۲۱۲۷۷۰
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بانوان در خط مقدم مبارزه با افراط

چندی پیش خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که برخی از افراطیون قصد دارند قوانین کشوری را زیر پاگذاشته و با حمله به بانوان حاضر در استادیوم آزادی که برای تماشای بازی والیبال ایران خواهند آمد، مانع از حضور بانوان در استادیوم ها شوند و به قولی زهرچشم بگیرند.

سوت: چندی پیش خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد که برخی از افراطیون قصد دارند قوانین کشوری را زیر پاگذاشته و با حمله به بانوان حاضر در استادیوم آزادی که برای تماشای بازی والیبال ایران خواهند آمد، مانع از حضور بانوان در استادیوم ها شوند و به قولی زهرچشم بگیرند.

بانوان در خط مقدم مبارزه با افراط

ماجرای حضور بانوان ایران در استادیوم ها

دو ماجرای مختلف را برایتان درمورد حضور بانوان در استادیوم ها می گویم اما قبل از آن بد نیست به این صحبت پدر تهران درمورد حضور بانوان در استایوم ها پیش از انقلاب ۵۷ نگاهی بیندازید.

اما پس از انقلاب ماجرای حضور بانوان در استادیوم ها در دهه های هفتاد و هشتاد آن چنان مطرح شد که جعفر پناهی از کارگردان های به نام کشورمان که مدتی را در حبس به سر برد با ساختن فیلم دایره (The circle) به این ماجرا اعتراض هنری کرد. ماجرای این فیلم حضور چند بانو و تلاش آنها برای رفتن به استادیوم بود.

ماجرای دوم برمی گردد به حوالی زمانی که ما سال گذشته به لیگ جهانی والیبال رفتیم و بازی هایی که در ایران برگزار شد؛ در همین زمان بود که غنچه قوامی دو رگه ایرانی - بریتانیایی در کشورمان دستگیر شد. بسیاری از رسانه ها گفتند که وی به خاطر تلاش برای جاسوسی در ایران دستگیر شده ولی چیزی که مسلم بود تلاش این بانو برای دیدن بازی های ایران بوده است. آری گراسا پس از ۱۸ ماه از این ماجرا در مجمع عمومی فدراسیون بین المللی والیبال از کشور ایران درخواست کرد که این بانو را آزاد کند.

بانوان در خط مقدم مبارزه با افراط

ماجرای قانونی کردن حضور زنان در ورزشگاه برای دیدن بازی های والیبال

آری گراسا پیش از حرکتی که در مجمع عمومی فیبا انجام داد در دیداری از محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران خواسته بود که این مسئله را بررسی کند. میزبانی جام ملت های آسیا در والیبال به ایران داده شده بود و ایران اصلا دوست نداشت از این فرصت فوق العاده محروم بماند و از سویی آری گراسا هم تهدید کرده بود که اگر ورود بانوان به ورزشگاه ها آزاد نشود میزبانی را از ایران خواهند گرفت. برای مدتی کوتاه هم این مسئله انجام شد و ایران میزبانی را از دست داد اما پس از رایزنی های داورزنی میزبانی به ایران بازگشت.

کش و قوس های زیادی طی شد تا مسئولین دولتی ایران و شورای امنیت ملی راضی شوند که ایران، بانوان ایرانی را به ورزشگاه ها راه دهد. همان طور که می دانید پیشتر بانوان کشورهای دیگر می توانستند در ورزشگاه والیبال آزادی شرکت کنند اما ایرانیان نمی توانستند! در نهایت با رای شورای عالی امنیت ملی برای مشاهده بازی های والیبال توسط بانوان مقرر شد که بانوان می توانند در استادیوم ها حضور یابند.

بانوان در خط مقدم مبارزه با افراط

آیا مردم افراط را می پذیرند؟

یک سری از گروه های افراطی که خودشان را انصار حزب الله نامیده اند فراخوان داده اند که می خواهند پیش از شروع بازی های والیبال ایران به استادیوم بیایند و مانع از حضور بانوان در ورزشگاه شوند. این مسئله با توجه به تصویب قانون حضور زنان در ورزشگاه ها کاملا غیرقانونی است. این افراد حتی گفته اند که در صورت لزوم به خونریزی هم دست خواهند زد! بلیت های بازی های والیبال به احتمال زیاد به صورت آنلاین خریداری می شود و هرکس که بلیت ها را خریداری کند قطعا مجوز حضور در ورزشگاه را خواهد داشت و هیچ کس حق ندارد مانع شود اما باید منتظر ماند و دید که این گروه افراطی که پیش از این در مقابل فیلم های گشت ارشاد و… تظاهرات به راه انداخته بودند آیا جرات خواهند کرد امنیت ملی را مخدوش کنند؟

بانوان در خط مقدم مبارزه با افراط

شما چه فکر می کنید؟ مرحوم مرتضی احمدی حضور بانوان را در ورزشگاه ها نشانه ای بر قوت اجتماع می داند اما این گروه افراطی … آیا این گروه افراطی مانع بانوان خواهند شد یا آنکه نمی توانند جلوی موج مردمی حمایت از تیم ملی والیبال ایستادگی کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      از اين طرف بوم نيافتيم!

      به نظر من از دو طرف دسيسه است. يك افراطي از اون طرف يه چيزي ميگه و داد ميزنه كه نبايد زنها برن. يه افراطي هماز اين طرف براي تخريب كامل همه اون اشخاص . پياز داغ ميدن و تخريب و شيطنت مي كنند
      ما مردم بايد مواظب دو طرف باشيم.
      به اميد موفقيت تيم واليبال دربازي هاي خانگي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج