adexo3
۳۵۱۴۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ به اظهارنظرها درباره جراح کیارستمی

قائم مقام وزیر بهداشت به برخی اظهار نظرها درباره پزشکی که عباس کیارستمی را جراحی کرده است پاسخ داد.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر بهداشت به برخی اظهار نظرها درباره پزشکی که عباس کیارستمی را جراحی کرده است پاسخ داد.

دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به برخی اظهار نظرها در زمینه انجام عمل جراحی عباس کیارستمی توسط پسر جراحی که قرار بوده او را عمل کند، گفت: خواهش می‌کنم تمام کسانی که در این زمینه اظهار نظر می‌کنند، گفته‌هایشان به صورت مستند باشد. اخیرا شاهد بودیم که یکی از همکاران پزشک عمومی ما درباره نحوه درمان آقای کیارستمی اظهار نظر هایی کرده بود که بعد از آن خودشان اعلام کردند که من بر اساس شنیده‌هایم از پزشک و غیر پزشک این صحبت‌ها را کرده بودم که از این همکار به دلیل شجاعتی که داشتند تشکر می‌کنیم.

وی خطاب به افرادی که در این زمینه بدون ارائه مستندات اظهار نظر می‌کنند، افزود: بگذارید کاری که درست است، انجام شود. باید بگویم که پدر همکارمان که عمل آقای کیارستمی را انجام دادند از اساتید جراحی هستند و ۹۳ سال‌شان است و ۱۵ سال است که جراحی انجام نمی‌دهند. بنابراین باید بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنیم.

حریرچی با بیان اینکه همه در انتخاب پزشک خود آزاد هستند، گفت: البته اینکه در سیر درمان چه اتفاقی افتاده، قابل بحث است. در عین حال تاکید می‌کنم که برای ما به عنوان متولی سلامت کشور تمام ۷۹ میلیون نفر ایرانی فارغ از رنگ، قوم، مذهب، سطح درآمد و تحصیلات و غیره در زمان ویزیت و انجام اقدامات درمانی یکسان هستند.

حریرچی ادامه داد: افراد هم سن و سال ما به یاد دارند که در جبهه برای مجروحان عراقی که تا قبل از مجروح شدن به روی بسیجی‌های ما آتش می‌ریختند و تیراندازی می‌کردند با آنها مانند یک مجروح برخورد می‌کردیم و حتی مجروحان خودمان آنقدر بزرگوار بودند که می‌گفتند مجروحین عراقی را در اولویت قرار دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه برخی اظهار نظرها که در زمینه فرق گذاشتن میان مشاهیر و مردم عادی در حوزه بهداشت و درمان است، از مبنا غلط است افزود: در عین حال اینکه ما به عنوان وزارت بهداشت برای اشخاص خاص به دلیل نقش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هنری‌شان احترام ویژه قائلیم یک موضوع جدا است.

حریرچی با اشاره به حادثه سوختگی بیماری در بیمارستان در حین عمل جراحی گفت: در یک مورد بیماری دچار سوختگی شده بود و معاون وزیر دو بار به ملاقات وی رفتند. در عین حال میزان بازدیدی که آقای وزیر و معاونین‌شان از مناطق محروم و بیمارستان‌ها انجام می‌دهند، در طول چند دهه اخیر بی‌نظیر بوده است. این کار به این علت است که ما برای همه مردم احترام قائلیم و همه مردم ولی نعمت‌های ما هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نفر

      سلام اقای حریرچی
      از اینکه گفتید در موقع ویزیت همه برای ما یکسان هستند کمی دور از واقعیت است
      پزشک اول نگاه میکند به بیمارش که پولدار است یا بی پول اگر پولدارباشه خوش بحاله وگرنه میشه مثل ضرب المثل استین نو بخور پلو
      چند وقت پیش برای شستشوی گوش عیال به پزشک فوق تخصص مراجعه کردیم که نوشته بود شستشو با ساکشن ولی موقع شستن بامیله نازکی شروع کرد به تمیز کردن گوش در همین موقع عیال ما سرفه اش گرفته بود این اقا امان نمیداد که سرفه تمام شود عین یک گوسفند سر بیمار خود را بطرف پایین خم کرده بود وکار شستشو را انجام میداد بدون توجه به سرفه های مکرر بیمارش
      خوب بود اول از چند بیمار نظر خواهی میکردین بعد این فرمایشات را میفرمودید

    • حسین

      جناب آقای دکتر حریرچی عزیز بنده تصور م این بود حضرتعالی فردی صادق هستید واقعا تمام مردم از نظر پزشکی یکسان در بیمارستانها ی دولتی برخورد میشود ظاهرا شما Vip مخصوص از ما بهتران را یا بی خبرید یا صلاح نیست بگویید

    • بدون نام

      چرا هر وقت یک نفر می میردتسویه حساب های شخصی شروع میشود این بنده خدا هم مثل هزاران نفر که در روز می میرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج