adexo3
۱۵۰۶۹۷
۵ نظر
۵۰۰۴
۵ نظر
۵۰۰۴
پ

جزییات طرح حذف ۶ میلیون کارت سوخت

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت، جزئیات طرح صرفه جویی در مصرف بنزین روزانه را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت، جزئیات طرح صرفه جویی در مصرف بنزین روزانه را تشریح کرد.

مهندس حسین هاشمی در تشریح جزئیات این خبر به حذف ۶ میلیون کارت هوشمند سوخت در راستای ساماندهی مصرف بنزین در کشور پرداخت و گفت: با حذف ۶ میلیون کارت سوخت از مجموع ۲۴ میلیون کارت هوشمند صادره در کشور مصرف بنزین یارانه‌ای در ۵ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار لیترکاهش داشته است.

وی با تشریح جزئیات ابطال این تعداد کارت سوخت افزود: این کار که رویکرد غیرقیمتی داشت، از زمستان پارسال آغاز شد و در قالب آن، کارت بنزین ۶ میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال یا سهمیه ویژه آنها به سهمیه معمولی تبدیل شد و در نتیجه میزان مصرف بنزین در کشور به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

هاشمی با اشاره به اینکه از سال ۹۱ مصرف بنزین روند افزایشی داشت و در آذرماه سال ۹۲ هم شاهد افزایش ذرات معلق در هوا بودیم که مجبور به اجرای این طرح شدیم، خاطرنشان کرد: پس از بررسی شبکه تخصیص بنزین یارانه‌ای، به کارت‌های سوختی برخورد کردیم که متعلق به موتورسیکلت‌های سرقت شده، اسقاطی یا توقیف شده بود که تمامی این کارتها تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: همچنین برای ابطال حدود ۴۰۰تا ۵۰۰هزار کارت سوخت موتورسیکلت‌هایی با سن کارکرد ۱۵تا ۲۵سال، مهلت تعیین شد و به مرور زمان سهمیه سوخت آنها ابطال شد و به موازات آن تکلیف ۵ میلیون و ۳۱۴هزار موتورسیکلت فرسوده یا فاقد پلاک ملی که هنوز با پلاک قدیمی تردد می کنند، مشخص شد.

معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت در خصوص تعیین وضع کارت سوخت موتورسیکلت هایی که فاقد پلاک ملی هستند، اذعان داشت: اگر موتورسیکلتی عمری زیر ۱۰سال دارد و به دلیل نداشتن پلاک ملی، کارت سوخت اش باطل شده، می تواند با مراجعه به مراکز شماره گذاری مراجعه کرده و اقدام به دریافت پلاک ملی کند و دارنده موتورسیکلت در صورتی که زمانی بیش از ۲ماه تا رسیدن به عمر ۱۰ساله موتورسیکلت وجود دارد، می تواند با مراجعه به پلیس +۱۰درخواست صدور کارت سوخت مجدد کند.

به گفته وی همین کار در مورد سهمیه بنزین ۲۶ هزار دستگاه خودرو درآموزشگاه های رانندگی انجام گرفت. یعنی آموزشگاه‌های رانندگی که فقط یک خدمت ارائه و در قبال آن هزینه دریافت می کنند، از این به بعد سهمیه ویژه ای نمی گیرند، درصورتی که آنها قبلاً همانند آژانس ها سهمیه سوخت ویژه دریافت می کردند.

معاون ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت افزود: از ابتدای سال هم طی جلسات متعدد که در ستاد حمل و نقل سوخت با متولیان حمل و نقل درون شهری و برون شهری برگزار شد، ضمن پالایش اطلاعات، ۱۰۰هزار کارت سوخت مربوط به موسسات اتومبیل کرایه در آژانس‌ها از سهمیه ماهانه ۳۰۰ لیتر به ۶۰ لیتر تقلیل و به سهمیه خودرو شخصی تبدیل شدند.

براساس گزارش نهادهای نظارتی، بخشی از کارت های سوخت صادر شده برای آژانس های کرایه اتومبیل در اختیار افرادی قرار گرفته است که هیچ نقشی در جابجایی مسافر ندارند. یعنی افرادی که پیش از این در آژانس های مسافربری فعالیت داشتند، پس از خروج از این مراکز هنوز از سهمیه بنزین یارانه ای آژانس استفاده می کردند.

وی افزود: همین برنامه را در آینده برای وانت بارها خواهیم داشت. زیرا بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کارت سوخت با سهمیه ویژه برای وانت بار در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آنها در شبکه حمل و نقل عمومی فعال نیستند. بنابر این ضرورتی ندارد که سهمیه ویژه سوخت دریافت کنند.

وی از توقف رانت در تخصیص سهمیه بنزین و سوءاستفاده از کارت های هوشمند سوخت به عنوان یکی از دستاوردهای اجتماعی نام برد و گفت: با اجرای بزرگترین طرح مدیریت سوخت در کشور، بدون انجام سرمایه‌گذاری جدید مصرف بنزین کشور کاهش یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک پدر

      شک دارم که حذف سهمیه باعث کم مصرف کردن و کمترشدن الودگی هو شود و از طرفی صحبت ها حاکی از عدم داشتن استاندارد در بنزین های وارداتی هست

    • علی

      این اقداماتی که برای حذف سهمیه بنزین ، انهم برای نزدیک به 6 ملیون کارت سوخت انجام شده واقعا جای تفدیر وتشکرداردزیرا سوء استفاده از امکانات ملی باید متوقف شود. تنها نگرانی این است که کاش دولت با اقتدار همزمان با حذف این یارانه سوخت درمقابل افزایش قیمت بعضی از این اصناف ازقبیل همین آژانس های تاکسیرانی یا آموزشگاههای رانندگی هم می ایستاد تا آنها به بهانه های واهی این حذف یارانه را چندین برابر از مشتریان مطالبه نکنند.

    • بدون نام

      بهتر بود سهميه سوخت خودروها بر اساس درصد سوخت خودرو تعيين مي شد چون اين خودروها توليد ايران هستند

    • چاقروند

      باسلام دولت می داند که با سوزاندن کارت سوخت درمصرف سوخت کاهش نخواهیم داشت تمام مسایل حوزه حمل ونقل وایمنی راه کار دارد ان درست منطقی مطابق استانداردهای جهان ونرم داخلی هرکشور
      (نظام مدیریت یکپارچه حمل ونقل وایمنی کشور)

    • یحیائی

      با سلام اصلا کسی حساب کرده که با این سهمیه 60 لیتر که اختلاف آن فقط 18000 تومان است چه مشکلی حل می شود . پس همین را هم بردارند و خیال همه راحت فقط به کسانی که هم وضع مالی خوبی دارند هم پارتی داشتند و دارند و از سهمیه های مختلف استفاده می کنند بنزین بیشتری بدهند شاید مشکلات حل شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج