چشم را با مقادیر فراوان آب شستشو داده و مصدوم را به مرکز درمانی منتقل کنید.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو هشدار داد: از قرار دادن مواد شوینده در کمدهای زیر ظرف‌شویی اجتناب کنید زیرا خطر مسمومیت در کودکان نوپا و ‌کنجکاو از ‌این طریق بسیار بالا است. ‌ مواد شیمیایی، شوینده و سفیدکننده را در منزل در کمدهای دارای قفل و دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید و درب کمدهایی که در آن مواد شیمیایی خطرناک را نگه می‌دارید با قفل یا طناب محکم کنید.

جهانگرد تأکید کرد: محصولات خانگی خطرناک (مانند لوله‌بازکن، جوهر نمک، جرم‌گیر، محلول سفیدکننده و لک بر، مواد ‌شوینده، ‌گاز پاک‌کن، داروها و دیگر مواد شیمیایی) را در بسته بندی اصلی آن‌ها و با درب بسته ‌نگهداری کنید تا با سایر مواد اشتباه گرفته نشوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج