adexo3
۲۶۷۷۵۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

اگر قصد خرید هارد اکسترنال دارید بخوانید

هارد اکسترنال از زمانی که وارد بازار شده به دلیل ابعاد کوچک خود متقاضیان زیادی دارد و در این گزارش به نکاتی درباره خرید آن اشاره می کینم.

باشگاه خبرنگاران جوان: هارد اکسترنال از زمانی که وارد بازار شده به دلیل ابعاد کوچک خود متقاضیان زیادی دارد و در این گزارش به نکاتی درباره خرید آن اشاره می کینم.

هارد اکسترنال - External Hard یک دیسک سخت خارجی است که به عنوان یک گزینه پشتیبان مناسب برای کامپیوتر و اطلاعات شخصیتان محسوب می شود و قابلیت حمل نیز دارد.

از این پس دیگر محدود به این چند گیگابات که در کامپیوتر شما قرار داده شده نیستید و می توانید تا مقیاس چندین ترا بایت (terabytes) اطلاعات، فیلم، موزیک و فایل های مربوط به کارتان را ذخیره کنید.اگر قبلا تجربه خرید این هارد ها را نداشته اید و یا تخصص زیادی در مورد قطعات کامپیوتر ندارید چند نکته ساده در اینجا میتواند به شما کمک کند تا راحت تر و مطمئن تر انتخاب نمایید.

یک برند خوب بخرید

حتما شما هم برند های خاصی مورد علاقه تان است (البته نه فقط در مورد قطعات کامپیوتر) مطمئنا خریدن برند معتبر هزینه بیشتری دارد اما در مورد لوازم جانبی کامپیوتر، مطمئن باشید که هیچ گران و ارزانی بی حکمت و علت نیست. اگر یک هارد برند خوب با ظرفیت ۱۰۰ گیگا بایت به قیمت ۱۰۰ دلار باشد و همان هارد در یک برند دیگر ۸۰ دلار فکر میکنید علتش چیست؟ شرکت تولید کننده شما را دوست دارد؟ شرکت تولید کننده می خواهد سود کمتری ببرد!؟ نه به این دلیل است که مطمئنا قطعات سازنده ارزان تر بوده اند و حتما کیفیت پایین تری دارند.

اگر قصد خرید هارد اکسترنال دارید بخوانید

جنبه دیگر خرید یک برند معروف گارانتی ای است که شرکت ارائه می کند و اگر روزی مشکلی با کالای خریداری شده داشته باشید ممکن است از برند ناشناس X حتی شماره تلفن یا Email هم پیدا نکنید. بنابراین صرفه جویی در این مورد ارزش از دست دادن اطلاعاتتان را ندارد.

از Google کمک بگیرید

در مورد هر برند یا مدلی که تصمیم به خریدش را دارید همیشه قبل از خرید آن را در گوگل بررسی کنید. کامنت های کاربران را در سایت ها بخوانید، به این ترتیب در مورد برند و مدل انتخابی مطمئن شوید. برای این کار وقت بگذارید مطمئن باشید که بعدا از این بررسی و وقتی که گذاشته اید پشیمان نخواهید شد.

اتصال به کامپیوتر

وقتی در مورد خرید یک هارد اکسترنال صحبت می کنیم باید در مورد نحوه مطابقت اتصال های آنها با کامپیوتر خودتان دقت کنید. هارد های اکسترنال دو نوع اتصال را پشتیبانی میکنند، USP و Firewire اتصال از نوع Firewire سریع ترین نوع اتصال می باشد اما احتمالا کامپیوتر شما آنرا پشتیبانی نمیکند. عمده کامپیوترهای امروزی اتصال USB را پشتیبانی می کنند.

اما مورد بعدی نوع های مختلف USB است، باید ببینید کامپیوتر شما کدام نسخه از USB را دارا می باشد. اتصال های USB کلا سه نوع USB۱.۰ - USB۲.۰ و USB۳.۰ می باشند. حداقل نسخه USB برای اینکه بتوانید از هارد اکسترنالتان استفاده کنید USB۲.۰ می باشد.اگر کامپیوتر شما پورت USB نداشته باشد می توانید یک کارت مبدل تهیه نموده و روی Main Board کامپیوتر خود نصب نمایید.

اگر قصد خرید هارد اکسترنال دارید بخوانید

سرعت

هرچه سرعت هارد اکسترنال شما بیشتر باشد، سرعت انتقال اطلاعات نیز بیشتر خواهد شد. به زبان ساده نکاتی را که باید به آنها توجه کنید برایتان عنوان می کنیم، با در نظر گرفتن این موارد کلیدی می توانید میزان سرعت یک هارد را تشخیص دهید و انتخابی مناسب داشته باشید.

Seek Time بهتر است ۱۰ میلی ثانیه یا کمتر باشد. (هرچه کمتر بهتر)

Buffer Size حداقل ۴MB مگابایت هرچه بیشتر باشد بهتر است.

RPM تعداد دور در دقیقه، که مسلما هرچه بیشتر باشد بهتر است. برای اکثر هارد ها ۵۴۰۰Rpm می باشد اما ۷۴۰۰Rpm خیلی بهتر است.

با در نظر گرفتن این سه نکته به راحتی می توانید انتخاب کنید. ممکن است این نکات روی جعبه هارد نوشته شده باشد، اما اگر هم نوشته نشده بود میتوانید در مورد مشخصات آن در Google جستجو کنید.

حجم ذخیره سازی

Size آسان ترین قسمت خرید هارداکسترنال توجه به حجم ذخیره سازی می باشد. با توجه به نیاز کنونی خود و یک تخمین از آینده احتمالی در مورد حجم اطلاعاتتان و همچنین بودجه خود انتخاب نمایید. معمولا ۵۰% بیشتر آنچه که در حال حاضر مورد نیاز است را در آینده دورتر احتیاج خواهید داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقت کنید هاردهای ضد ضربه هنگام وصل بودن به کامپیوتر دیگه ضد ضربه حساب نمیشن!!!
      هارد به اصطلاح ضد ضربه من موقع کار از ارتفاع نیم متری افتاد روی قالی و کل اطلاعاتم نابود شد و دیگه کامپیوتر نشناختش!!!!!!!!!!!

      تجربه من

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج