adexo3
۱۴۲۲۴۰۴
۱ نظر
۱۵۷۷
۱ نظر
۱۵۷۷
پ

پای چراغ‌های راهنمایی به بیابان‌ها باز شد!

ماه جاری بهترین زمان برای شترسواری در صحرای کومتاگ چین است. در این زمان صحرا آنقدر شلوغ و پر از شترسوار می‌شود که مقامات محلی برای کنترل این عبور و مرور تصمیم گرفتند از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی مخصوص شترها استفاده کنند.

خبرآنلاین: دیدن چراغ راهنمایی و رانندگی وسط بیابان آخرین چیزی است که انتظار دیدنش را دارید. اما این روزها هزاران گردشگر روانه صحرای کومتاگ برای تفریح و شترسواری می‌شوند. سال گذشته حدود ۲۴۰۰ شتر برای شترسواری آماده شده بودند و هر روز حداقل ده‌ها هزار نفر خودشان را با استفاده از شتر به کوه‌های زیبای مینگشا و منطقه دیدنی هلال بهار می‌رساندند.

پای چراغ‌های راهنمایی به بیابان‌ها باز شد!

مقامات محلی برای کنترل این ترافیک سنگین از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ویژه شترها استفاده کردند. اگرچه استفاده از چراغ راهنمایی و رانندگی در دل صحرا عجیب و غریب است، با دیدن جمعیت بالای گردشگرها، این کار به نظر منطقی می‌آید. پارسال بیش از ۱۰هزار گردشگر و امسال در ماه جاری، بیش از ۲۰هزار گردشگر به این منطقه آمده‌اند.

پای چراغ‌های راهنمایی به بیابان‌ها باز شد!

بسیاری از این گردشگرها دوست دارند در امتداد جاده ابریشم باستانی پیاده‌روی کند اما هزاران نفر دیگر این مناطق را با کمک شتر طی می‌کنند که موجب ترافیک شدیدی می‌شود.

مقامات محلی با نصب چراغ‌های راهنمایی ویژه شترها نشان می‌دهند که چه زمان باید شترها توقف کنند تا عابران پیاده بتوانند عبور کنند و برعکس. البته این چراغ‌ها فقط دو رنگ سبز و قرمز دارند که به‌ترتیب علامت حرکت و توقف هستند.

پای چراغ‌های راهنمایی به بیابان‌ها باز شد!

بنابر انتظار مقامات محلی، بیش از ۲۴۰ میلیون گردشگر چینی در این ماه (مه) به صحرای کومتاگ سفر خواهند کرد و این چراغ‌های راهنمایی واقعا کاربردی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خو همین حجم مسافر روانه بیابان‌های ایران میشد چه درآمدی برای کویرنشینهای حاشیه ابریشم داشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج