adexo3
۱۴۱۵۳۲۳
۲۴۹۳
۲۴۹۳
پ

موج اظهارنظرها درباره گشت ارشاد شدت گرفت

با پایان ماه رمضان، نیروی انتظامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز دور جدید طرح عفاف و حجاب با عنوان طرح نور خبر داد. طرحی که با چند روز اجرای آن بار دیگر شاهد بازگشت‌ ون‌های سبز پلیس به خیابان بودیم. در ادامه واکنش برخی چهره‌ها سیاسی و اجتماعی در این خصوص را بخوانید.

برترین‌ها: با پایان ماه رمضان، نیروی انتظامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از آغاز دور جدید طرح عفاف و حجاب با عنوان طرح نور خبر داد. طرحی که با چند روز اجرای آن بار دیگر شاهد بازگشت‌ ون‌های سبز پلیس به خیابان بودیم. موضوعی که بعد از حوادث سال ۱۴۰۱ دیگر خبری از آن نبود. در ادامه واکنش برخی چهره‌ها سیاسی و اجتماعی در این خصوص را بخوانید:

موج اظهارنظرها درباره گشت ارشاد شدت گرفت

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور در دولت روحانی: گشت را ارشاد کردند؟

* جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر مدعی شده که بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها تصمیم دولت رئیسی است و در پاسخ به یک کاربر گفته است؛ اون متن مرکز پژوهش ها کنار رفت متن آقای بانکی پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.

* آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات در کانال تلگرامی خود نوشت: حجاب حکم خداست، گسترش اسلام با این شیوه تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود.

* آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات: قبل از حوادث سال ۱۴۰۱ پس از آن، مکرر گفتیم که گشت ارشاد را جمع کنید و این مناقشه را خاتمه دهید. اما درست در موقعیتی که همبستگی ملی بیش از هر زمان ضرورت دارد، همان صحنه‌ها در حال تکرار شدن است! این چه تدبیری است؟

* علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم: واقعا من درک نمی کنم چگونه است که تا مردم ایران، به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند. با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، به دور از تدبیر است.

* فاضل میبدی،  عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: روشی که در برخورد با بی حجابی پیش گرفته و در رسانه ها منتشر می شود، خلاف شرع و عقل است تاکنون این برخوردها نتیجه معکوس داشته.

* امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس درباره سناریو‌های پیش‌روی مسئولان برای مواجهه با مسائل مرتبط با پوشش رسمی گفته بود: «در مواجهه با تخلفات در قانون سه راه داشتیم؛ یک روش، روش گذشته بود یعنی گشت ارشاد که همه مخالف بودند که بخواهد به طور مستقیم با افراد برخورد شود. روش دیگر این بود که برخورد قضائی شود و همه مستقیم به دادگاه معرفی شوند که این هم روش درستی نبود که بخواهیم این همه پرونده کیفری درست کنیم.روش باقی‌مانده، جریمه بود و همه  به این جمع‌بندی رسیدند که از طریق جریمه عملی کنند.

* دکتر علی خالقی، دانشیار گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه تهران: انجام هر اقدامی توسط ضابطان باید متناسب با اهمیت جرم و وضعیت متهم باشد. به همین ترتیب، دستگیری توسط ضابطان در جرم مشهودی که مجازات قانونی آن صرفا تدابیر جایگزین حبس یا حداکثر یک‌ونیم میلیون تومان جزای نقدی است،«ضرورت» نداشته  و منطبق با قانون نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج