adexo3
۳۷۵۲۲۷
۵ نظر
۵۰۰۰
۵ نظر
۵۰۰۰
پ

هدف انتقال راه‌آهن تهران سود یک ارگان است

یک کارشناس معماری و شهرسازی معتقد است که هدف شهرداری از اصرار برای انتقال راه آهن، کسب درآمد از طریق فروش پروانه‌های ساختمانی است.

ایسنا: یک کارشناس معماری و شهرسازی معتقد است که هدف شهرداری از اصرار برای انتقال راه آهن، کسب درآمد از طریق فروش پروانه‌های ساختمانی است.

محمد عدالت خواه به اعتقاد من نیت شهرداری از اینکه اصرار دارد ایستگاه راه آهن تهران به خارج از شهر منتقل شود این است که زمین‌های راه آهن را به برج تبدیل کند و بدین ترتیب با فروش پروانه ساختمانی درآمد به دست بیاورد.

وی افزود: در هیچ جای جهان مرسوم نیست که ایستگاههای قدیمی راه آهن را به خارج از شهر ببرند بلکه سعی می کنند آن را به خطوط حمل و نقل عمومی متصل کنند. اگر هم قطارهای فعلی بین شهری هوا را آلوده می کنند می توانیم جایگزینی قطارهای برقی به جای قطارهای دیزلی را در دستور کار قرار دهیم، نه اینکه برای حل یک مشکل، مشکلی دیگر به وجود آوریم.

این استاد معماری و شهرسازی ادامه داد: شهرداری تهران باید به جای اینکه دائما در فکر فروش مکانهای عمومی دارای قدمت باشد، می تواند با حفظ ماهیت این اماکن آنها را با شرایط روز وفق دهد و در جهت منافع مردم شهر به کار گیرد.

عدالت خواه همچنین نسبت به انتقال ایستگاه راه آهن به تپه های عباس آباد مخالفت کرد و گفت: انتقال راه آهن به تپه های عباس آباد هم اگر بدون استفاده از نظر کارشناسان انجام شود می تواند افراط دیگر در این زمینه باشد؛ زیرا به اعتقاد من در تپه های عباس آباد به عنوان پهنه فضای سبز شاید بتوان ایستگاه مترو یا اتوبوس ایجاد کرد اما راهن آهن منجر به نابودی این پهنه می شود.

وی با بیان اینکه تفکر درآمدزایی و شهرفروشی باید به طور کلی از مدیریت کلانشهرها حذف شود، گفت: متاسفانه شاهدیم هر روز بناهای تاریخی و معاصر اعم از ادارات و خانه های قدیمی، کارخانجات، باغات و بسیاری دیگر از فضاها، تنها با هدف منابع کوتاه مدت در حال از بین رفتن است.

این کارشناس معماری و شهرسازی در این خصوص به روند تبدیل حمامهای قدیمی به بناهای مسکونی و تجاری اشاره و تصریح کرد: حمامهای قدیمی از جمله بناهایی هستند که هویت شهرها را تشکیل می دهند. به همین لحاظ اگر قصد بازسازی آنها را داریم حتی الامکان باید آنها را به کاربری بهداشتی یا کاربری عمومی تبدیل کنیم.

عدالت خواه با انتقاد از ضعف قوانین شهرسازی گفت: مهمترین عامل بالا رفتن قیمت زمین در کلانشهرها تغییر کاربری است. به طور مثال وقتی فضاهایی که دوران مصرفشان تمام شده را به پروژه های درآمدزا تبدیل می کنیم ارزش افزوده زمین را بالا می بریم.
بعد به فکر پایین آوردن قیمت زمین می افتیم؛ در حالی که ریشه اصلی مشکلات از آنجا شروع می شود که از طریق ارایه زیرساختها و پروانه به زمینها امتیاز می دهیم. مثلا باغ را تبدیل به برج می کنیم و وقتی تمام باغات را فروختیم به فکر فروش راه آهن می افتیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سانسور نکن لطفن

      تو ایران ایده و پروژه ای انجام نمیشه مگر اینکگه عده ای از قبل آن جیبشان پر شود***** طبق اعلام سازمان ملل 10 روز پیش** ایران در بحث اقتصادی و امنیت اقتصادی اولین کشور نا امن از لحاض اقتصادی و نا امنی پولی هست(رانت-اختلاص-پارتی بازی- بده بستون) ایران را عقب مانده کرده بانکها عامل اصلی هستند

    • بدون نام

      واااااای خدا اینا چیکار می کنند!!!

    • هویت

      آقای شهردار ... لطفا سر را از برف بیرون کشیده و کمی از مدیریت شهرداری سایر کشورها همچون استانبول یاد بگیرید . در استانبول به خاطر حفظ هویت تاریخیشون و در کنار آن جذب توریست و درآمدزایی , اماکن و هر نقطه ای از شهر که میتونه به عنوان یک آثار تاریخی قلمداد بشه را حفظ میکنند و هیچ کسی نمی تونه خراب کنه حتی به خاطر حفظ یک دیوار خراب شده تاریخی جاده منتهی به آن را کج می کنند . اونوقت تو تهران به خاطر اینکه حفظ هویت تاریخی و توریست اصلا مهم نیست هر روز بناها , اماکن , درختان و .... را از بین می برند . واقعا ما داریم به کجا می رویم ....

    • محمد نصیری

      مسءله اینه که هر کسی از شهرستان وروستا گاو وگوسفنداشو فروخته ویک پست ومقامی در این کشور گرفته ودراداره سهر داره همون راه روستاشو میره.

    • بی نام

      آقای شهردارفقط به فکرمنابع درآمدزانباش فکری هم به فکربافت های قدیمی باش تبدیل کردن آنهابه،پول چه دردی روازآلوده کی هواکم میکنه پول که همه چیزنیست هویت ایران راازبین نبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج