adexo3
۳۰۰۴۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ابلاغ بخشنامه نرخ‌های جدید سود بانکی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی،‌ نرخ‌های جدید سود بانکی را ابلاغ و ضمن تاکید بر حسن اجرای این بخشنامه از سوی بانک‌ها، از برخورد قاطع با بانک‌های متخلف خبر داد.

روزنامه دنیای اقتصاد: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی،‌ نرخ‌های جدید سود بانکی را ابلاغ و ضمن تاکید بر حسن اجرای این بخشنامه از سوی بانک‌ها، از برخورد قاطع با بانک‌های متخلف خبر داد.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

احتراما؛ به‌این وسیله به استحضار مي‌رساند شوراي پول و اعتبار در يک هزار و دويست و پانزدهمين جلسه مورخ ۲۷/ ۱۱/ ۱۳۹۴، ضمن تاييد و حمايت کامل از اقدامات و تدابير بانک مرکزي در فراهم کردن و تمهيد شرايط براي کاهش نرخ‌هاي سود بانکي همسو و متناسب با اقتضائات اقتصاد کلان و به‌ويژه نرخ تورم و استقبال از تفاهم و توافق اخير شبکه بانکي کشور درخصوص تعديل نرخ‌هاي سود علی‌الحساب سپرده‌هاي بانکي و تاييد و تصويب نرخ حداکثر ۱۸ درصد براي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري مدت‌دار يکساله و حداکثر ۱۰ درصد براي سپرده‌هاي سرمايه‌گذاري کوتاه‌مدت کمتر از سه‌ماه، مقرر کرد:

«حداکثر نرخ سود تسهيلات عقود غيرمشارکتي بانک‌ها و موسسات اعتباري معادل ۲۰ درصد و سقف نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتي هنگام عقد قرارداد بين بانک‌ها و موسسات اعتباري و مشتري معادل ۲۲ درصد تعيين مي‌شود. اعطاي تسهيلات در چارچوب عقود مشارکتي با نرخ سود بالاتر از سقف تعيين شده، منوط به ارائه طرح توجيهي لازم توسط بانک‌ها و موسسات اعتباري و تاييد آن از سوي بانک مرکزي خواهد بود.» ضمن تاکيد دوباره و عطف توجه آن مقام محترم به مفاد بخشنامه‌هاي شماره ۹۴/ ۳۱۴۹۳۱ مورخ ۳۰/ ۱۰/ ۱۳۹۴ و شماره ۹۴/ ۳۴۲۴۷۳ مورخ ۲۴/ ۱۱/ ۱۳۹۴ و اعلام اينکه کليه قراردادهاي افتتاح حساب سپرده و اعطاي تسهيلات از ۱/ ۱۲/ ۱۳۹۴ بايد در چارچوب نرخ‌هاي فوق منعقد شود، خواهشمند است دستور فرمايید مراتب به قيد تسريع به تمامي واحدهاي ذي‌ربط آن بانک/ موسسه اعتباري غيربانکي ابلاغ و بر حسن اجراي آن تاکيد و نظارت دقيق شود. همچنين مقتضي است ترتيبي اتخاذ شود تا نسخه‌اي از بخشنامه ابلاغي به واحدهاي ذي‌ربط، به مديريت کل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباري اين بانک ارسال شود.

در خاتمه، ضمن تاسي به فرمايش اخير مقام محترم ریاست‌کل بانک مرکزي مبني بر اينکه با پايبندي و تقيد به تفاهم‌ها و توافقات به عمل آمده و تمکين به ضوابط و منویات شوراي محترم پول و اعتبار به‌عنوان مرجع عالي سیاستگذاري پولي و بانکي در کشور، نبايد اجازه دهيم خدمات، تلاش‌ها و حيثيت نظام بانکي کشور مخدوش و تحت‌الشعاع قرار گيرد، بر اين مهم تاکيد مي‌نمايد که بانک مرکزي براي حسن اجراي مصوبه شورا درخصوص نرخ‌هاي سود عزم و اهتمام جدي داشته و يقينا با موارد نقض آن از طريق هیات انتظامي بانک‌ها برخورد قاطع خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج