۱۸۸۴۸
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

شهاب حسینی، جمشید هاشم پور و... برابر دوربین پوران درخشنده:

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس

پوران درخشنده، کارگردانی که همیشه به موضوعات اجتماعی علاقه دارد و معضلات اجتماعی که جامعه با آن دست به گریبان است را مطرح می کند، در جدیدترین فیلم سینمایی اش دست روی سوژه ای حساس گذاشته که طرح آن جسورانه به نظر می آید.

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس

تماشا: پوران درخشنده، کارگردانی که همیشه به موضوعات اجتماعی علاقه دارد و معضلات اجتماعی که جامعه با آن دست به گریبان است را مطرح می کند، در جدیدترین فیلم سینمایی اش دست روی سوژه ای حساس گذاشته که طرح آن جسورانه به نظر می آید.

تجاوز به دختران و زنان معضلی است که کمتر به آن پرداخته شده و جزو تابوهای جامعه به حساب می آید اما درخشنده در تلاش است این تابو را بشکند و مردم را نسبت به معضل تجاوز حساس و بیدار کند.

او در این باره به نقل از «سینما پرس» می گوید: «جای تعجب است که خانواده ها نسبت به برخی معضلات اجتماعی ازجمله تجاوز به خاطر ترس از آبرو سکوت می کنند. این حفظ آبرو انگشت اتهام را به سوی زن می برد و من می خواستم با طرح فیلم این موضوع را بیان کنم که چگونه باید این تابو شکسته شود و فرزندانمان از چیزهایی که در جامعه رنجشان می دهد حرف بزنند و نگاهی دیگر به آنها منتقل شود. درواقع این فیلم یک هشدار اجتماعی است که به هر کسی در جامعه اطمینان نکنیم».

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس

درخشنده از اواسط بهمن، پیش از شروع جشنواره فیلم فجر، تصویربرداری فیلم جدیدش با نام «هیس- دخترها فریاد نمی زنند» را کلید زده است. این روزها فیلمبرداری این فیلم اجتماعی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) ادامه دارد.

فیلمبرداری این فیلم که بیش از ۱۰ روز است آغاز شده پس از فیلمبرداری سکانس های تهران با ادامه فیلمبرداری به مدت پنج روز در شمال کشور، ۲۵ اسفند به اتمام می رسد.

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس

درخشنده ظاهرا با مشکلات بسیاری برای ساخت این فیلم مواجه بوده است و می گوید: «همچنان مشکل مالی وجود دارد ولی با بودجه مالی خودم و بخشی هم کمک های مالی بنیاد سینمایی فارابی ساخت فیلم را شروع کرده ام. یک سال و نیم روی این پروژه کار کردم و به دلیل مشکلات سرمایه ۸ بار پروانه ساخت فیلم تمدید شد که این تمدید پروانه ها هم سختی های خاص خود را داشت».

گروه بازیگرانی هم که کارگردان آثاری چون «شمعی در باد»، «عبور از غبار» و «پرنده کوچک خوشبختی» برای آخرین فیلمش انتخاب کرده چهره هایی هستند که معمولا علاقه به حضور در آثار اجتماعی دارند.

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس

شهاب حسینی، مریلا زارعی، جمشید هاشم پور، فرهاد آئیش، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، مائده طهماسبی، هادی مرزبان، شیرین بینا، ستاره اسکندری، مهدی ماهانی و مجید مشیری بازیگران اصلی هستند که قرار است مقابل دوربین درخشنده تابوی تجاوز را بشکنند و سرنوشت دخترانی را که از ترس آبرو در برابر تجاوز سکوت می کنند، به تصویر بکشند.

پوران درخشنده تابوی تجاوز را شکست+عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • + -

      عاشق فیلم های خانم درخشنده هستم
      فیلم هاش کوتاه. دیالوگهای خلاصه و پر محتوا و خوب تمام کردن فیلم ها و آموزنده و....
      یکی از بهترین فیلم هاش از نظر من و قشنگترین فیلمی که دیدم رویای خیس بود.

    • تبسم

      والا با اين اتفاقات عجيب و غريبى كه داره ميفته و هر روز يك نمونه اش رو تو همين سايت مى خونيم ، ديگه اين مسئله تابو نيست، مردم حق دارند بدونن و راجع به آن اظهار عقيده كنن ، متأسفانه كلاً مسائل جنسى براى همه ما خط قرمز محسوب ميشه و اين غلطه، بايد به بچه ها از سن پايين راجع به اين مسئله، خطرات و نيازهاى روحى جسمى- انسانى آگاهى داد تا از زير بنا نسبت به حل اون اقدام كرد
      جسارت خانم درخشنده ى عزيز را تحسين ميكنم....

    • مریم

      افرین به خانم درخشنده موضوع خوبی را انتخاب کرده اند

    • بدون نام

      خیلی خوب کاری میکنن،سینما به همچین موضوعایی نیاز داشت

    • امید شاهرخی

      فقط شهاب حسینی عشق منه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج