۳۲۲۰۹۵
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

شكستن سكوت با چاشنی فراموشی!

ظاهرا عيد احمدي‌نژاد تمام نشده است و هنور حاميانش براي تبريك سال جديد با او ديدار مي‌كنند. اين روزها كه بحث رياست‌جمهوري مجدد احمدي‌نژاد از سوي حاميانش مطرح مي‌شود سكوت او سبب افزايش ابهامات شده بود اما ظاهرا در ديداري كه از سوي جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي تهران با او صورت گرفته، بالاخره سكوت احمدي‌نژاد شكست و بيش از يك سلام و احوالپرسي ساده سخن گفته است.

روزنامه آرمان- مطهره شفیعی: ظاهرا عيد احمدي‌نژاد تمام نشده است و هنور حاميانش براي تبريك سال جديد با او ديدار مي‌كنند. اين روزها كه بحث رياست‌جمهوري مجدد احمدي‌نژاد از سوي حاميانش مطرح مي‌شود سكوت او سبب افزايش ابهامات شده بود اما ظاهرا در ديداري كه از سوي جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي تهران با او صورت گرفته، بالاخره سكوت احمدي‌نژاد شكست و بيش از يك سلام و احوالپرسي ساده سخن گفته است.

جمله‌اي از او اذهان را به خود مشغول كرده است و آن اينكه: « مقابله با افزايش مطالبات به حق مردم كار شيطاني است» منظور او از افزايش توقعات چيست؟ آيا احمدي‌نژاد خواستار بيان اين موضوع است كه پس از رفع تحريم‌ها نبايد تغييرات زيادي در جامعه ايجاد شود چرا كه دراين صورت ناكارآمدي هاي دولت قبل كه او رياستش رابر عهده داشت عيان مي‌شود و يا اينكه اين پيام را مي‌دهد كه دولت يازدهم در بهبود وضعيت زندگي مردم توانايي لازم راندارد و از سوي ديگر به دولت مي‌گويد كه اگر نيازهاي مردم را برآورده نكند كار شيطاني كرده است كه هر دو فرضيه يك نتيجه دارد و آن هم ناامید كردن مردم نسبت به دولت روحاني كه شايد انتظار دارد ثمره آن را در سال ۹۶ مشاهده كند.

اما افسوس مردم سال ۸۴ يا ۹۶ تفاوت هاي زيادي كرده‌اند واگر در سال ۸۴ از سياست‌هاي دولت اصلاحات گلايه داشتند و به او راي دادند اما در سال ۹۲ هم «نه» بلندتري به جريان او دادند. مردم در سال ۹۲ بار ديگر به اصلاح‌طلبان و اعتداليون اعتماد كردند چون اصلاح اين جريان سياسي را لمس نمودند پس جريان احمدي‌نژاد هم بهتر است به جاي تخريب دولت روحاني به اصلاح خود بپردازد كه اين ره كه مي‌رود به تركستان است! بهتر است احمدي‌نژاد آن سال‌هايي كه ياران او توجهي به مطالبات مردمي نداشتند را به خاطر بياورد و سپس از لفظ شيطاني برای نقد مسئولان كه برازنده هيچ دولت يا سياستمداري نيست، استفاده كند.

احمدي‌نژاد اينچنين سخن گفت كه «بدون ترديد با بسط آزادي و قدرت و خارج كردن آنها از انحصار يك جماعت خاص بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد.» احمدي‌نژاد نقش دانشگاه‌ها و اساتيد را در جهت ترويج و گسترش علم، معرفت و دانش بشري بسيار مهم خواند و تاكيد كرد: هر تلاش علمي در خدمت مردم، يك كار ديني است و تفكيك اين دو از يكديگر يا در مقابل هم دانستن علم و دين از بدفهمي ناشي مي‌شود. وي بالاترين كار ديني را انجام كار علمي، سازنده و مفيد دانست و گفت: دين آمده است تا براي انسان‌ها فرصت كمال و سعادت حقيقي را فراهم آورد، بنابراين هركار علمي كه درخدمت اقتصاد، فرهنگ، امنيت و ارتقای جامعه باشد قطعا از بهترين كارهاي ديني محسوب خواهد شد. احمدي‌نژاد آزادي حقيقي را فقط در سايه حاكميت ارزش‌هاي الهي و انساني ممكن دانست و گفت: جامعه رشد يافته يك جامعه آزاد است.

ريشه مشكلات در آزادي و قدرتمند بودن انسان‌ها نيست بلكه در انحصار آزادي و قدرت است. بدون ترديد با بسط آزادي و قدرت و خارج كردن آنها از انحصار يك جماعت خاص، بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد. وي مقابله با افزايش مطالبات به حق مردم را يك كار شيطاني توصيف كرد و گفت: همه مصلحان و پيامبران الهي آمده‌اند تا سطح مطالبات انسان را ارتقا دهند و او را از سرگرم شدن به مسائل كوچك و سطح پايين برحذر دارند و به انسان كمك كنند تا ظرفيت وجودي خود را براي حركت در مسير كمال ارتقا دهد.

احمدي‌نژاد حركت در مسير قدرت و آزادي بي‌نهايت را لازمه تجلي اسماء الهي در وجود انسان برشمرد و در بخش پاياني سخنانش تصريح كرد كه انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك انديشه، مكتب، نرم افزار و يك راه، همانند بعثت نبي مكرم اسلام (ص)، پيامبر عظيم الشان او مظلوم واقع شده است زيرا بسياري از كارها و رفتارها به حساب انقلاب گذاشته شده است كه در واقع هيچ نسبتي با اصل انقلاب ندارد.

بنابراين از اساتيد دانشگاه‌ها درخواست مي‌كنم تا در بالاترين تراز انقلاب و از رهگذر تبيين و معرفي صحيح انديشه و حقيقت هميشه جذاب انقلاب به نيازهاي فكري بشر، پاسخي درخور بدهند. وي خواستار پاسخ به نيازهاي انديشه‌اي با ارائه انديشه برتر در ميحط‌هاي علمي و دانشگاهي شد و تاكيد كرد كه ملت ايران ظرفيت آن را دارد كه انديشه برتر در اقتصاد، جامعه‌شناسي، علوم اجتماعي، مديريت، روابط بين‌الملل و ساير حوزه‌هاي مورد نياز بشر را ارائه كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي اوغلو

      روزنامه وزين ارمان ما تركها مثلي داريم كه مي گوئيم تا توت درنيامده عيد است وبخاطر ملاحظه حال ادمهاي تنبل ومنگولهاي مردد وكوتوله هاي دلقك ماب علاوه بر سيزده عيد ناچارا پنجاهمين روز ازسال جديد راهم به بهانه هاي مختلف جشن ميگيريم اما هيهات ازبيداري همچنان بخواب مرگ وجهالت فروخفته اند تا چها رشنبه سوري سال نو برسد شايد توپ وترقه چهارشنبه صوري بيدارشان كند اللبته يكي ازرموز تداوم ائينهاي نوروز هميت تكرارها است همانطوركه ميدانيد چهارشنبه سوري خودش فلسفه خودش را دارد ودرقديم فشفشه وترقه جزو ملزومات ان نبود بعدها كه تعدار خوابرفتگان وعمق خوب انها بفزوني گذاشت بخاطر بيداركردن اين جماعت دست باين ناهنجاريها زده شده

    • بدون نام

      احمدي‌نژاد نقش دانشگاه‌ها و اساتيد را در جهت ترويج و گسترش علم، معرفت و دانش بشري بسيار مهم خواند و تاكيد كرد: هر تلاش علمي در خدمت مردم، يك كار ديني است !!!!!!!!!!!اتفاقا در زمان این اقا بیسواد پروری به اوج خودش رسید ومدارک کذایی شد

    • بدون نام

      یک امیدکی دارد ...ولی وقتی اومد جوابشو از مردم میگیره !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج