adexo3
۱۸۷۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

كلاهبرداري ميلياردی داماد قلابي مرجع تقليد

مردي با معرفي خود به عنوان داماد يكي از مراجع تقليد و فردي صاحب نفوذ در قوه‌قضاييه، دست به كلاهبرداري يك ميليارد توماني زد.

شرق: مردي با معرفي خود به عنوان داماد يكي از مراجع تقليد و فردي صاحب نفوذ در قوه‌قضاييه، دست به كلاهبرداري يك ميلياردتوماني زد.

مرد ۵۳ ساله‌اي اواخر سال گذشته با حضور در شعبه هشتم دادسراي ناحيه ۴ تهران طي شكايتي گفت: «سال ۸۷ به اتهام آدم‌ربايي به هفت سال حبس محكوم شدم.

در اين مدت خانواده‌ام با يك نفر آشنا شدند كه خود را از كاركنان قوه‌قضاييه معرفي كرده و گفته بود با مسوولان عالي‌رتبه مرتبط است.

او كه خود را داماد يكي از مراجع بزرگ تقليد نيز معرفي كرده، مدعي شده بود؛ مي‌تواند برايم كاري انجام دهد. خانواده‌ام مبلغ ۱۵ ميليون تومان به اين فرد به نام «مهدي» دادند تا پرونده‌ام را درست كند. او پس از مدتي با گرفتن اين مبلغ متواري شد.

پس از آن خانواده‌ام به فرد واسطه به نام «داوود» كه مهدي را معرفي كرده بود، مراجعه كردند و قرار شد تا شهريور پول را از مهدي بگيرد و به خانواده‌ام برگرداند اما بعد از آن «داوود» هم فراري شد.»

چند روز بعد فرد ديگري كه داراي پرونده اتهامي بود و در زندان به سر مي‌برد، طي شكايت مشابهي اعلام كرد مهدي با معرفي خود به عنوان كارمند قوه‌قضاييه مبلغ ۴۰۰ ميليون تومان از وي گرفته تا او را آزاد كند اما متواري شده است.

به اين ترتيب با دستور بازپرس، شناسايي و دستگيري متهم به كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي محول شد. در اين زمان يكي ديگر از شاكيان پرونده به كارآگاهان گفت: «حدود دو سال پيش در پي بروز اختلاف مالي بين من و يكي از همكارانم، شكايتي عليه من در مرجع قضايي مطرح شد كه در طول مدت رسيدگي به پرونده، با مهدي آشنا شدم و او ادعا كرد ارتباط بسيار نزديكي با مسوولان قضايي دارد و مي‌تواند با استفاده از موقعيت شغلي خود نتيجه پرونده را به سود من تغيير دهد. من طي دو مرحله مبلغ ۱۵۰ ميليون تومان را به وي پرداخت كردم اما به يكباره ناپديد شد.»
در روزهاي بعد نيز تعداد ديگري از شهروندان كه اغلب خود يا يكي از اعضاي خانواده‌شان پرونده قضايي داشتند، ضمن طرح شكايت توضيح دادند مبالغ زيادي از پنج تا صدها ميليون تومان به مهدي پرداخت كرده‌اند.

اظهارات اين افراد فاش كرد متهم هميشه به دستبند، بيسيم، اسپري، باتوم، گاز اشك‌آور، اسلحه، كارت‌هاي‌ متعدد بازرسي قوه‌قضاييه، ناجا و... مجهز است و طوري ظاهر‌سازي مي‌كرد كه اين اقلام در خودرو وي رويت شود.

كارآگاهان در ادامه فهميدند اين مرد 35ساله در سال 86 نيز دستگير و روانه زندان شده بود. آنها با مراجعه به چند شعبه بانك محل وصول چك‌هاي مالباختگان و بهره‌گيري از تصاوير دوربين‌هاي مداربسته موفق به شناسايي چهره متهم شدند.

تحقيقات براي دستگيري مهدي در حالي ادامه داشت كه همچنان بر تعداد شاكيان وي افزوده مي‌شد و جمع مبلغ كلاهبرداري‌شده از يك ميليارد تومان فراتر رفته بود. سرانجام مخفيگاه متهم چند روز قبل شناسايي و او دستگير شد.

متهم در ابتداي دستگيري قصد داشت خود را از اتهامات وارده تبرئه كند اما با توجه به مدارك و مستندات به‌ دست‌ آمده از جمله تصاوير دوربين مداربسته بانك‌ها و... و نيز دعوت مالباختگان به پليس آگاهي به كلاهبرداري‌هاي متعدد اعتراف كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج