۲۷۸۰۷۸
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سهم بنزین در آلودگی هوای تهران

در حالی که آلودگی هوای تهران وضعیت جاری پایتخت را از حالت نرمال خارج کرده است، شرکت پخش فراورده‌های نفتی می‌گوید بیش از ۸۳ درصد بنزین توزیعی در استان تهران، یورو ۴ است.

خبرگزاری ایسنا: در حالی که آلودگی هوای تهران وضعیت جاری پایتخت را از حالت نرمال خارج کرده است، شرکت پخش فراورده‌های نفتی می‌گوید بیش از ۸۳ درصد بنزین توزیعی در استان تهران، یورو ۴ است.

معضل آلودگی هوای کلانشهر تهران که طی چند سال گذشته بسیار مورد توجه بوده، با وجود تمام اقدامات از جمله افزایش محدوده اضطرار، زوج و فرد، معاینه فنی خودروها، تعطیلی ادارات، آبپاشی، نصب فن و پنکه و ... بازهم به عنوانی چالشی بسیار مهم سلامت شهروندان تهرانی را تهدید می‌کند.

در این میان شرکت پخش فراورده های نفتی می‌گوید بیش از ۸۳ درصد بنزین توزیعی در استان تهران بنزین با کیفیت یورو۴ است و وضعیت تامین سوخت این کلانشهر نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته است.

پیگیری های ایسنا از شرکت پخش فراورده های نفتی نشان می‌دهد روزانه مجموعا ۱۴.۵ میلیون لیتر در سطح استان تهران توزیع می‌شود که از این میزان، ۱۲ میلیون لیتر آن بنزین یورو۴ است.

براساس این گزارش، از ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ توزیعی در استان تهران، ۱۱.۵ میلیون لیتر به کلانشهر تهران اختصاص می‌یابد و ۵۰۰ هزار لیتر نیز در حومه تهران توزیع می‌شود.

در همین حال، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران نیز گفته است که آلودگی اخیر هوا در تهران ارتباطی با نیروگاه‌های برق استان ندارد.

فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که در شهر تهران دو نیروگاه طرشت در منطقه ستارخان با ظرفیت ۴۰مگاوات و نیروگاه بعثت در جنوب تهران با ظرفیت ۲۱۰ مگاوات فعالیت می‌کنند، افزود: این نیروگاه‌ها با گاز که سوخت پاکی است، تغذیه می‌شوند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای تهران ادامه داد: مابقی نیروگاه‌ها اطراف شهر تهران هستند که گازوئیل مصرف می‌کنند.

وی با بیان این‌که مصرف برق تهران ۶۵۰۰ مگاوات است، ادامه داد: تنها نیروگاهی که از مازوت که بیشترین میزآن آلودگی را دارد تغذیه می‌کند نیروگاه شهید رجایی در دشت قزوین است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجيد

      با سلام
      كلاهبرداري در پمپ بنزين
      جديد جديد

      ابتدا ده ليتر با كارت زده ميشود و به بهانه اتمام كارت كارت تعويض و سوختگيري انجام ميشود و پس از سي يا چهل ليتر نازل خارج و ده ليتر اول را با مقدار فعلي جمع و تقاضاي وجه وبا كارت مينمايند

      توجه توجه تا وقتي نازل به جاي اول بازنگردد مقدار واقعي همان شماره استو ده هزار تومان اضافي كلاهبرداري است

      خواهشمندم رسانه اي فرماييد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج