۲۵۵۶۸۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

گروکشی خودروسازان در رکود

سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری معتقد است که بیکاری واقعی کارگران از نابسامانی‌های اخیر بازار خودرو به میزان تبلیغات صورت‌گرفته نیست و خودروسازان از این موضوع برای فروش محصولات خود گروکشی می‌کنند.

خبرگزاری آنا: سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری معتقد است که بیکاری واقعی کارگران از نابسامانی‌های اخیر بازار خودرو به میزان تبلیغات صورت‌گرفته نیست و خودروسازان از این موضوع برای فروش محصولات خود گروکشی می‌کنند.

علی‌اکبر سیارمه با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان بازار را انحصاری کرده‌اند، افزود: این خودروها از کیفیت‌های روز جهان به دور بوده‌اند و قیمت‌ آنها با کیفیتشان متناسب نیست.

وی تصریح کرد: متاسفانه هر زمان که از بی کیفیت بودن خودروهای تولید داخلی صحبت می‌شود، خودروسازان بحث احتمال بیکاری و تعدیل کارگران را پیش می‌کشند.

سیارمه ادامه داد: بدیهی است که در صورت کاهش تولید، اشتغال هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، اما این مقطعی است و خودروسازان باید به فکر ارتقای کیفیت برای رونق بازار خود باشند.

نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری در شورای عالی کار با تاکید بر اینکه در نابسامانی‌های صنایع از بیکاری کارگران بهره‌ برده می‌شود، بیان کرد: گرانی مواد اولیه و یا افزایش قیمت حامل‌های انرژی چه ارتباطی به کارگر دارد که کارفرمایان از بیکاری به عنوان اهرم در این زمینه استفاده می‌کنند؟ بر اساس آمارها و محاسبات، دستمزد کارگران نقش چندانی در هزینه‌های تولید ندارد.

وی تاکید کرد: در جلسات تعیین دستمزد نیز کارفرمایان افزایش نرخ حقوق کارگر را منتج به بیکاری آنها اعلام می‌کنند، در حالی که باید ریشه اصلی رکود تعیین و حل‌وفصل شود.

سیارمه اضافه کرد: اگر بیکاری اکنون خود را در جامعه نشان داده آیا تنها به علت نخریدن محصول داخلی است؟ تولیداتی وجود دارند که در بدترین اوضاع اقتصادی فروش خود را دارند، بنابراین باید میزان کیفیت افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه نباید به جای حل ریشه‌ای مسائل، نیروی کار به عنوان یک اهرم فشار قرار گیرد، اظهار کرد: مگر در روزهای رونق به جامعه کارگری توجه می‌شود که در دوره رکود همه زیان‌ها را متوجه کارگران می‌کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر در روزهای رونق به جامعه کارگری توجه می‌شود که در دوره رکود همه زیان‌ها را متوجه کارگران می‌کنند؟ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج