۱۵۳۳۷۷
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

بازتاب جهانی تشييع پيکر مرتضی پاشايی

مراسم تشييع پيکر مرتضي پاشايي، خواننده جوان پاپ که روز يکشنبه در تهران از تالار وحدت تا بهشت زهرا (س) برگزار شد، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي چاپي، اينترنتي و صوتي و تصويري سراسر جهان داشت.

خبرگزاری آنا: مراسم تشييع پيکر مرتضي پاشايي، خواننده جوان پاپ که روز يکشنبه در تهران از تالار وحدت تا بهشت زهرا (س) برگزار شد، بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي چاپي، اينترنتي و صوتي و تصويري سراسر جهان داشت.

بسياري از رسانه‌ها و نشريات بين‌المللي با عناويني که طنين شگفتي و غافلگيري از آنها به‌گوش مي‌رسيد به مراسم تشييع پيکر مرتضي پاشايي و حاشيه‌هاي پيش و پس از آن پرداختند.

تامس اردبرينک در نيويورک‌تايمز در مقاله‌اي با عنوان «سوگواري عمومي براي خواننده پاپ مايه شگفتي براي ايران » که روز دوشنبه به چاپ رسيد، با نام بردن از ترانه «نگران مني» مرتضي پاشايي خواننده فقيد ايراني و با اشاره به اينکه خواننده سي‌ساله براي اولين بار در سال ۲۰۱۳ و پس از ابتلاي وي به سرطان اجازه برگزاري کنسرت عمومي پيدا کرد و آوازهاي وي «بيش از حد رمانتيک» تشخيص داده شده بود و امکان عرضه در تلويزيون را نداشت، به مقايسه مراسم تشييع پيکر وي با موارد مشابه پرداخت.

اين روزنامه در گفت‌و‌گوي کوتاهي با محمد علي ابطحي از قول وي نوشته است که علت حضور گسترده جوانان در اين مراسم اين بوده که «آقاي پاشايي يک خواننده پاپ است و به قلب جوانان نزديک است». وي البته بدون ارائه توضيح بيشتر گفت که رفتار مردم «دلايل متعدد ديگري نيز دارد.

لس‌آنجلس تايمز نيز در گزارشي از چگونگي مراسم تشييع پيکر مرتضي پاشايي که روز جمعه به علت ابتلا به سرطان معده در تهران درگذشت، از جوان بيست‌و‌پنج ساله‌اي که در اين مراسم حضور داشت، نقل کرد: «او خيلي به قلب ما نزديک بود. ما از ترانه‌هاي او درباره داستان‌هاي عاشقانه لذت ‌برديم. سياست براي ما مهم نيست.» اين روزنامه به نقل از رسانه‌هاي داخلي و از جمله تهران تايمز به اين نکته که پاشايي با وجود بيماري ماه گذشته آخرين کنسرت خود را در تهران برگزار کرد و با کلاه و عينک آفتابي در آن ظاهر شد تا آثار درمان اشعه را بپوشاند، اشاره کرده است.

خبرگزاري رويترز يکشنبه شب با اشاره به تجمع‌هايي که از پيش از درگذشت پاشايي با دعا و روشن کردن شمع و خواندن آوازهايي مانند «جاده يک‌طرفه» برگزار شد، گزارشي از روند مراسم تشييع پيکر خواننده فقيد ارائه داد و با اشاره به اينکه طرفداران خواننده، يکديگر را با پيام‌هاي متني مطلع کرده و فرا خوانده بودند، از جمله به نقل از خبرگزاري ايرنا نوشت: «جمعيت آنقدر زياد بود که بخشي از برنامه‌ها لغو شد. تقاضاهاي مکرر همکاري از سوي پدر پاشايي نيز تأثيري نداشت.»

گزارش رويترز در بسياري از رسانه‌هاي ديگر بازتاب داشت و از جمله دوشنبه در آيريش‌تايمز با تيتر «مراسم تدفين ستاره پاپ شهرنشينان و سنت گرايان ايراني را متحد مي‌کند» منتشر شد.

از جمله رسانه‌هاي ديگري که مراسم روز يکشنبه تشييع پيکر مرتضي پاشايي در تهران را بازتاب دادند، مي‌توان به شبکه ABC، گالف ديلي نيوز چاپ بحرين، رسانه يوناني زبان فايل‌نيوز، نسخه آنلاين مجله ترکي زبان تکويم و سايت‌هاي ترکي زبان آکتيف‌مديا و انسون‌هَبر دات کام که از وي با عنوان «تارکان ايران» ياد کرده‌اند و خبرگزاري Yle فنلاند اشاره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      هر چی که از این قضیه داره می گذره تازه به عمق دوری ما از اون پی می بریم

      موندم چه اتفاقی داره برای ما می افته ، عین آدمهای هیپنوتیزم شده داریم دنبال مرتضی می گردیم

      فکر می کنم خدا نشونه دیگه ای برای پی بردن عظمتش فرستاده تا آدمهای عین من به خودمون بیاییم ، مرتضی فقط یک وسیله ناب مثل فرانسچکو فقید ایتالیایی هستش که همه را با کارهای خوداپسندانه در راه خدا هدایت کرد .

      پروردگارا شکر گزار نعمتهای بیکرانت هستیم و آفرینش مرتضی شکر گذاریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اووووووووه چه خبره بابا اینم مثل بقیه آدمای معمولی خدا بیامرزدش .

    • ی بنده خدا

      واقن حیف بود این صدا بره زیر خاک

    • کیارش

      خدا قرین رحمتش کنه.واقعا لیاقت این همه بازتاب و بزرگنمایی رو داره.هرکی هم چشم دیدن نداره نبینه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج