adexo3
۲۲۳۰۵
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

شگفتی فرانسوی از ولخرجی ایرانی

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی از بازار پررونق خودروهای لوکس خارجی از ولع ثروتمندان ایرانی برای خرید اتومبیل های بسیار گران خارجی آن هم به دو یا سه برابر قیمت اصلی ابراز شگفتی کرده است

شگفتی فرانسوی از ولخرجی ایرانی

هفت صبح: این بار دهان فرانسوی ها از شگفتی باز مانده است. خبرگزاری فرانسه طی گزارشی از بازار پررونق خودروهای لوکس خارجی از ولع ثروتمندان ایرانی برای خرید اتومبیل های بسیار گران خارجی آن هم به دو یا سه برابر قیمت اصلی ابراز شگفتی کرده است:

یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودرو تمام پول را پرداخت می کنند که در کل دو یا سه برابر قیمت اصلی آن است. این در حالی است که در اروپا پرداخت نقدی و کامل به ندرت اتفاق می افتد و اتومبیل ها به صورت اقساط خریداری می شوند.

شگفتی فرانسوی از ولخرجی ایرانی

براساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، ۵۶۳ مدل مختلف «پورشه» در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر ۵۰ میلیون دلار دارد.

به نوشته فرانس پرس، هدف پورشه فروش ۸۰۰ خودرو در سال جدید ایرانی است. «مازراتی» هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. «مازراتی» و «پورشه» به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم ۲۰ درصد مواجه هستند.

شگفتی فرانسوی از ولخرجی ایرانی

به گزارش برترین ها در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند ۱۱۰ هزار دلار (مانند پورش باکستر) تا ۳۶۰ هزار دلار (مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودرو می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق ۷۰۰ دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند. بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها ۴۰ هزار خودرو در سال گذشته به ایران وارد شد. در بهمن ماه گذشته گزارشی درباره اوضاع بی حساب و کتاب خودروهای لوکس خارجی در ایران کار کردیم. آنجا نوشتیم برآیند تعرفه ۹۰ و در واقع ۱۲۰ درصدی واردات اتومبیل های خارجی و همین طور بالارفتن ناگهانی نرخ برابری دلار آشفته بازاری در حوزه اتومبیل های لوکس ایجاد کرد.

شگفتی فرانسوی از ولخرجی ایرانی

فرصت طلبی برخی از واردکنندگان و فروشندگان این خودروها این افزایش قیمت را شتابی نجومی و بدون منطق بخشید. آنجا نوشتیم که به عنوان مثال پورشه پانامرا حتی با تعرفه ۱۲۰ درصدی و دلار ۱۸۰۰ تومانی با توجه به قیمت اصلی ۹۶ هزار دلاری اش نباید با قیمت سرسام آور ۴۲۰ میلیون تومان معامله شود.

در حالی که قیمت مدل توربو آن به بیش از ۶۵۰ میلیون تومان نیز می رسد! یا بنز CLS۵۰۰ که در بدترین حالت باید قیمتی زیر ۳۰۰ میلیون تومان داشته باشد اما در آشفته بازار خودرو تا ۴۸۰ میلیون تومان معامله می شود و عجیب آنکه روز به روز بر حضور این اتومبیل های سوپرلوکس اشرافی در خیابان های تهران و برخی شهرهای دیگر افزوده می شود.

(جالب است بدانید گزارش فرانس پرس علاوه بر مصاحبه های میدانی با چند فروشنده، بر مبنای اطلاعات ارایه شده در گزارش های بخش خودرو «هفت صبح» تنظیم شده است!)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • meshki push

      faghat
      lamborghini super sport
      range meshki
      ASHEGHESHAM

    • iman

      in uani dare ekhtelaf sath ejtemaie ezafe mishe roz dar rooz be pool dar shodan mardoom rabti nadare!!!!!

    • hiva

      دارندگی و برازندگی
      خوشبحالشون ایییییییشششالله خدا به ما هم بده

    • فاران

      فاصله طبقاتی در ایران صدای اروپاییها رو هم در آورده ، یکی دنبال پیکانه که شکم بچه اش رو سیر کنه یکی دنبال پورشه و لامبورگینی !!!!!!

    • Melody

      har ki bishtar pol bede bishtaram ash mikhore dg nushe juneshon

    • محسن

      سلام معلومه ديگه همه ميدانيم چه كساني هستند . تا روز انتقام از دزدان بيت المال صلوات چيزي نمانده است . خيلي نزديك است .

    • foaad

      با سلام خدمت تمامی دوستان
      مثل اینکه نفس این گزارشگر از جایی گرمی بلند میشه کدوم ایرانی بطور متوسط 700 دلار در ماه میگیره که جناب نوشتند حقوق متوسط یک ایرانی 400 هزار تومنه که میشه 200 دلار نه 700 دلار اگه همچین فیش حقوقی دیدین لطف کنید بذارید تو سایت تا ما هم ببینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج