adexo3
۲۱۲۵۸۱
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

تصمیم دولت درباره حضور زنان در ورزشگاه ها

«شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان به خبرگزاری آمریکایی گفت که اجازه حضور تعداد محدودی از بانوان برای دیدن مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران داده می‌شود.

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان از حضور تعدادی محدودی از بانوان در سالن برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبان در تهران خبر داد.

«شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گفت که اجازه حضور تعداد محدودی از بانوان در سالن برگزاری مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران داده خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان تصریح کرد: «حدس می‌زنم تعداد محدودی از زنان که عمده آنها را خانواده‌های بازیکنان تیم ملی شکل می‌دهد، بازیهای والیبال را تماشا خواهند کرد. اگر این موضوع عملا برای چند بار اتفاق بیافتد نگرانیها کاملا رفع خواهد شد و ثابت خواهد شد که دادن اجازه به زنان برای تماشای مسابقات ورزشی مردان ، مشکل‌ساز نیست».

این مقام ایرانی افزود: «تدابیر لازم باید اندیشیده شود تا نگرانیها گسترش نیابند. این موضوعی است که به راحتی قابل مدیریت است تا مساله به معضل تبدیل نشود. حضور زنان و خانواده‌ها در استادیومها وضعیتی رسمی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند فضای ورزشگاه‌ها را تعدیل کرده و روحی اخلاقی به آنها ببخشد».

او در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی تعداد بانوان در این نهاد را «کمتر از ۳ درصد» از مجموع ۲۹۰ نماینده عنوان کرد و گفت: «باید برای زنان در پارلمان سهمیه جنسیتی اعمال شود. آنچه ما پیشنهاد داده‌ایم (اختصاص) ۳۰ درصد از کرسی‌های پارلمانی است».

شهیندخت مولاوردی فروردین ۱۳۹۴ در مصاحبه با رسانه‌های داخلی ایران گفت: حضور خانواده ها و زنان در مسابقات والیبال در سالن‌های ورزشی این رشته تایید نهایی شده است. وی همچنین گفته بود: این تصمیم در کمیته مشترکی که با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امورزنان ریاست جمهوری و وزارت کشور در وزارت کشور برگزار شد، اتخاذ شده است.

موضوع حضور یا عدم حضور بانوان در سالنهای محل برگزاری مسابقات والیبال از سال گذشته دستمایه فشارهای غیرورزشی و سیاسی شده و رسانه‌های مخالف ایران از جمله بی‌بی‌‎سی فارسی درباره این موضوع جنجال‌آفرینی کرده‌اند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه چه اشکالی داره زنان به ورزشگاه ها بیان ؟؟؟؟
      اگه اجازه حضور زنان رو در ورزشگاه ها نمی دین لااقل بازی رو تو تلویزیون درست نشون بدین ....

    • سماء

      منم میخوام برم ورزشگاه خب یعنی چی آخه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج