adexo3
۱۴۰۹۸۶۳
۸۸۶
۸۸۶
پ

نکته خواندنی درباره ادعای یهودی بودن قاتل امام علی(ع)

محمدتقی تقی‌پور، پژوهشگر در گفتگو در برنامه تلویزیونی زنده به افق فلسطین مدعی شد که قاتل حضرت امام علی(ع) یک نفوذی یهودی بود. این ادعا برای برخی‌ها ابهاماتی به وجود آورد.

برترین‌ها: محمدتقی تقی‌پور، پژوهشگر در گفتگو در برنامه تلویزیونی زنده به افق فلسطین مدعی شد که قاتل حضرت امام علی(ع) یک نفوذی یهودی بود. این ادعا برای برخی‌ها ابهاماتی به وجود آورد.

نکته خواندنی درباره ادعای یهودی بودن قاتل امام علی(ع)

احمد زیدآبادی در این باره نوشت: در اوایل انقلاب، هنگامی که منازعه بین سازمان مجاهدین خلق و جمهوری اسلامی بالا گرفت و کار به ترور و کشتار کشیده شد، افرادی از تهران به شهرستان‌ها اعزام می‌شدند تا به دانش‌آموزان درس "منافق‌شناسی" بیاموزند.

طلبه‌ای هم به شهر ما اعزام شده بود. او در توصیف "منافقان" می‌گفت: "بر روی توحید و نهج‌البلاغه خیلی تأکید می‌کنند! بنابراین اگر با فردی روبرو شدید که بر این دو تأکید داشت، شبهۀ نفاق دارد!"

او به جای آنکه مثلاً بگوید؛ برداشت سازمان مجاهدین از توحید و نهج‌البلاغه نادرست و غلط است، کوشید تا ذهن دانش‌آموزان را نسبت به اصل توحید و نهج‌البلاغه بدبین سازد! از همین رو بدون هیچ شرمی اصرار کرد که از به کار بردن صفت توحیدی در وصف مفاهیم خودداری شود و برای نمونه "جهان‌بینی الهی" به جای "جهان‌بینی توحیدی" مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع پس از گذشت بیش از چهار دهه از آن تاریخ، در برخی محافل خاص حکومتی هنوز هم استفاده از واژۀ توحید و یا استناد به نهج‌البلاغه، گویی نوعی انحراف است و با بدگمانی برخورد می‌شود! این در حالی است که پایه و اساس اسلام توحید است و بدون باور به این اصل، ادعای مسلمانی به طور کامل پوچ و باطل و مسخره است.

خلاصه این بود که نهج‌البلاغه و تعالیم آن عملاً مطرود و محذوف و مهجور شد و به جای آن انواع خرافات و  جعلیات غلوآمیز که در متون روایی به "اسرائیلیات" معروف شده، توسط برخی مداحان و منبرهای فاقد دانش، مورد ترویج قرار گرفت و به روز دین و دینداری همان آورد که امروزه در سطح وسیعی شاهد آن هستیم.

لازم به یادآوری است که زنده‌یاد آیت‌الله منتظری برای مدتی از طریق رادیو، سلسله گفتارهایی را تحت نام "درس‌هایی از نهج‌البلاغه" مطرح کرد که این درس‌ها نیز مثل دیگر سلوک او، مورد اعتنا در امر حکومتداری قرار نگرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج