۱۵۳۴۳۱۵
۵۴۷
۵۴۷
پ

عکس سیتروئن C۵X در محوطه شرکت سایپا شکار شد

تصویری به دستمان رسیده است که نشان از حضور یک دستگاه خودروی سیتروئن C۵X در محوطه شرکت سایپا دارد.

اسب بخار:  تصویری به دستمان رسیده است که نشان از حضور یک دستگاه خودروی سیتروئن C۵X در محوطه شرکت سایپا دارد. پیش از این نیز تصاویری از داشبورد و کابین این خودرو در محوطه سایپا – سیتروئن به بیرون درز کرده بود. این مدل را درواقع می توان همزاد پژو ۴۰۸X و یکی از زیبا ترین، خاص ترین و خوش تراش ترین محصولات سیتروئن برشمرد. البته باید دید در نهایت آیا صرفا مانند ۴۰۸، سرنوشت C۵X نیز یک شوآف خواهد بود یا حداقل برخلاف همزادش، این فرانسوی جذاب عرضه عمومی را تجربه خواهد کرد.

citroen-C5X

سیتروئن C5X

سیتروئن C5 ایکس در اصل همزاد پژو 408X است و از بدنه ای مابین یک سدان و کراس اوور بهره می گیرد. سیتروئن همیشه با طراحی های متفاوت و یا حتا عجیب شناخته شده است و حالا در سیتروئن C5 X هم این نوع طراحی را می بینیم. طراحی متفاوت و عجیب این خودرو از کانسپت Cxperience الهام گرفته شده است که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد و در آن زمان پیش نمایشی از طراحی های آینده سیتروئن بود.

به نظر می رسد سایپا اگر بتواند پروژه C5X را به سرانجام برساند، بی تردید یکی از جذاب ترین وارداتی ها و حتی شاید مونتاژی های بازار ایران را در اختیار خواهد داشت. خودرویی که بخاطر شکل بدنه و البته برند اروپایی خود، می تواند سهم بسیار مناسبی از بازار را به عرضه کننده اختصاص دهد.

درون کابین C5X چخبر است؟

درون کابین هم سبک طراحی مدرن و جذابی را شاهد هستیم. یک صفحه نمایش افقی بزرگ در مرکز و یک کلاستر دیجیتالی در پشت فرمان را می توان از ویژگی های داخل کابین C5 X برشمرد. سیتروئن برای نخستین بار در C5 X از هدآپ دیسپلی بزرگی با قابلیت واقعیت افزوده بهره می برد که در نوع خود جالب بوده و باید دید آیا نسخه های وارداتی به ایران نیز از آن بهره‌مند خواهند بود یا خیر. در خصوص کابین C5X به طور کلی می توان گفت جذابیت پژو 408X را در نگاه اول شاید نداشته باشد اما ارتباط گرفتن با آن نسبت به 408X، کار آسان تری‌ست.

citroen-C5X-2

از امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به مواردی همچون سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز اضطراری هوشمند، شش عدد ایربگ، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پایش باد تایرها، رادار برخورد از جلو، سیستم پایش خستگی راننده، سیستم هشدار خروج از خط، تابلوخوان، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی بین خطوط، هشدار ترافیک از عقب، رادار هشدار باز کردن درهای عقب، هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، سیستم استارت و ورود بدون کلید، سقف پانوراما، سنسور نور و باران، سیستم تصفیه هوای کابین، تهویه اتومات دوگانه، مانیتور، صندلی های جلو برقی، گرم‌کن صندلی های جلو، کیک سنسور صندوق، شش عدد اسپیکر، تریم چرمی و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

نسخه وارداتی C5X در ایران مانند 408X که توسط ایران خودرو معرفی و بایگانی شد، به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ به همراه گیربکس ۸ سرعته AT ساخت آیسین مجهز است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. سیستم تعلیق C5X در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم کار شده است.

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج