اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۴۱۲۲
۵۳۴۱
۵۳۴۱
پ

زمان رسمی حرکت مترو شهرآفتاب

مدیر پروژه متروی پرند از آغاز به كار متروی شهر آفتاب از روز دوشنبه برای جابجایی مسافران این مجموعه خبر داد.


تهران - ایرنا - مدیر پروژه متروی پرند از آغاز به كار متروی شهر آفتاب از روز دوشنبه برای جابجایی مسافران این مجموعه خبر داد.

سید قوام‌الدین حسینی روز یكشنبه در جریان بازدید خبرنگاران حوزه كتاب از مجموعه شهر آفتاب گفت: طول متروی پرند 52 كیلومتر است و مسیر آن در ایستگاه شاهد از خط یك متروی تهران منشعب می‌شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر متروی پرند از ساعت 6 صبح تا 12 ظهر فعالیت دارد و از آنجا كه با بودجه دولتی ساخته شده، به شهر آفتاب اولویت توجه ویژه دارد.

حسینی معماری ایستگاه متروی شهر آفتاب را مشابه معماری چهل ستون اصفهان دانست و گفت: طی ایام برگزاری نمایشگاه بین‌المللی كتاب هر چهار دقیقه یك بار، یك قطار در متروی شهر آفتاب تردد می‌كند.

به گفته وی، این ایستگاه ظرفیت آن را دارد كه قطار به طور منظم منتظر باشد تا در صورت افزایش شمار بازدیدكنندگان به خط پرند كمك كند.

حسینی یادآور شد: ظرفیت خط متروی پرند با ظرفیت خط یك متروی تهران برابر است و در ساعات تعطیلی همه خطوط متروی تهران، خط متروی پرند فعال است.

مدیر پروژه متروی پرند ادامه داد: در آینده قطارهایی با سرعت 120 كیلومتر در ساعت در ایستگاه شهر آفتاب تردد كرده و به مسافران فرودگاه امام خمینی(ره) خدمات ارائه می‌كنند.

به گفته حسینی، عملیات عمرانی متروی شهر آفتاب در مرحله نصب است و از فردا ناشران می‌توانند بار خود را از طریق این خط به مكان نمایشگاه منتقل كنند.

وی توضیح داد: چند روزی است كه مترو در ایستگاه شهر آفتاب تردد می كند و تعداد محدودی از كارمندان نمایشگاه و غرفه داران را جابجا می كند.

حسینی، از افزایش پله های برقی این ایستگاه در آینده ای نزدیك خبر داد و افزود: اكنون دو پله برقی برای نمایشگاه بین المللی كتاب فعال است اما تا برگزاری نمایشگاه بعدی، 4 پله دیگر اضافه خواهد شد.

وی همچنین درباره دو تابلوی هنری نصب شده در ایستگاه یاد شده ادامه داد: در یكی از این تابلوها كه به سمت قبله است این عبارت حك شده ' بر آی ای آفتاب صبح امید' كه خطاب به امام عصر (عج) است و عبارت حك شده بر تابلوی دیگر به سمت مرقد مطهر امام راحل جمله ' آیین چراغ خاموشی نیست' است.

وی از 540 تن فولاد به كار رفته در ساخت ایستگاه شهر آفتاب خبر داد و به شیشه های سه جداره بكار رفته در سالن ایستگاه اشاره كرد.

به گفته حسینی، این شیشه ها مانع از نفوذ گرما و حرارت در تابستان و سرما و توفان در زمستان خواهند شد.

فضاهای مسقف برای رستوران، ارتفاع ستون های 14 متری و راه اندازی قطارهایی با سالن های زیاد و فضای مخصوص حمل چمدان از جمله موضوعاتی بود كه حسینی درباره آنها توضیحاتی ارائه كرد.

روز یكشنبه خبرنگاران رسانه های دیداری و شنیداری و مكتوب برای دومین بار از مجموعه شهر آفتاب واقع در رو به روی حرم مطهر امام (ره) بازدید كردند و در جریان روند عملیات عمرانی، پایان نصب تابلوها، غرفه بندی ها و سایر فعالیت های این مكان قرار گرفتند.

پس از بازدید از این مجموعه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه اعضای دست اندركار نمایشگاه بیست و نهم كتاب تهران در نشستی خبری به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج