۳۲۷۴۰۱
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

سرافراز و معادله جانشينی!

در حالي كه روز به روز بر حجم اخبار غير رسمي مبني بر بركناري يا استعفاي رئيس سازمان صدا و سيما افزوده مي‌شود، اين سازمان هيچ موضعي جز سكوت اختيار نكرده است. در روزهاي گذشته شاهد بوديم كه برخي از سايت‌ها و خبرگزاري‌ها، خبري را مبني بر استعفاي محمد سرافراز، رئيس رسانه ملي منتشر كردند.

روزنامه آرمان- مهدی رضایی: در حالي كه روز به روز بر حجم اخبار غير رسمي مبني بر بركناري يا استعفاي رئيس سازمان صدا و سيما افزوده مي‌شود، اين سازمان هيچ موضعي جز سكوت اختيار نكرده است. در روزهاي گذشته شاهد بوديم كه برخي از سايت‌ها و خبرگزاري‌ها، خبري را مبني بر استعفاي محمد سرافراز، رئيس رسانه ملي منتشر كردند.

اين خبرها، حكايت از آن داشت كه سرافراز به دليل فاصله‌اي كه در بين مهره‌هاي كمرش ايجاد شده، بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. عملي كه نيازمند استراحت مطلق اوست. به همين جهت، او تصميم گرفته است كه از اين سمت كناره‌گيري كند. در عين حال، حجم وسيعي از انتقاداتي كه به سياست‌ها و عملكرد سازمان صدا و سيما در طي چند ماه اخير وارد آمده، اين شائبه را ايجاد كرده كه او از سمت رياست اين سازمان بركنار شده است.

هر دو خبر، غيررسمي است و هيچ پالس تاييد يا تكذيبي از سوي صدا و سيما مخابره نشده است. در عين حال، نام‌هاي آشنا و غريبي به عنوان جانشينان احتمالي رياست سازمان عريض و طويل صدا و سيما به چشم مي‌خورد. نام‌هايي نظير غلامعلي حداد عادل، حسن خجسته باقر‌زاده و علي عسگري. با توجه به اينكه حداد عادل، در كسب راي مردم تهران براي راهيابي به مجلس دهم، ناكام بود، اين احتمال مي‌رود كه در مقام شخصيتي فرهنگي، براي جانشيني سرافراز مناسب باشد.

هرچند كه چند روز بعد از انتخابات هفتم اسفند، اين خبرها تكذيب شد. حسن خجسته باقر زاده، از جمله مديران سابق رسانه ملي است كه از زمان روي كار آمدن محمد سرافراز، از كار بركنار شد. تا آن زمان، خجسته معاونت نظارت و برنامه‌ريزي صدا و سيما را عهده‌دار بود. خجسته از سال ۱۳۷۷ معاونت صداي رسانه ملي را عهده‌دار شد و ده سال نيز اين مسئوليت را بر عهده داشت. او كه از مديران خوش نام صدا و سيماست، مقبوليت بسياري در ميان كارمندان اين سازمان دارد.

خاصه در معاونت صدا كه با روي كار آمدن سرافراز و انتصاب نسرين آبرواني به معاونت اين سازمان، انتقادات بسياري به معاون جديد صدا و عملكرد او وارد شده است. گزينه سوم رياست سازمان صدا و سيما، علي عسگري، ديگر مدير معزول در زمان سرافراز است. او كه در زمان رياست عزت‌ا... ضرغامي، معاونت فني صدا و سيما را بر عهده داشت، با خداحافظي ضرغامي، از اين معاونت كنار گذاشته شد. شنيده شده كه او آن چنان به ضرغامي نزديك بود كه رئيس سابق صدا و سيما، نام او را به عنوان جانشين خود، معرفي كرده بوده است. اما ظاهرا علي عسگري جدي‌ترين گزينه است. آن طور كه بعضي از خبرگزاري‌ها نوشته‌اند، محمد سرافراز رسما از همكاران و كارمندان خود خداحافظي كرده و علي عسگري به عنوان سرپرست، مسئوليت او را عهده‌دار شده است. اما اين تمام ماجرا نيست.

تيم حفاظت براي عسگري؟

بنا بر شنيده‌ها، تيم حفاظت عسگري، محافظت از او را به سطح رياست افزايش داده‌اند. خبري كه احتمال رياست او بر جام جم را بيش از پيش قوت مي‌بخشد. در حالي كه سازمان صدا و سيما در قبال تمامي اين خبرها سكوت كرده، رسانه‌ها چاره‌اي جز گمانه زني ندارند. اما آنچه روشن است اين مساله است كه عملكرد سرافراز در طول يك سال و نيم رياست، جايي براي دفاع از او باقي نگذاشته است و در صورت صحت خبر كناره‌گيري سرافراز، مدير جديد بايد تجديد نظري جدي در سياست‌هاي سازمان صدا و سيما اتخاد كند.

ريزش مخاطب، كاهش محبوبيت و اعتماد به رسانه ملي، ديدگاه‌هاي جناحي و يك جانبه‌گرايانه و نارضايتي‌هاي گسترده كارمندان اين سازمان، تنها بخشي از مشكلاتي است كه سازمان صدا و سيما با آن مواجه است. البته اينكه صدا و سيما با تغيير مدير، تغييرات گسترده‌اي در سياست‌هاي خود اعمال كند، چندان محتمل به نظر نمي‌آيد. چرا كه هر فردي بايد در راستاي سياست‌هاي تعيين شده براي اين سازمان حركت كند. شايد شاهد تغيير در تاكتيك‌ها باشيم اما تغييرات راهبردي، اندكي بعيد به نظر مي‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این بنده خدا از روزی که آمد فقط فقط کارش قلع و قمع پرسنل صدا و سیما بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا مطلبمو نصفه جاپ کردین؟؟؟؟!!!!

    • علی

      تيم حفاظت عسگري، محافظت از او را به سطح رياست افزايش داده‌اند.
      با پول مردم چه خودشونو تحویل میگیرن!!!!

    • بدون نام

      مگه تلويزىون ايران مخاطب هم داشت که ريزش هم داشته باشد

    • بدون نام

      فکر کنم اقای عسکری بهترین گزینه باشند .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج