۳۶۳۸۸۷
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟

موسسه تحقیقاتی جی دی پاور هر ساله با ارزیابی ۷۷ شاخص میزان رضایت مندی مشتریان خودروهای مختلف را مورد سنجش قرار می دهد.

وب سایت دیجیاتو - سعید علیپور: موسسه تحقیقاتی جی دی پاور هر ساله با ارزیابی ۷۷ شاخص میزان رضایت مندی مشتریان خودروهای مختلف را مورد سنجش قرار می دهد.
مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟

در این تحقیق که با عنوان اختصاری APEAL شناخته می شود، شاخص هایی چون حس قدرت هنگام فشردن پدال گاز، میزان راحتی و لوکس بودن فضای داخلی در نظر گرفته می شوند و در پایان با جمع بندی همه امتیازهای کسب شده به هر کدام از خودروها نمره ای اختصاص داده می شود.

حداکثر میزان نمره در این مقیاس برابر با 1000 است و هر چقدر نمره کسب شده بالاتر باشد، نشان دهنده رضایت و تعهد بالای مشتری نسبت به خودرو تحت مطالعه است.

مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟

در آخرین تحقیق انجام شده، قابلیت های مرتبط با ایمنی مثل سیستم تشخیص نقاط کور و جلوگیری از برخورد در سرعت های پایین نقش به سزایی در بالا بردن میزان رضایتمندی داشته اند.

بر این اساس امتیاز کلی ۴۱ درصد از خودروهای مجهز به سیستم تشخیص نقاط کور بالاتر از خودروهای فاقد این سیستم بوده است، همچنین خودروهای مجهز به سامانه جلوگیری از برخورد در سرعت های پایین ۳۱ درصد امتیاز کلی بیشتری نسبت به محصولاتی که فاقد این سامانه بوده اند، کسب کرده اند.

مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟

اما برسیم به جذاب ترین بخش این تحقیق یعنی رده بندی برندها؛ برای دوازدهمین سال پیاپی پورشه با کسب ۸۷۷ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز ممکن در صدر قرار گرفته است.

این امتیاز نشان دهنده آنست که مالکین این برند اشتوتگارتی بیشترین میزان رضایت را از خودروی خود دارند. بعد از پورشه، ب ام و با ۸۵۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفته است.

جایگاه سوم هم بطور مشترک با ۸۵۲ امتیاز به مرسدس بنز و جگوار اختصاص پیدا کرده است. لندروور، لکسوس و لینکلن نیز هر سه با کسب ۸۴۳ امتیاز به صورت مشترک در جایگاه بعدی ایستاده اند.

مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟

بعد از برندهای پریمیوم و در میان برندهای معمولی فولکس واگن با کسب ۸۰۹ امتیاز علی رغم رسوایی اخیر، بیشترین میزان رضایتمندی را کسب کرده است.

مینی با ۸۰۸، کیا با ۸۰۷، فورد و رم با ۸۰۳ و GMC با ۸۰۲ امتیاز در جایگاه های بعدی قرار دارند. نکته تعجب برانگیز در این قسمت حضور برندهای مطرح ژاپنی مثل تویوتا، هوندا، نیسان و مزدا پایین تر از میانگین کلی است که کاملا غیر منتظره به نظر می رسد.

در بخش دیگر این تحقیق در هر سگمنت محصولاتی که بیشترین رضایت را دارند مشخص شده اند که در آن جنرال موتورز با ۶، هیوندای-کیا با ۵ و ب ام و با ۴ نماینده حضور دارند.

مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟
مردم دنیا چقدر از خودروسازها راضی‌اند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما فقط خودرو ملی سوار میشم این هست پراید ملی ای خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      بزارخیالتونرو راحت کنم ایران خودرو وسایپاجز سازندگان خودرودرجهان به حساب نمیان اینقدجلزولزنزنید

    • داریوش

      هیچی

    • حسن

      درایران که اکثر مردم ناراضی هستن ولی چون بازار انحصاری و غیر رقابتی هست مردم مجبورن هر زباله ای که توسط این دو شرکت زورگو و ناقض حقوق مصرف کننده مونتاژ میشود را سوار بشن یعنی لعنت خدا و همه مردم ایران بر سایپا و ایرانخودرو.کیفیت خیلی پایین و قیمت سه برابره ولی اینها اعلام میکنن که باز هم دارن ضرر میکنن!؟به جهنم که ضرر میکنید شما که حقوق هفتاد هشتاد میلیون ایرانی را با ساختن زباله نادیده گرفته اید و جان و مال مردم بازیچه سودجویی و دلالی شما شده است؟الهی خیر نبینید که لیاقت و ارزش ایرانی ها را با مونتاژ زباله ها(پرایدوپژو)پایین آورده اید همه میدانند که این ماشینها خیلی وقته از رده خارج شده اند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج