adexo3
۲۹۸۱۸۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

برنامه‌نویس‌ زن بهتر است یا مرد؟

کدهایی که خانم‌ها در GitHub دستکاری می‌کنند، بیشتر از آقایان پذیرفته می‌شوند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: شاید به دور و اطراف‌تان نگاه کنید و بیشتر آقایان را پشت کامپیوتر ببینید، اما بر اساس تحقیقات جدیدی که انجام شده، خانم‌ها هم در مقابل جنس مقابل‌شان چیزی کم ندارند. محققان دانشگاه فنی کالیفرنیا و دانشگاه کارولینای شمالی، اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که خانم‌ها برنامه‌نویس‌های بهتری از آقایان هستند.

برنامه‌نویس‌ زن بهتر است یا مرد؟

این تحقیقات که البته هنوز هم توسط پژوهشگران دیگر تایید نشده است، به بررسی چهار میلیون نفر که روزانه در GitHub فعالیت می‌کنند پرداخته. محققان توانسته‌اند جنسیت ۱.۴ میلیون نفر از این تعداد را مشخص کنند. آن‌ها سپس به این نتیجه رسیده‌اند که از تمام درخواست‌های تغییر کدی که از سوی خانم‌ها در GitHub انجام می‌شود، ۷۸.۶ درصد پذیرفته می‌شوند. این رقم برای آقایان، ۷۴.۶ درصد است.

با این حال، نکته‌ی جالب این جا است که اگر جنسیت کاربرانی که درخواست تغییر کدها را داده‌اند مشخص شود، این رقم برای خانم‌ها پایین می‌آید؛ یعنی اگر کسانی که درخواست تغییر کد را دریافت کرده‌اند، بدانند طرف مقابل‌شان یک خانم است، کمتر به درخواست توجه می‌کنند. بر اساس تحقیقات انجام شده، دستکاری کدها توسط خانم‌هایی که جنسیت‌شان از پروفایل آن‌ها مشخص است، ۶۲.۵ درصد قبول می‌شوند. در حالی که اگر جنسیت‌شان مشخص نباشد، این رقم به ۷۱.۸ درصد افزایش می‌یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با توجه به اینکه برنامه نویسی نیاز به دقت و ریز بینی داره خانم ها میتونن تو این زمینه موفق باشند ولی از طرفی بعلت نیاز به تحلیلهای منطقی و دید کلان به سیستم، این موضوع براشون سخت خواهد بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج