adexo3
۲۶۲۷۳۳
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

آمریکا: دیگر به طالبان حمله نمی کنیم

وزارت دفاع آمریکا موسوم به &#۰۳۹;پنتاگون&#۰۳۹; اعلام کرده است از آنجا که طالبان اکنون یکی از طرف های روند مذاکرات صلح در افغانستان محسوب می شود، نیروهای آمریکایی در افغانستان دیگر اقدام به حملات ضدتروریستی علیه طالبان نخواهند کرد.

خبرگزاری ایرنا: وزارت دفاع آمریکا موسوم به 'پنتاگون' اعلام کرده است از آنجا که طالبان اکنون یکی از طرف های روند مذاکرات صلح در افغانستان محسوب می شود، نیروهای آمریکایی در افغانستان دیگر اقدام به حملات ضدتروریستی علیه طالبان نخواهند کرد.

'جف دیویس' سخنگوی پنتاگون به تازگی اعلام کرده است 'ما فعلا عملیات ضدتروریستی علیه طالبان در افغانستان انجام نمی دهیم و در شرایط کنونی، طالبان را یکی از طرف های مهم روند صلح در افغانستان می دانیم.'

حمایت ظاهری آمریکا از طالبان به عنوان یکی از طرف های مذاکرات صلح در افغانستان درحالی است که 'ملا اختر منصور' رهبر جدید طالبان افغانستان به صراحت اعلام کرده است حضور بیگانگان در این کشور، مانع تحقق صلح و ثبات در افغانستان است و تا زمانی که بیگانگان در این کشور حضور داشته باشند، مذاکرات صلح انجام نخواهد شد.

دولت پاکستان هم که ماه های پیش تلاش فراوانی برای آغاز مذاکرات صلح میان طالبان افغانستان و دولت کابل انجام داد و حتی موفق شد دور نخست این مذاکرات را در اسلام آباد برگزار کند، اما به نظر می رسد اکنون به دلیل اختلاف هایی که میان طالبان و دولت کابل و همچنین به دلیل تنش هایی که میان دو کشور همسایه ایجاد شده است، نسبت به گذشته تمایل و اشتیاق کمتری به انجام این مذاکرات دارد.

اخیرا سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی اعلام کرد که هرگونه از سرگیری مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان، بستگی به تصمیم و اراده دولت کابل دارد ضمن اینکه شرایط زمانی کنونی، به دلیل وجود تنش هایی میان کابل و اسلام آباد، برای انجام این مذاکرات مناسب نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      انتظاری نیست که امریکا به هم پیمان قبلی اش حمله کند اگر تاکنون حمله ی هم انجام شده به خاطر عوام فریبی و در کنترل در آوردن هم پیمان بوده نه از بین بردن هم پیمان . امریکا به بقای طالب و داعش نیاز دارد نه از بین بردن آنها.

    • کاوشگر فضایی

      لعنت خدا بر مدعیان ادم کش حقوق بشر ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج